Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:18:44 GMT

خانه هلال حبیب آباد دشت آبخوان خاش افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۸۵۶۴

خانه هلال حبیب آباد دشت آبخوان خاش افتتاح شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جمعیت هلال احمر خاش سیستان و بلوچستان گفت: در راستای کمک و امدادرسانی به اقشار نیازمند و حادثه دیدگان خانه هلال در حبیب آباد دشت آبخوان با حضور بخشداری مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

جلال هاشمزهی در گفت و گو با ایسنا افزود: در این خانه های هلال افراد ضعیف و محروم و بیماران و نیز افراد با استعداد دانش آموزی شناسایی و مورد حمایت قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در خانه های هلال تیم های امدادی ۳۳ نفره در مواقع بحران پای کار می آیند و آموزش به خانوارهای روستایی ارائه می گردد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش با اشاره به اینکه تاکنون پنج خانه هلال در بخش مرکزی خاش و یک خانه هلال در اسکل آباد تفتان راه اندازی شده است اظهار کرد: ۱۹ خانه هلال روستایی در بخش های تابع شهرستان های خاش و تفتان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه هلال احمر قصد دارد از ظرفیت جوانان، بانوان و افراد توانمند و خیر برای کمک به قشرهای آسیب پذیر استفاده کند افزود: این تعداد خانه هلال روستایی جهت شناسایی نیازمندان و افراد توانمند هر منطقه با هدف ایجاد حلقه اتصال برای تأمین نیاز نیازمندان و یاری گرفتن از توان توانمندان ایجاد می‌شود.

هاشمزهی یاد آور شد: آموزش کمک های اولیه و امدادی جهت ارزیابی و مدیریت بحران تا رسیدن تیم های عملیاتی و تخصصی به دهیاران و اعضای کانون های روستای ارایه خواهد شد تا در زمان حادثه و بحران بتوانند اقدامات اولیه را انجام دهند.

بخشدار مرکزی خاش نیز با بیان اینکه خانه های هلال در واقع یک مجموعه هلال احمر کوچک و یک مرکز مدیریت بحران در مناطق روستایی است گفت: در این خانه ها از ظرفیت های مردمی روستا و نقش مدیریتی دهیاران  در مواقع بحرانی و حوادث احتمالی برای کمک رسانی هرچه سریعتر به آسیب دیدگان بهره گرفته می شود.

عیدمحمد قلندرزهی افزود: راه اندازی خانه هلال روستایی با همکاری دهیاران و مشارکت جمعیت هلال احمر است و بخشدار و فرمانداری نیز به عنوان حامی در کنار آنها می باشد.

قلندرزهی بیان کرد: خانه های هلال در شناسایی افراد نیازمند روستایی نقش دارند و در مبحث توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی اقدامات ارزشمندی از سوی جمعیت هلال احمر و خانه های هلال و دهیاران صورت می‌گیرد.

خانه هلال روستایی در مناطق روستایی شهرستان خاش شامل بخش های ایرندگان،پشتکوه و مرکزی و همچنین بخش های تابع شهرستان جدید تفتان شامل بخش گوهرکوه،نازیل و مرکزی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هلال احمر خاش سيستان و بلوچستان خانه هلال روستایی جمعیت هلال احمر خانه های هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

کاووسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

او افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌ احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

کاووسی بیان کرد: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

او تصریح کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان