Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدرضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان این دوره مجلس قطعاً باید در رابطه موضوع تخصیص آب لرستان کاری انجام دهند، اظهار داشت: آنچه حق مردم لرستان در این رابطه بوده باید گرفته شود چرا که منجر به رشد اقتصادی و رونق حوزه کشاورزی استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چه ظلمی است که در حق مردم لرستان صورت می‌گیرد؟

وی با تاکید بر اینکه این حق مسلم لرستان، با احداث سدها در مناطق مختلف استان باید گرفته شود، افزود: سد «معشوره» سد بسیار مهمی است و اگر احداث می‌شد شاهد خسارت ۱۴ هزار میلیارد تومانی سیلاب به لرستان نبودیم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اعتبارات را برای احداث سدها باید هزینه کرد تا هم شاهد وقوع سیلاب ویرانگر نباشیم و هم آب مورد نیاز استان در حوزه‌های شرب، صنعت و کشاورزی تأمین شود، ادامه داد: این چه ظلم و سو مدیریتی است که در حق لرستان صورت می‌گیرد؟

حجت الاسلام مبلغی، گفت: مطالبه ما از وزارت نیرو با جدیت تمام این است که حتماً حق مردم لرستان باید در زمینه آب داده شود.

«خساست» وزارت نیرو نسبت به لرستان

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این نیز حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در این رابطه، اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه مردم لرستان مربوط به حوزه آب و اجرای پروژه‌های این حوزه است.

وی، اظهار داشت: ما در این حوزه با وزارت نیرو مشکل جدی داریم، وزارت نیرو با «خساست» نسبت به استان لرستان و حق مردم این استان در حوزه آب برخورد کرده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع استیضاح وزیر نیرو با همکاری نمایندگان لرستان و سایر استان‌های دیگر، عنوان کرد: در پی درخواست مذاکره از سوی وزارت نیرو و نشستی که در این رابطه با حضور وزیر نیرو و معاونان وزارت نیرو برگزار شد، ما اعلام کردیم که لرستان چهارمین استان آبی کشور است و این در حالی است که برای مهار روان آب‌ها در این استان کاری صورت نگرفته است.

کاظمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای تأمین آب شرب عمده شهرستان‌های استان با مشکل مواجه هستیم، افزود: تمام زندگی و کشاورزی مردم در حاشیه رودخانه‌های «کشکان»، «مادیان رود»، «چولهول»، «زال» و «سیمره» از طریق پمپاژهای آب و موتور تلمبه‌ها تأمین می‌شود و این در حالیست که حتی پروانه و مجوز برداشت آب هم به این مردم نداده‌اند.

تا استیضاح وزیر نیرو هم پای کار ایستاده‌ایم

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این در این رابطه با هشدار به وزارت نیرو، بیان داشت: ما حتی تا استیضاح وزیر نیرو هم پای کار ایستاده‌ایم، بعضی‌ها فکر نکنند این امر در حد یک توییت است، وظیفه ما این است که از حق و عدالت دفاع کنیم.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه ما می‌گوئیم که حق آب ما این میزان است، اگر ندادید پتانسیل‌های قانونی آن وجود دارد و سرمان کلاه هم نمی‌رود که بگویند ببینیم چه می‌شود و دولت تمام شود، گفت: ما بازه زمانی تعیین می‌کنیم، اگر در این بازه زمانی کاری صورت نگیرد ما هم هر کاری که توانستیم انجام می‌دهیم.

وی افزود: رفاقت‌ها سر جای خود، اما از حق آبه لرستان نمی‌توانیم بگذریم.

پربیننده ترین زمان ذخیره بنزین در کارت سوخت کاهش پیدا کرد؟ آرایش اقتصاد ایران پس از انتخابات آمریکا/ نفت همچنان بر لبه پرتگاه سقوط با آزادشدن سهام عدالت، ‌۵۰میلیون نفر سهامدار فارس شدند/ بازدهی ۸۰۰درصدی سهم فارس ظرف ١۵ماه صادرات یک میلیارد دلاری بنزین در آخرین روز مهرماه/ ٢٢میلیون بشکه به فروش رفت پرواز قیمت نفت در پی خبر کشف واکسن کرونا/ اوج‌گیری تا سقف ماهانه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو لرستان حق آبه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مجلس شورای اسلامی نماینده مردم مردم لرستان وزارت نیرو وزیر نیرو حق مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی شماره ۱۲ سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش شدید و رگباری باران- وزش شدید و بارش تگرگ اعلام شد.

وی افزود: امروز چهارشنبه نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان و خوزستان پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در روز پنج شنبه استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان، تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

محمودی اظهار کرد: در روز جمعه نیز استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: شهروندان و مسافران از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند و شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد و نجات بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس