Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@01:44:38 GMT

فعالیت یک واحد تولید کنسانتره در مهاباد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۹۴۲۹

فعالیت یک واحد تولید کنسانتره در مهاباد

آکو جوانمردی معاون اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اعلام اینکه شهرستان مهاباد یکی از قطب‌های تولید سیب در آذربایجان‌غربی است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: یک واحد فرآوری سیب در این شهرستان سالانه حدود ۱۰ هزار تن کنسانتره و ۲ هزار و ۴۰۰ تن آبمیوه و هزار و ۸۰۰ تن شربت آبمیوه تولید و روانه بازار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در مهاباد افزود: با توجه به اینکه تنها یک واحد فرآوری سیب با ظرفیت اسمی تولید ۱۰ هزار تن کنسانتره دراین شهرستان فعال است، این امر شاید یکی از دلایلی باشد که تمایل به صادرات و تازه خوری سیب در بین باغداران این شهرستان بسیار زیاد است.

جوانمردی پیش‌بینی کرد امسال در مجموع ۸۰ هزار تُن سیب در سردخانه‌های این شهرستان ذخیره شود که این مقدار در مقایسه با پارسال ۴۰ درصد کاهش یافته است که این کاهش ذخیره‌سازی هم به دلیل کاهش تولید محصول است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به فعالیت ۲۳ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان گفت: این واحد‌های سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۲۵ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آن‌ها با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به تدریج خارج می‌شود.

یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه ایجاد صنایع تکمیلی در کنار مراکز تولید محصولات کشاورزی است که می‌تواند راهکاری مهم برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان و فراهم کردن بستر مناسب برای امر صادرات این محصولات باشد.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و با فعالیت متناوب امواج بارشی، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش‌باد گاهی شدید و احتمال گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ همراه با تندباد لحظه‌ای تا اوایل هفته آینده پیش ‌ینی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت در اثر تندباد لحظه‌ای وجود دارد و توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی آمادگی آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها را داشته باشند.

محمد پور از شهروندان خواست در این مدت از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، تردد‌های شهری و جاده‌ای، محکم‌سازی سازه‌های سبک، گلخانه‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی را مد نظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت