Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی به تشریح ویژه برنامه های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

«محمد هادی نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ترتیب یافت، اظهار داشت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه های مختلفی در سطح کانون های فرهنگی و هنری و کتابخانه های این مراکز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی و تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش کتابداران از جمله اهداف برنامه های پیش‌بینی شده است.

هادی نیا افزود: بروزرسانی اطلاعات کتابخانه های مساجد استان، اجرای " طرح سراسری شنبه های کتاب " در کتابخانه های منتخب مساجد استان و اهدای جوایز برندگان مسابقات کتابخوانی کانون‌ها با مشارکت دیگر نهادها از جمله برنامه های هفته کتاب در استان است.

وی شرکت اعضای کانون های فرهنگی هنری در دوره آموزشی مجازی کتابداری در سامانه بچه های مسجد را از دیگر برنامه های این ستاد برشمرد و خاطرنشان کرد: تقدیر از کتابداران نمونه کتابخانه های مساجد و نویسندگان کتاب در حوزه مسجد نیز جزو برنامه های این هفته است.

هادی نیا ادامه داد: برگزاری مسابقات حضوری، مردمی و محلی با موضوع کتاب و کتابخوانی، خلاصه نویسی کتاب، اجرای زنده مسابقه کتابخوانی( قرائت بخشی از کتاب و پاسخ به سوالات حضوری )، مسابقه خاطره نویسی با موضوع ( بهترین کتاب من) از دیگر برنامه هایی است که به همت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرایی خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی افزود: استفاده از فضای مجازی برای برگزاری مسابقات محلی و کتابخوانی، پوشش خبری و رسانه ای فعالیتهای انجام شده در هفته کتاب و معرفی کتابخانه های مساجد موفق و الگو در خبرگزاری شبستان و پایگاه اطلاع رسانی فهما از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان است.

وی برگزاری آئین اهدای کتب شخصی خیر کتاب به کتابخانه مسجد پادگان مرند را از دیگر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری استان، گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی " سه دقیقه در قیامت " از سوی کانون امیرالمومنین بستان آباد و تجلیل برندگان با اهدای محصولات فرهنگی و کتاب از جمله دیگر برنامه ها است.

هادی نیا از برگزاری پویش « #شنبه-های-کتاب-مساجد » خبر داد و گفت: انتشار پوستر، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، عکس و فیلم از اجرای طرح شنبه های کتاب در فضای مجازی در سطح کانون ها و کتابخانه ها در قالب « #شنبه -های-کتاب-مساجد »، انتشار فایل های مربوط به فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولین استانی، شخصیت ها وافراد صاحب نظر پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی در قالب این پویش، جمع آوری کتاب های بلا استفاده از منازل و توزیع آن بین کتابخانه های مساجد توسط کانون ها با اولویت مناطق محروم و روستایی و معرفی کتب مفید در کتابخانه مسجد توسط کتابدار در فضای مجازی وکانال اطلاع رسانی کانون برای گروه های سنی مختلف از دیگر برنامه ها در فضای مجازی است

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی کتابخانه های مساجد دیگر برنامه ها کتاب و کتابخوانی کتابخانه ها فضای مجازی هفته کتاب کانون ها هادی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند