Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، خدمات‌رسانی به محرومان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این دستاورد مهم از همان آغازین روزهای تأسیس نهاد انقلابی و مکتبی سپاه و بسیج به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها قرار داشته و این حرکت انقلابی و جهادی همچنان ادامه دارد.

کمک به محرومان جامعه و زدودن چهره فقر و محرومیت از چهره شهرها و روستاهای محروم کشور بر خواسته از تفکر انقلاب اسلامی ایران است و این تفکر به‌عنوان یک اصل مهم و لازم‌الاجرا در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهاد سازندگی؛ نماد تفکر انقلابی

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در سفر به سمنان به فارس گفت: بسیج تنظیم‌کننده رابطه بین امت و امام است و آتش به اختیاری در آن به‌روشنی دیده می‌شود.

وی افزود: تفکر انقلابی سازنده تشکل انقلابی بوده و جهاد سازندگی نماد تفکر انقلابی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: امروز خدمت‌رسانی به محرومان یک تکلیف است و در سازمان بسیج مأموریت‌هایی از قبیل کمک مؤمنانه و جهش تولید و مقابله با کرونا در سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده است.

زهرایی با بیان اینکه خدمت‌رسانی وظیفه و اولویت کار نیروهای جهادی است، گفت: گروه‌های جهادی با خدمت‌رسانی در دوران کرونا به خط‌شکن‌های جنگ با بیماری کرونا تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گروه‌های جهادی دستاورد مهم انقلاب هستند، افزود: مسؤولیت‌پذیری و مطالبه‌گری دو رکن اساسی در گروه‌های جهادی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: طرح محرومیت‌زدایی با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی در ۱۰ هزار روستا و حاشیه شهرها فعالیت می‌کند و ۵۰ درصد طرح‌ها معطوف به موضوع آب است.

کمک مؤمنانه؛ یک جریان اصیل

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش مواسات بین محرومان توزیع شد و در مرحله دوم در حوزه سبدهای حمایتی کار بی‌نظیری صورت گرفت.

زهرایی با اشاره به آغاز مرحله سوم مواسات در کشور گفت: در مرحله سوم، اهدافی نظیر اشتغال و درمان و آزادسازی زندانیان غیرعمد و.. دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: امروز کمک مؤمنانه باید تبدیل به یک جریان شود که در این راستا دبیرخانه دائمی کمک مؤمنانه تشکیل شده است.

رفع محرومیت؛ از اولویت‌های مهم سپاه و بسیج

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان هم با اشاره به اهداف بسیج و سپاه گفت: یکی از اولویت‌های سپاه و بسیج، رفع محرومیت در روستاها و نقاط خاص شهری است که این هدف با تمام توان در سپاه و بسیج دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌ها در جهت رفع محرومیت از روستاها توسط سپاه و بسیج گفت: کار جهادی و رفع محرومیت از روستاها اجری مضاعف در پیشگاه خداوند دارد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: در قرارگاه محرومیت‌زدایی، فعالیت‌ها معطوف به رفع محرومیت از نواحی روستایی و نقاط خاص شهری در استان است.

دامغانی با اشاره به آغاز مرحله سوم رزمایش و کمک مؤمنانه گفت: در مرحله سوم، امیدواریم تلاش‌ها در جهت ایجاد قرارگاه‌های محله‌ای انجام شود تا خدمات به‌صورت محله‌ای و به نحو احسن توزیع شود.

اجرای ۱۷ پروژه محرومیت‌زدایی در استان سمنان

مهدی کاشفی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان هم گفت: تاکنون با ۱۴ اداره کل و سازمان تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص محرومیت‌زدایی منعقد شده و ۱۷ پروژه نیز در هفته بسیج در استان افتتاح می‌شود.

وی افزود: ۷۳ پروژه در قرارگاه محرومیت‌زدایی مصوب شده که ۱۷ پروژه در حال اجراست و امیدواریم با ابلاغ اعتبارات بقیه پروژه‌ها نیز انجام شود.

کاشفی تصریح کرد: ۴۲۸ صندوق در سطح استان تاکنون تشکیل شده که از این حیث در سطح کشور رتبه بسیار مناسبی را داریم.

او ادامه داد: در کمک مؤمنانه تاکنون حدود ۲۱۱ میلیارد تومان در ۱۷ حوزه مختلف هزینه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه با همه توان آماده کمک به گروه‌های جهادی در استان هستیم گفت: ساماندهی و متمرکز شدن خدمات گروه‌های جهادی بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است.

در نظام اسلامی، پست و مقام به خودی خود ارزشمند نیست. آنچه به این امور ارزش و اهمیت می‌بخشد، استفاده بهتر از آن‌ها در راستای خدمت به اسلام و خدمت به مردم است. 

امام امت (ره) با اشاره به این حقیقت می‌گویند: «باید افراد متوجه این معنا باشند؛ پست میزان نیست؛ من امیدوارم همه سالم و خدمتگزار و متعهد باشید».

انتهای پیام/ 74007/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: محرومیت زدایی بسیج سازندگی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان فرمانده سپاه قائم آل محمد عج استان سمنان رئیس سازمان بسیج سازندگی فرمانده سپاه قائم آل محمد عج استان سمنان رئیس سازمان بسیج سازندگی رئیس سازمان بسیج سازندگی گروه های جهادی محرومیت زدایی استان سمنان کمک مؤمنانه رفع محرومیت سپاه و بسیج مرحله سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم

سرهنگ دوم پاسدار علیرضا ایراندوست در نشست خبری امروز ۱۱ اردیبهشت که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی اقدامات شاخص جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود، عنوان کرد: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن (ع) اجرا شده و بسیج سازندگی قم معین اجرایی آن در قم بود در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود؛ همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده است نیز راه‌اندازی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم، راه اندازی چند کانال آب کشاورزی و لوله کشی، سم پاشی محل نگهداری دام‌ها، برگزاری میز‌های خدمت توسط بسیج کارمندان، طرح ویزیت رایگان شهید رهنمون و افتتاح پنج صندوق قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی برشمرد.

وی با اشاره به اعطای ۱۵۷ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ گفت: ۹۳ میلیارد تومان این وام‌ها توسط بانک‌ها به متقاضیان واگذار شده است که در زمینه وام‌های اخذ شده رتبه اول را در بین دستگاه‌های متولی داریم.

ایراندوست با بیان اینکه همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی توسط مرکز جهادی ساماندهی می‌شود، اضافه کرد: مرکز جهادی قم دو قرارگاه جهادی جغرافیا محور دارد که قرارگاه جهادی در غرب قم یعنی منطقه پردیسان قرارگاه حضرت معصومه (س) و قرارگاه شهدای جهادگر در شرق استان شامل؛ سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه که به صورت کاملا مردمی فعالیت می‌کنند؛ تعمیر و مرمت منازل محرومین، اعطای جهیزیه و لوازم‌التحریر، بسته‌های معیشتی از جمله فعالیت‌های این قرارگاه‌ها است.

وی با اشاره به مرمت ۱۰۲ منزل محرومان و نیازمندان در سال گذشته، ادامه داد: یکی از کار‌های ویژه‌ای که امسال از طریق قرارگاه‌های جهادی صورت گرفت مشارکت در غرس درختان بود که در طول هفته روزانه هزار نهال غرس می‌شد و با اعلام فراخوان در روز‌های جمعه هر هفته مردم نیز پای کار آمدند که این فرآیند در خلجستان ادامه پیدا می‌کند.

ایراندوست حضور و استقرار ائمه جماعت و مبلغان به همراه خانواده را از بهترین روش‌های تبلیغی برای روستا‌ها دانست و گفت: در این راستا اقدامات لازم برای هفت روستا صورت گرفته و امام جماعت با خانواده خود مستقر شده است.

وی با اشاره به برگزاری پایگاه‌های علمی جهادی تصریح کرد: در گذشته کلاس‌های تقویتی با همکاری گروه‌های جهادی و با توان محدود برگزار می‌شد، اما با همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش طرحی اجرا می‌شود که با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان و ظرفیت مدارس این کار به صورت فراگیر انجام شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه فعالیت قرارگاه کلاسی نو در هفته بسیج سازندگی آغاز می‌شود، یادآور شد: هدف از این قرارگاه تعمیر و نوسازی مدارس است و اقدامات اجرایی این کار توسط گروه‌های جهادی تخصصی صورت پذیرفته و نظارت و معرفی مدارس به اداره کل نوسازی و توسعه مدارس استان واگذار شده است.

وی ادامه داد: ۲۴ اردیبهشت رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه‌ با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

ایراندوست جشنواره روایت جهاد را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲۵ اردیبهشت از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود و اختتامیه آن نیز در آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم