Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت کابل، اظهارات مقامات پاکستانی مبنی بر استفاده از خاک افغانستان علیه این کشور را بی‌اساس خواند و تاکید کرد که افغان‎‌ها قربانی تروریسم هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای اظهارات سخنگوی ارتش پاکستان و وزیر خارجه این کشور مبنی بر استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را تکذیب کرد و آن را بی‌اساس خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه می‌افزاید: «دولت جمهوری اسلامی افغانستان صراحتاً اعلام می‌دارد که به عنوان قربانی عمده تروریسم، ما متعهد به سیاست مبارزه علیه همه گروه‌های تروریستی بدون تفکیک در سراسر جهان هستیم و هرگز اجازه نمی‌دهیم تا از خاک افغانستان برای انجام فعالیت‌های تخریبی علیه کشورهای دیگر استفاده شود».

وزارت خارجه افغانستان همچنین تاکید کرد: «دولت و مردم افغانستان به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم، بر هماهنگ‌سازی تلاش‌های جهانی برای مبارزه مشترک با تروریسم و منابع تامین مالی، تجهیز و پناهگاه‌های گروه‌های تروریستی در منطقه ادامه خواهد داد و در این راستا از تعهد و همکاری‌های همه کشورهای جهان و منطقه از جمله پاکستان در چارچوب همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه استقبال و حمایت می‌کند».

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در ادامه این بیانیه نیز با اشاره به اظهارات مقامات پاکستانی آمده است: «به منظور روشن‌شدن حقایق، یک هیئت باصلاحیت بین‌المللی از سوی شورای امنیت سازمان ملل براساس قطعنامه‌های اجلاس عمومی و شورای امنیت این سازمان در پیوند به مبارزه علیه تروریسم تعیین شود تا حملات و عاملان تروریسم را در خاک افغانستان و ادعاهای دولت پاکستان را مورد بررسی جدی و مسئولانه قرار دهد».

وزیر خارجه پاکستان: هند از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کندریاست جمهوری افغانستان: جامعه جهانی به طالبان امتیاز ندهدعمران خان: سیاست آمریکا با آمدن بایدن در افغانستان تغییری نمی‌کند

وزارت خارجه افغانستان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع نخست وزیر پاکستان به کابل نیز گفت: در چنین شرایطی انتظار می‌رفت تا طرف پاکستان مسایل مورد علاقه و قابل بحث را از طریق ساز و کارهای موجود و همکاری دوجانبه میان دو کشور مطرح نماید.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش پاکستان اخبار پاکستان اخبار افغانستان ارتش پاکستان اخبار پاکستان اخبار افغانستان خاک افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| واکنش‌ها به ادعای بی‌اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی بالا گرفت

با منتشر شدن اسناد بی‌پایه و اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی، فعالان فضای مجازی واکنش‌هایی نشان دادند و کذب بودن این ادعاها را بیان کردند و حتی اسناد منتشر شده توسط این شبکه را مورد تمسخر قرار دادند.

دیگر خبرها

  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • عکس| واکنش‌ها به ادعای بی‌اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی بالا گرفت
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست