Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسئول سازمان ملل اعلام کرد، اوضاع در اردوگاه پذیرش پناهندگان اتیوپیایی فراری از درگیری مسلحانه در اقلیم «تیگرای» واقع در شمال کشورشان، دشوار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هیسی مان، معاون کمیساریای عالی امور پناهجویان سودان در جریان بازدید از اردوگاه منطقه «حمداییت» که پذیرای اتیوپیایی‌های فراری است، به سختی شرایط در اردوگاه سودانی در سایه وجود تعداد زیادی از پناهندگان اتیوپیایی اقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از سازمان‌ها و طرف‌ها خواست به حمایت خود از ارائه کمک به پناهجویان و آوارگان و نیز فراهم کردن خواسته‌های آنها ادامه دهند.

در همین راستا، موسی عبدالرحمان، نماینده والی کسلا (شرق) که همراه هیسی مان بود، تصریح کرد، وضعیت انسانی در این اردوگاه بسیار بحرانی است.

وی تاکید کرد، باید تمامی سازمان‌ها و جوامع در این مصیبت کنار هم بایستند و حمایت کنند.

تعداد زیادی از پناهندگان اتیوپیایی در اردوگاه منطقه «حمداییت» از وخامت و ضعیف بودن سطح خدمات‌رسانی به آنها و عدم وجود حداقل شرایط پذیرایی به ویژه آب، غذا و سرپناه شکایت می‌کنند.

عبدالله سلیمان، رئیس کمیساریای پناهجویان سودانی نیز اعلام کرد، تعداد پناهجویان اتیوپیایی فرار از درگیری مسلحانه در اقلیم «تیگرای» به بیش از ۲۴ هزار تن رسیده است.

در چهارم نوامبر بین ارتش اتیوپی و جبهه آزادی‌بخش مردم تیگرای درگیری‌های مسلحانه رخ داد.

پناهجویان اتیوپیایی پس از شعله‌ور شدن جنگ بین جبهه آزادی‌بخش مردم تیگرای و دولت آدیس آبابا از ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ به سمت شهر «القضارف» سودان فرار کردند.

پس از گذشت ۲۰ سال از ترک اردوگاه «أم راکوبه» واقع در شرق سودان که اتیوپیایی‌ها به منظور فرار از گرسنگی و قحطی به آن پناه آورده بودند، اتیوپیایی‌ها مجددا به سودان بازگشتند؛ به طوری که برهان یوسف (۷۷ساله) به همراه دخترش آماده می‌شود تا به مکانی که در آن متولد شد، بازگردند.

اتیوپی بین دو سال ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ یکی از بدترین کشورهای قحطی‌زده بود که صدها هزار تن مجبور شدند از این کشور فرار کنند. این قحطی نتیجه خشکسالی شدید همزمان با جنگ بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات

تصاویری از یک بمب عمل‌نکرده در بمباران منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را مشاهده می‌کنید.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا