Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@14:54:39 GMT

افزایش سرعت ذوب یخچالهای قطبی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۱۳۰۳

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رویداد۲۴ کوه‌های کیلیان در فلات تبت قرار دارد و با داشتن ۸۰۰ کیلومتر عرض بخش قابل توجهی از یخچال‌های طبیعی جهان را در خود جای داده است. گروهی از دانشمندان این منطقه را قطب سوم زمین می‌دانند. چینی‌ها در اوایل دهه ۱۹۵۰ مرکز نظارت بر یخچال‌های طبیعی کیلیان را راه‌اندازی و از آن زمان تا کنون میزان ذوب یخ‌ها را با دقت بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان این مرکز معتقدند انسان‌های با فعالیت‌های مخرب خود همواره در حال آسیب زدن به محیط زیست هستند؛ بنابراین سرعت ذوب یخچال‌های طبیعی هرسال بیشتر می‌شد، ولی در ۲ دهه گذشته سرعت به شکل خطرناکی افزایش یافته است.
دانشمندان تنها با بررسی حجم یخچال‌های طبیعی سرعت ذوب آن‌ها را تخمین نمی‌زنند بلکه تغییر عمق دریاچه کنار کوه کیلیان زیر به وضوح بیشتر شدن سرعت ذوب را نشان می‌دهد. یکی از مقامات دولتی چین گفت: «نابودی یخچال‌های طبیعی بسیار نگران کننده است و زندگی میلیون‌ها انسان را در خطر قرار می‌دهد.»

منبع: رویترز

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عکس روز تصاویر روز یخ های قطبی یخچال های طبیعی سرعت ذوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟