Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاونت توسعه و بهره‌برداری آب شرکت آبفای خراسان رضوی گفت: ۳۰ شهر دارای تنش آبی هستند، ۶ شهر در وضعیت قرمز، ۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۰ شهر هم مبحث‌های کیفی، ۳۱۴ روستا وضعیت قرمز، ۳۷۰ روستا نارنجی و ۱۴۶ روستا هم در وضعیت زرد قرار دارند.

مهدی جهان‌طلب امروز، ۲۵ آبان ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خصوص اقدامات انجام شده در آخرین تابستان قرن برگزار شد، اظهار کرد: تولید آب به صورت روزانه در ۲۴ ساعت انجام می‌گیرد که در ۶ ماه امسال ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب تولید کردیم و در اختیار شهروندان قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در خصوص رفع اتفاقات و حوادث در ۶ ماهه امسال حدود ۴۵ هزار و ۷۲۸ اتفاق را در سطح شهرها به کمک پیمانکاران بهره‌برداری، رفع و رجوع شد. در ۶ ماه نخست امسال ۴۰۰ حلقه چاه مهندسی مجدد و تغییر پمپ شد.

جهان‌طلب بیان کرد: ما در ۶ ماه اول سال ۹۹، ۳۰ طرح مطالعاتی آب را بررسی کردیم که اعتباری حدود ۳۸ میلیارد تومان را شامل می‌شود. جلسات مستمری در واحدهای فنی حوزه مهندسی بهره‌برداری تشکیل دادیم که ۱۶ طرح را در برنامه داشتیم.

معاونت توسعه و بهره‌برداری آب شرکت آبفای خراسان رضوی گفت: ۱۷۵ پروژه فعال در قالب ۲۵۰ میلیارد تومان در بخش شهر و روستا داریم که پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد دارد. در ۶ ماه اول سال، ۲۴۱ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع انجام دادیم. ۱۳۰ کیلومتر نیز اجرای خط انتقال داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ هزار و ۸۰۰ متر مکعب مخزن در ۶ ماه اول سال به بهره‌برداری رسید، پیش‌بینی می‌کنیم که به ۳۰ هزار متر مکعب برسد. پیش‌بینی ما برای سال ۹۹، ۴۷ حلقه چاه بوده که تاکنون ۱۸چاه احداث شده و ۲۷ مورد در دست اقدام داریم.

جهان‌طلب عنوان کرد: ۳۰ شهر دارای تنش آبی هستند، ۶ شهر در وضعیت قرمز، ۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۰ شهر هم مبحث‌های کیفی، ۳۱۴ روستا وضعیت قرمز، ۳۷۰ روستا نارنجی و ۱۴۶ روستا هم در وضعیت زرد قرار دارند.

در ادامه محمد سهرابی، معاونت توسعه و بهره‌برداری فاضلاب شرکت آبفای خراسان رضوی، اظهار کرد: در حوزه فاضلاب در سطح استان به غیر از شهرستان مشهد در سطح ۱۲ شهر و پنج روستا شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب را احداث کردیم که برخی تکمیل شده‌اند و برخی در حال تکمیل هستند. طول شبکه‌های جمع‌آوری استان ۱۵۶۰ کیلومتر و طول خطوط انتقال آن ۶۵ کیلومتر است.

وی اضافه کرد: در هفت شهر و سه روستا طرح‌های فاضلاب به بهره‌برداری رسیده، تعداد ۱۰ مورد تصفیه‌خانه داریم که در مدار بهره‌برداری هستند. ظرفیت این تصفیه‌خانه‌ها ۶۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و ظرفیت بهره‌برداری ما حدود ۷۰ هزار متر مکعب است.

سهرابی بیان کرد: در سال ۹۸ در حوزه فاضلاب ۲۱ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که ۹ میلیارد تومان تخصیص داده شده، همچنین در سال جاری ۱۳ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که تاکنون حدود پنج میلیارد تخصیص داده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تنش آبی وضعیت قرمز چاه غیرمجاز شهر در وضعیت خراسان رضوی بهره برداری وضعیت قرمز متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون وزنه برداری، خراسان رضوی در رده بندی مدالی مسابقات با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز روی سکوی قهرمانی ایستاد. کردستان با کسب ۴ طلا و یک نقره عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد و تیم فارس با ۳ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز سوم شد.

کد خبر 6099780

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ، قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران .
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران
  • سفر بهاری به روستای ازغد طرقبه از لنز دوربین شهروندخبرنگار
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه