Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:27:26 GMT

ورامین؛ قطب کشاورزی کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۱۵۱۶

ورامین؛ قطب کشاورزی کشور

ایسنا/تهران مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: ورامین با تولید سالانه ۴۳ میلیون جوجه اردک، ۸۰ درصد از جوجه اردک مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

محسن بنائیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: اقتصاد کشاورزی شهرستان ورامین بر پایه کشاورزی استوار است و بیشترین میزان اشتغال شهرستان مربوط به این بخش است، از این رو می‌توان این شهرستان را قطب کشاورزی استان تهران و کشور محسوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کشاورزان شهرستان ورامین سالانه ۸۵۴ هزار و ۷۶۶ تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ۴۵ هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

بنائیان اظهار کرد: در حوزه پرورش دام، ورامین دارای ۱۸۹ واحد گوسفند داشتی و بره است که این واحدها با داشتن ۲۱۶ هزار و ۱۸۹ رأس دام، سالانه ۲ هزار و ۱۶۱ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

وی یادآور شد: در حوزه تولید شیر ، شهرستان ورامین از ۱۸۳ واحد دام شیری برخوردار است که با ۱۵ هزار و ۹۸۴ رأس گوساله، سالانه ۱۴۵هزار تن شیر تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: هزار و ۹۵ واحد دامپروری گوساله پرواری شهرستان ورامین با ۱۳۰ هزار رأس دام سنگین، سالانه ۲۴ هزار تن گوشت قرمز تولید کرده و ۳ واحد پرورش شتر، با ۳ هزار نفر دام، سالانه ۵۲۵ تن گوشت تولید می‌کنند.

وی افزود: در حوزه طیور و تولید گوشت سفید و تخم مرغ، ورامین از ۱۸ واحد تخم‌گذار و ۵۱ واحد گوشتی برخوردار است که این واحدها با برخورداری از ۸۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار و ۳۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی، سالانه۱۶ هزار تن تخم‌مرغ و ۴ هزار تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین با اشاره به فعالیت بهره‌برداران ورامین در حوزه تولید ماهی سردابی، گرمابی و زینتی گفت: ۹۴ واحد پرورش ماهی گرمابی و ۶ واحد پرورش ماهی سردابی با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن ماهی، سالانه۱۵۰ تن گوشت ماهی تولید کرده و ۶ واحد پرورش ماهی زینتی سالانه ۸۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۳ واحد پرورش بوقلمون با برخورداری از ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه بوقلمون مولد ، سالانه ۵۵۰ هزار قطعه جوجه و ۵ واحد پرورش شترمرغ با برخورداری از ۲ هزار و ۷۷۰ قطعه شترمرغ، سالانه ۱۰ هزار جوجه تولید می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: ورامین با تولید سالانه ۴۳ میلیون جوجه اردک، ۸۰ درصد از جوجه اردک مورد نیاز کشور را تولید می‌کند که این جوجه‌ها علاوه بر استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران به کشور عراق نیز صادر می‌شود.

بنائیان همچین از تولید سالانه ۶۰ تن عسل از ۵۰ کلنی توسط زنبورداران ورامینی خبر داد.

وی اظهار کرد: در حوزه زراعت، سالانه ۹ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت جو می‌رود و از این اراضی ۴۷ هزار و ۴۰۰ تن محصول برداشت می‌شود که از این میزان در تولید 75 هزار تن گندم در رتبه اول و در 65 هزار تن جو رتبه اول استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشاورزی شهرستان ورامین تولید می کنند واحد پرورش جوجه اردک هزار قطعه هزار تن تن گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود: کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می‌رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم