Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:36:37 GMT

جهادی از جنس مهربانی/ تلاش «حاج نصرت» پشت جبهه سلامت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۱۶۰۴

‍‍‍‍‍‍

دریافت 29 MB

به گزارش خبرنگار مهر، وقتی ۴۰ سال پیش دشمن متجاوز خاک این سرزمین را مورد هدف قرار داد، خیلی‌ها امکان حضور در جبهه‌ها را نداشتند اما پشت جبهه از وجود خود برای کمک رسانی به جبهه‌ها مایه گذاشتند و با هر هنر و امکانی که داشتند، هم آذوقه و لباس گرم هم دلگرمی و امید و انگیزه برای رزمنده‌ها ارسال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا بیش از ۳۰ سال از آن دوران می‌گذرد، اما شیرزنانی همچون حاج نصرت هنوز هم در صحنه هستند و گرچه گرد پیری بر سر و رویشان نشسته اما دل‌هایشان هنوز مهر می‌پراکند.

حاج نصرت مدت‌هاست کارش شده تامین آبمیوه و رساندن آن به بیمارستان‌های درگیر کرونا. صبح که می‌شود غذایش را بار می‌گذارد و راهی حسینیه می‌شود، در سکوت و تنها هر روز ۴۰۰ کیلو سیب می‌شوید تا ظهر که سر و کله جوان‌ها پیدا شود و آب سیب بگیرند.

کار شست‌وشو که تمام می‌شود، راه می‌رود و قربان صدقه جوان‌هایی می‌رود که جهادگونه کار خیر می‌کنند، برایشان چای دم می‌گذارد و تا لحظه ارسال آبمیوه‌ها در حسینیه پا به پای آنها فعالیت می‌کند.

می‌گوید: کاری از دستم برنمی‌آید. دوست دارم از بیماران پرستاری کنم و به پرستاران روحیه بدهم اما کرونا رحم ندارد.

دلش را خوش کرده به همین آبمیوه‌هایی که برای بیماران و پرستاران می‌فرستد و عجیب هم کادر درمان و بیماران را گرم کرده است.

عصرها که می‌شود همه منتظر آب سیب‌های حاج نصرت هستند و این حرکت او حالا در یزد پویشی به راه انداخته به نام نذر سیب.

کد خبر 5071980

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا سیب درختی یزد ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان بارش باران کرمانشاه محدودیت های کرونایی شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا هفته کتاب مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج حاج نصرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده سپاه سروستان گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی، اردوی جهادی سلامت ، ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت در بیمارستان شهدای سروستان برگزار می‌شود.
مباشری افزود: در این اردو، ۱۵ پزشک در زمینه‌های قلب و عروق، ریه، آسم و آلرژی، جراح گوش، حلق و بینی، جراح چشم، دندانپزشکی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب و ستون فقرات، تغذیه، اعصاب و روان، رادیولوژی، کودکان، طب اورژانس، خون و آنکولوژی به بیماران خدمات رایگان ارایه می‌کنند.
فرمانده سپاه سروستان بیان کرد: این اردو به همت گروه جهادی بوعلی سینا و با همکاری شبکه بهداشت و درمان در سروستان برگزار می‌شود.
شهرستان سروستان در جنوب شرق فارس و در فاصله ۷۷ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • تلاش محسن رضایی برای وحدت در جبهه انقلاب
  • برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است