Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله پاکاری امروز در جلسه شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره چگونگی برگزاری مراسم سالروز شهادت میرزا کوچک خان اظهار کرد: بنابر تصمیمات اتخاذشده و به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی به‌صورت تلویزیونی پخش می‌شود.

وی با اشاره عدم واکسینه شدن ۳۰۰ نفر از جانبازان بالای ۵۰ درصد و افراد شیمیایی دوران دفاع مقدس گفت: یک توافق‌نامه‌ای درباره واکسیناسیون ایثارگران واجد شرایط امضاشده و بر اساس آمار ۹۵۰ نفر از واجدین شرایط در گیلان باید واکسینه شوند که تاکنون ۷۰ درصد آنان واکسینه شده و ۳۰ درصد آن باقی‌مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان توجه به والدین شهدا را یکی از وظایف مهم بنیاد شهید دانست و بیان کرد: خانواده و والدین شهدا سرمایه‌های گران‌قدر انقلاب اسلامی بوده و ۵۰۰ نفر از والدین شهدا در گیلان به دلیل شرایط جسمانی و آسیب‌پذیر خود باید واکسن آنفلوانزا دریافت کنند.

پاکاری از رسیدگی به پرونده احراز شهدای سلامت در استان گیلان خبر داد و افزود: مراحل رسیدگی به ۲۹ پرونده در این زمینه در حال انجام است.

تکمیل یادمان شهدای گمنام رشت توسط بسیج

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این جلسه با بیان دوران دفاع مقدس یک دانشگاه معرفت آموزی در جمهوری است، اظهار کرد: بنابر تصمیمات اتخاذشده مقرر شد در طول سال از یک‌میلیون رزمنده تقدیر شود که این امر نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه به ورود به عرصه دفاع مقدس است.

حسین مصطفی پور با اشاره به آخرین وضعیت یادمان‌های شهدای دفاع مقدس در استان گیلان گفت: در ۵۰ نقطه استان گیلان ۱۳۱ شهید گمنام به خاک آرامیده شده که خوشبختانه در ۳۷ نقطه یادمان‌های خوبی ساخته‌شده است‌.

وی با تأکید بر تسریع روند ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در برخی نقاط استان گیلان افزود: در ۱۳ نقطه ساخت یادمان در دست پیگیری بوده، در ۶ نقطه استان گیلان یادمان شهدا در دست‌ساخت و در هفت نقطه استان هم یادمان‌های شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی طراحی‌شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اذعان به اینکه ساخت یادمان شهدای گمنام در دونقطه رشت در دست پیگیری است، تصریح کرد: بسیج سازندگی سپاه قدس ساخت یادمان شهدای گمنام در مسکن مهر و پارک ملت رشت را برعهده‌گرفته حتی کلنگ آن در مسکن مهر زده‌شده است.

مصطفی پور با گله‌مندی از عدم پیگیری برخی از ادارات کل در ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس بیان کرد: علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته ولی تلاش و عزم جدی برای حل مشکل زمین و اتمام باغ‌موزه دفاع مقدس توسط اداره کل راه و کل و شهرسازی وجود ندارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس مسکن مهر گیلان شهدا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان یادمان شهدای گمنام ساخت یادمان یادمان شهدا استان گیلان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد