Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، گلایه‌های مکرر ساکنان شهرک صنعتی در حاشیه شهر کرمان موجب شد با ساکنان این منطقه به گفت و گو بنشینیم.

شهرکی که در سال‌های اخیر و با افزایش موج مهاجرت به کرمان حول کوره‌های آجر پزی و آهک پزی شکل گرفت و حالا جمعیت این شهرک آنقدر زیاد شده است که خانه‌های مردم کوره‌های آهک پزی را فرا گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه فعالیت این کوره‌ها در شهرک صنعتی، اما این روز‌ها به یکی از مهمترین مشکلات زیست محیطی ساکنان این منطقه تبدیل شده است و برخی از کوره‌ها دیوار به دیوار خانه‌های مردم در حال فعالیت هستند و به خطری بالقوه برای سلامتی مردم تبدیل شده‌اند.

پیگیری‌های مستمر در حال انجام است

گزینه دشت زحمتکشان همچنان مطرح است، معاون عمرانی استاندار کرمان در این خصوص گفت: پیگیری‌های مستمری برای رفع مشکل مردم در شهرک صنعتی کرمان انجام شده است و امیدواریم به زودی این مشکل رفع شود.

مصطفی آیت الهی موسوی در این خصوص با اشاره به اینکه مشکلات زیست محیطی مردم را درک می‌کنیم اظهارداشت: این منطقه در مسیر جاده کرمان - چترود قرار گرفته است و کوره دار‌ها باید کارگاه‌های خود را در این منطقه مستقر کنند.

او تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده باید زیر ساخت‌های مورد نیاز در این منطقه ایجاد شود که همکاری دستگاه‌های مربوط را می‌طلبد.

او گفت: لیست کوره دار‌هایی که در حاشیه شهر کرمان مستقر هستند احصا شده و همگی باید به این منطقه منتقل شوند.

موسوی خواستار تسریع در روند واگذاری زمین در این منطقه شد و گفت: این زمین حدود ۱۰۰ هکتار است و برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست کوره داران باید رویه کار را از سنتی به مکانیزه تغییر دهند و مجوز‌های لازم در این خصوص باید در نظر گرفته شود.

جا به جایی برای کوره داران هزینه بسیاری دارد / ‏‬ دولت تسهیلات ارائه دهد

محمد یکی از کوره دار‌های شهرک صنعتی گفت: وقتی ما کار احداث این کوره را در منطقه آغاز کردیم هیچ مخالفتی نشد و از سوی دیگر هیچ فردی هم در این شهرک ساکن نبود و همان گونه که از اسمش پیداست قرار نبود به مکانی برای اسکان مردم تبدیل شود.

او افزود: افرادی که از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار نبودند به منطقه آمدند و بدون رعایت نکات ایمنی اقدام به ایجاد خانه در این محدوده کردند.

او ادامه داد: در ابتدا هم به کسانی که در حال احداث خانه بودند می‌گفتیم که اینجا کوره آهک وجود دارد و نباید اقدام به احداث واحد مسکونی کنند، اما برخی از این خانه‌ها تنها طی چند روز احداث شدند و کسی هم توجه نکرد و حالا هم مردم از وجود کوره‌ها گلایه دارند.

تغییر کوره‌های سنتی به مکانیزه هزینه بر است

او با اشاره به اینکه با ساماندهی کوره‌ها مشکلی نداریم، اما نباید هزینه‌ای به کوره داران تحمیل شود ضمن اینکه دولت اگر می‌خواهد کوره‌ها از سنتی به مکانیزه تبدیل شوند باید تسهیلات پرداخت کند.

علی یکی دیگر از کوره دار‌ها گفت: اینکه بتوان کوره‌ها را ساماندهی کرد از مطالبات ما هم هست، اما در شرایط فعلی اقتصادی باید وضعیت کوره دار‌ها را نیز در نظر گرفت بار‌ها در خصوص جابجایی کوره‌ها صحبت شده، اما عملیاتی نشده است، اما نکته این است که که تغییر کوره از سنتی به مکانیزه بسیار هزینه بر است و صد‌ها نفر بر اثر تعطیلی کوره‌ها بیکار می‌شوند، چون بسیاری از افرادی که در این شهرک‌ها زندگی می‌کنند از کارگران همین کوره‌ها هستند.

با وجود گلایه‌های کوره داران، اما با توجه به اسکان جمعیت قابل توجه در شهرک صنعتی به نظر می‌رسد جابجایی کوره‌ها امری ضروری است و باید با اتخاذ تدابیر مناسب به نحوی که کوره داران متضرر نشوند و فرصت‌های شغلی هم با چالش مواجه نشود این مشکل را حل کرد.

منبع:مهر

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک صنعتی مشکلات مردم کوره آجرپزی سنتی به مکانیزه کوره دار ها شهرک صنعتی کوره داران کوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️ پایان آسفالت کانال‌های فیبر نوری در شهر کرمان

مالک باقری، گفت: تمام کانال‌های حفرشده  پرژه فیبر نوری در معابر اصلی، فرعی و کوچه‌ها در منطقه یک شهری به میزان ۸۵ هزار متر، آسفالت شده است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری منطقه یک کرمان  تصریح کرد: در کنار آسفالت کانال‌های پروژه فیبر نوری، لکه‌گیری آسفالت نیز در این معابر انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم شهرستان شفت پس از آتش سوزی
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم پس از آتش سوزی
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • از کوره‌های آتشین تا نوک تیز؛ مدادها چگونه ساخته می‌شوند؟
  • ️ پایان آسفالت کانال‌های فیبر نوری در شهر کرمان
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری