Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور از ‌‌ثبت انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی به عنوان قدیمی‌ترین نهاد آموزشی و پژوهشی در حوزه غذا و تغذیه ‌در کشور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از روابط عمومی دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور؛ جلال الدین میرزای رزاز، رئیس دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور اظهار داشت: پس از اقدامات و ارتباطات لازم و بررسی‌های به عمل آمده با توجه به سوابق تاریخی و حسن شهرت انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، این مرکز در سازمان ملی یونسکو به عنوان قدیمی‌ترین نهاد آموزشی و پژوهشی در حوزه غذا و تغذیه در کشور ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قدمت و جایگاه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای در کشور افزود: انستیتو تحقیقات تغذیه­ای و صنایع غذایی کشور در سال1339 بر اساس تصویب هیئت وزیران با نام انستیتو خواروبار و تغذیه ایران و آموزشگاه عالی وابسته به آن به صورت سازمانی مستقل مرتبط با وزارت بهداری وقت تأسیس شد. در همان زمان اساسنامه  انستیتو به مجلس وقت ارائه و تبدیل به قانون می‌شود. در سال 1370 مطابق با تحولات و پیشرفت های جهانی و تغییر نگرش پژوهشی، به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، انستیتو به نام "انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور" تغییر نام و به صورت مؤسسه‌ی علمی و تحقیقاتی ادامه فعالیت داد. به موجب این مصوبه، انستیتو بار دیگر موقعیت رسمی خود را به عنوان یک انستیتوی ملی با استقلال حقوقی و مالی بازیافت.

‌میرزای رزاز تصریح کرد: تهیه و تأمین مبنای علمی و اطلاعاتی برای کمک به سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت اجرایی در جهت تأمین نیازهای غذایی مردم، تأمین و سلامت توسعه کشور، تربیت متخصصین و کارشناسان مورد نیاز برای پیشبرد علوم، طراحی، برنامه‌ریزی و مدیریت بخش‌های فنی، علمی و اجرایی کشور در ابعاد تولید، تبدیل، مصرف غذا و سلامت جامعه، ایجاد آگاهی کافی و مستمر عمومی به منظور گسترش و هدایت فرهنگ غذایی و بهداشتی مناسب از اهداف مهم این مجموعه هستند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت:هدف کلی برنامه‌های یونسکو که بر‌اساس سهیم کردن همه انسان‌ها در دانش پی‌ریزی شده است، پیشبرد فرهنگ، صلح خواهی، توسعه انسانی و توسعة پایدار است. طبق گزارش جهانی تغذیه در سال 2018، مهمترین چالش‌های تغذیه‌ای حال حاضر و پیش روی جهان ما در بر‌گیرنده ‌اشکال مختلف سوءتغذیه است،همه می‌دانیم که سوءتغذیه و بیماری های عفونی دو بخش از یک چرخه‌ی معیوبند که در آن سوءتغذیه منجر به استعداد ابتلا به بیماری‌های عفونی و ابتلا به بیماری‌های عفونی منجر به افزایش شانس سوءتغذیه در بیمار می‌شود. امروزه و با شیوع پاندمی کرونا این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 گفتنی است پیش از این به انتخاب سازمان جهانی بهداشت (WHO)، انستیتو تغذیهبرای چهار سال آینده در حوزه‌ی علوم تغذیه و صنایع غذاییپایگاهمنطقه‌ای همکاری‌ها در حوزه کشور های مدیترانه‌ی شرقی شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل