Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه مرکز  اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهر اله رخشانی‌مهر در یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های دولتی با محوریت موضوع گفتگو بر محور تحول برگزار شد، افزود: ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی کشور نیاز به تخریب و بازسازی دارد که با توجه به افزایش اعتبار عمرانی بودجه به سازمان نوسازی، به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها برای ساخت ‌و ساز و تهیه مصالح باز هم با کمبود بودجه در این زمینه مواجهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ مجتمع آموزشی حیات طیبه مطابق با آنچه در سند تحول بنیادین ذکر شده، آماده بهره‌برداری است که این مجتمع‌ها از ۲۰ آذرماه با حضور وزیر آموزش‌وپرورش افتتاح خواهد شد.

اجازه تضییع حق آموزش‌وپرورش را ندهید

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش اظهار داشت: از سال ۹۰ تا ۹۵ برای دانشگاه فرهنگیان فقط ۷۰ هزار ردیف استخدامی گرفته ‌شده بود؛ درحالی‌که فقط در سال ۹۹ موفق به دریافت ۷۳ هزار ردیف استخدامی برای این دانشگاه شدیم. همچنین با تلاش همکاران مسئول و حمایت دولت ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت فرهنگیان به‌صورت یک جا پرداخت شد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری دولت و مجلس به‌عنوان دستاورد این جلسه در مورد حل مسائل آموزش‌وپرورش، گفت: انتظار داریم در برخی ماده‌های مصوب و تبصره‌های مجلس که آموزش‌وپرورش با دستگاه‌های دیگر شریک هستند سهم آموزش‌وپرورش حفظ شود و اجازه تضییع حق آموزش‌وپرورش را ندهید. همچنین امید است برخی از موضوعات مانند سند تحول بنیادین، مستندسازی، رتبه‌بندی معلمان، پلتفرم شاد، مدیریت آسیب‌های اجتماعی و آموزش عشایر را در ردیف بودجه بگنجانیم.

نگاه سیستمی برای حل مشکلات آموزش‌وپرورش 

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: برخی از مشکلات آموزش‌وپرورش به‌طور همیشگی و دائمی در این سیستم وجود داشته و در طی زمان ماهیت مشکل تغییری نکرده فقط زمینه بروز آن متفاوت شده است.

علی الهیار افزود: اگر نگاه سیستمی به مسائل آموزش‌وپرورش نداشته باشیم، نمی‌توانیم انتظار ورود به مرحله بعد و حل مسائل را بعد از ۱۴۰۴ داشته باشیم. برای حل مسائل باید دولت و مجلس با هم هماهنگ شوند و برای آینده آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی کنند. تنها در این صورت می‌توان انتظار ارتقای عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت را داشت.

سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تنها متولی آموزش کودکان با نیازهای ویژه در کشور است

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز اظهار داشت: کشورهایی که در دهه قبل بر روی آموزش‌وپرورش کشورشان سرمایه‌گذاری کردند، امروزه از ۵ درصد رفاه اجتماعی بیشتر برخوردارند.

سید جواد حسینی افزود: باید اصل اصلاح سازی، تناسب سازی، ظرفیت‌سازی و تعادل را در بودجه آموزش‌وپرورش وارد کنیم تا ضمن اصلاح بودجه و متناسب کردن آن با مأموریت سازمان، از بودجه در آزادسازی ظرفیت‌های این دستگاه استفاده کنیم.

رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: در حال حاضر ۱۵۲ هزار دانش‌آموز استثنایی داریم که تنها سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی متولی آموزش آن‌ها است. این دانش آموزان ۸۰ هزار قلم وسایل آموزشی و توان‌بخشی نیاز دارند که برای تهیه آن‌ها به بودجه نیاز است. 

آمادگی جذب بیشتر دانشجو معلمان را داریم

حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: بازده و خروجی دانشگاه فرهنگیان در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد. آمادگی جذب بیشتر دانشجو را داریم و انتظار داریم مجلس با افزایش ردیف دانشگاه فرهنگیان موافقت کند تا مشکل نیروی انسانی را تا حدی برطرف کنیم.

آموزش ابتدایی در اولویت تخصیص بودجه قرار داده شود

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی اظهار داشت: سرانه دانش‌آموزی در ایران به نسبت کشورهای دیگر بسیار کمتر است و انتظار داریم برای همیشه این مسئله حل شود.

وی گفت: در سند تحول بنیادین اولویت تخصیص منابع به آموزش ابتدایی داده‌ شده است، اما ردیف بودجه برای آن تصویب نشده که انتظار داریم این مسئله در کمیسیون برنامه‌وبودجه حل شود.

ورزش آینده کشور با افزایش بودجه حمایت شود

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اظهار داشت: زمینه هر توسعه و تعالی در ورزش کشور به توسعه ورزش در مدارس بستگی دارد و اگر ورزش مدارس مدیریت نشود در آینده ورزش قهرمانی نخواهیم داشت.

وی  گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد ردیف بودجه تخصیص داده ‌شده به ورزش را به مدارس می‌فرستیم تا بتوانیم ورزش مدارس را تقویت کنیم و انتظار داریم با افزایش سهم بودجه ورزش مدارس از ورزش آینده کشور حمایت شود. از سال گذشته ۱۸۰ فضای ورزشی در کشور افتتاح ‌شده است.

دهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های دولتی با محوریت موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، محسن حاجی میرزایی پیشتر گفته بود: جهت گیری به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی از اهداف آموزش و پرورش است که از آنها تحت عنوان حیات طیبه نام برده می‌شود. حیات طیبه مجمتع‌های آموزشی است که از دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تا آخر متوسطه دوم را درون خود شامل می شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان پرورش استثنایی سازمان آموزش آموزش ابتدایی انتظار داریم آموزش وپرورش حیات طیبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رمضانی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: اساس توسعه و پرورش انسان تربیت است و جامعه به شدت به تربیت افراد نیازمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جایگاه معلم و تربیت بشر بیان کرد: تربیت پذیری انسان در ابعاد مختلف منجر به توسعه و تعالی جامعه می‌شود.

رمضانی از برگزاری ویژه برنامه‌ها به مناسبت روز معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: زنگ سپاس از معلم در مدارس گیلان نواخته می‌شود.

به گفته وی گلباران مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی گیلان، دیدار ۴۷ نفر از فرهنگیان استان با رهبر معظم انقلاب و همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم تنها بخشی از برنامه‌های گرامیداشت روز معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فرایند انتخاب معلم نمونه استان بیان کرد: ۶۴ درصد از معلمان با ثبت نام در سامانه در فرایند انتخاب معلم شرکت کردند که ۱۰۲ نفر از معلمین توسط تهران انتخاب شدند.

رمضانی با بیان اینکه معلم رودباری نمونه کشوری انتخاب شد، گفت: مرتضی بشیری معلم پایه متوسطه از شهرستان رودبار به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد.

تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان گیلان

وی با اشاره به تحول بخشی در حوزه آموزش و پرورش افزود: معلمان از لحاظ کیفیت آموزشی مورد ارزیابی ویژه قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای معلمین پایه آموزشی ابتدایی خبر داد و بیان کرد: ۲۸۹۰ نفر فرهنگی دیگر در سال جاری جذب آموزش و پرورش گیلان می‌شود.

رمضانی از جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد از طریق آزمون جذب نظام آموزشی گیلان می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی معلمین در سرفصل‌های مختلف آموزشی افزود: بسیاری از معلمان در آموزش و پرورش گیلان بازنشست شده که باید با تربیت و ساماندهی افراد جدید جایگزین شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان بیان کرد: تجهیز امکانات در مدارس عشایری و مناطق محروم گیلان در اولویت قرار دارد.

رمضانی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ناب اسلامی از مدرسه صورت می‌گیرد، گفت: مدرسه، کلاس و کتاب درس سنگ بنای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است و افراد را انقلابی و ارزشی بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم رقم خورده است، افزود: بیش از ۷ هزار واحد آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و اضافه کرد: تقویت و بهبود فضاهای آموزشی در گیلان استمرار خواهد داشت.

رمضانی از احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طرح ساخت دهکده ورزشی دانش آموزشی در ۵ استان کشور به ویژه گیلان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی توسط مجلس تصویب شده است.

کد خبر 6090835

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران