Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@11:18:56 GMT

فیلترشکن‌ها مقصر سرعت پایین اینترنت ایران!

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۲۸۱۴

فیلترشکن‌ها مقصر سرعت پایین اینترنت ایران!

در حالی که کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شبکه ملی اطلاعات را رمز رسیدن به اینترنتی ایمن و پرسرعت مطرح می‌کنند، وزیر ارتباطات مشکل اینترنت را فیلترینگ عنوان می‌کند!

به گزارش مشرق، در حالی که کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات بارها بر لزوم ایجاد شبکه ملی اطلاعات به منظور ایمن کردن فضای اینترنت در کشور تأکید کرده‌اند و وزارت ارتباطات به عنوان مجری در این مسله باید پیشتاز باشد تا در نهایت مردم اینترنتی ایمن و پر سرعت در اختیار داشته باشند، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ایرنا گفتگو کرده و تصریح کرده که: زمانی که مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت به ما گزارش می‌شود و آن را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلی فیلترینگ و اثر سویی است که این اتفاق بر تجربه کاربری می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: متولی امنیت سایبری در کشور کیست؟

وی ادامه داده: روشن کردن فیلترشکن‌ها باعث می‌شود استفاده از سرویس‌های داخلی علاوه بر هزینه زیاد با کندی روبه‌رو شود. همین مسئله کیفیت اینترنت را خراب می‌کند. عمده شکایتی که از کندی ارتباط به ما ارسال می‌شود ناشی از تاثیر سو فیلترینگ بر کیفیت اینترنت است.

آذری جهرمی البته عدم احداث سایت جدید برای بهبود کیفیت اینترنت را نیز مؤثر دانسته و گفته است: در برخی از استان‌ها مانند مناطقی از کرمان و سیستان بلوچستان، به دلیل محدود بودن ظرفیت انتقال مخابرات، با کندی اینترنت روبه‌رو هستیم. این افت کیفیت در مناطقی از استان تهران هم گزارش می‌شود که دلیل آن بیشتر به عدم اجازه شهروندان و شهرداری برای احداث سایت توسط اپراتورها برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: امنیت سایبری یا انتخابات؛ دغدغه وزیر ارتباطات کدام است؟

وزیر ارتباطات ادامه داده: مناطقی از تهران به دلیل متراکم بودن نیاز به احداث سایت بیشتر دارند، اما عدم صدور مجوز برای احداث سایت، کیفیت اینترنت را با چالش روبه‌رو می‌کند. هنوز برای این مسئله راه‌حلی اندیشیده نشده است.

گذشته از بحث‌های ایمنی در فضای مجازی که از حساسیت بالایی در عصر ارتباطات برخوردار است و اقداماتی که به صورت موردی باید برای ایمن کردن این فضا انجام داد رسیدن به شبکه ملی اطلاعات می‌تواند کشور را صاحب شبکه ارتباطی قوی، پر سرعت و ایمن نماید، حال باید دید وزارت ارتباطات در ماه‌های پایانی عمر دولت تدبیر و امید برای این مسئله گامی برمی‌دارد؟ اقدامی که کارشناسان بارها بر آن تأکید کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ اینترنت فناوری اطلاعات آذری جهرمی فیلترینگ محمد جواد آذری جهرمی محمدجواد آذری جهرمی شبکه ملی اطلاعات دولت تدبیر و امید استان تهران ارتباطات تهران وزیر ارتباطات کیفیت اینترنت احداث سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر ارتباطات برای گرفتن تماس تصویری بدون اینترنت
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود