داوران بخش اصلی و آثار بخش «نقد، تحلیل و پژوهش» معرفی شدند
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۳۱۴۳
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد اطلاعرسانی شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت»، اسامی هیات داوران آثار سینمایی بخش «مسابقه اصلی» شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» از سوی دبیرخانه این رویداد اعلام شد.
محمد داوودی، فرهاد قائمیان، بهرام دهقانی، محمد خزاعی، کریستین جیمز، جمال شورجه و محمدهادی کریمی آثار راه یافته به بخش سینمایی را داوری می کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فیلمهای سینمایی «آبادان یازده ۶۰» (مهرداد خوشبخت)، «پینوکیو، عاموسـَــردار و رئیسعلی» (سیدرضا صافی)، «خروج» (ابراهیم حاتمیکیا)، «دختر ایران» (سیدجلال اشکذری)، «روز بلوا» (بهروز شعیبی)، «سلفی با دموکراسی» (علی عطشانی)، «شبی که ماه کامل شد» (نرگس آبیار)، «لباس شخصی» (امیر عباس ربیعی)، «مستطیل قرمز» (حسن و حسین صیدخانی)، «منطقه پرواز ممنوع» (امیرداسارگر)، «۲۳ نفر» (مهدی جعفری) و «Palms Blood» (خون نخل، Najdat Ismail Anzour) ۱۲ اثری هستند که در بخش سینمایی به رقابت می پردازند.
معرفی آثار راه یافته به بخش های «پژوهش» و «نقد و تحلیل»
همچنین اسامی آثار راهیافته به بخش «نقد، تحلیل و پژوهش» در ۲ بخش «پژوهش» و «نقد و تحلیل» از سوی دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» اعلام شد.
«هجوم به سرزمین کودکی؛ آگهیهای تجاری تلویزیون با کودکان چه خواهد کرد» احسان شریعتی نجفآبادی، «بررسی میزان و چگونگی تأثیر هنرمندان نسل سوم و چهارم از هنرمندان شهید» مهراب اکبری شهپر، «مطالعه ظرفیت و شیوه قهرمانپردازی از شهدای دفاعمقدس در آثار نمایشی. مطالعه موردی فیلم «چ» و فیلم پرتگاه هاکسا» مهدی صدیقی، «مطالعه قابلیت های قهرمانسازی از شهدای دفاعمقدس در آثار نمایشی نگاه موردی شهید ابراهیم هادی» مهدی صدیقی، «بازنمایی واقعه عاشورا در فیلمهای دفاعمقدس» رویا سلیمی اکینآباد، «بازنمایی نقش زن در سینمای دفاعمقدس از واقعیت تا نمایش» فاطمه احمدی، «بازنمایی نقش مادران شهدای مفقودالاثر در سینمای دفاعمقدس (مورد مطالعه: فیلمهای شیار۱۴۳ و بوسیدن روی ماه)» میثم فرخی و رویا قلخان، «بازنمایی ویژگیهای رهبری فرماندهان جنگتحمیلی در سینمای دفاعمقدس مورد مطالعه: فیلمهای به کبودی یاس، شور شیرین و ایستاده در غبار» میثم فرخی، «تحلیل سینمای بعد از انقلاب در رشد ارتباط فرهنگ رسانهای ایران با سایر کشورها (با نگاهی به فیلمهای اکران شده در جشنوارههای بینالمللی و رایزنیهای فرهنگی ایران در برخی کشورها از سالهای ۹۰ تا ۹۷)» سید سجاد موسوی، «ارایه الگویی جهت ارتقا سینمای دفاعمقدس» حبیبالله مازندرانی در بخش «پژوهش» با هم رقابت میکنند.
در بخش «نقد و تحلیل» نیز آثار «نقد فیلم دیوانه از قفس پرید از منظر شیوه روایت» رعنا کوهوند، «سرو زیر آب؛ حکایت دلبستگی، گزند دلسوختگی» تورج اردشیرینیا، «فیلم «۲۳نفر» الگویی برای سینِمای ملی و دفاعمقدس» مرتضی شاپوری، «میزانسنهای کمنظیر» پویان طحان، «آژانس شیشهای» پرویز امینی، «ماجرای نیمروز» علی فرهمند، «از تراکتور تا کاراکتر» محمدرضا کردلو، «آژانس شیشهای» پرهام پوررمضان، «من، عیسی، شانزده سال داشتم» سهیلا قوسی داوری خواهند شد.
مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخشهای «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمیمیرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاعمقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار میشود.
کد خبر 5072116 نیوشا روزبانمنبع: مهر
کلیدواژه: جشنواره فیلم مقاومت فیلم سینمایی محمد هادی کریمی فیلم سینمایی فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان بازیگر سینما موسیقی ایرانی تئاتر ایران جشنواره فیلم مقاومت سینمای مستند سریال ایرانی ویروس کرونا شبکه افق برنامه تلویزیونی کارگردان تئاتر سازمان سینمایی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم سینمای دفاع مقدس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کدام فیلمهای سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلمهای سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقهبندی ژانر اجتماعی قرار میگیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده است، فیلمهایی که افزونبر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاشگر، در دل قابهای سخنگوی خود روایتگر آسیبهای اجتماعی نیز بودهاند.
گرچه سینمای کارگری در ایران بهدنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سالهای نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنیاعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهمترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب میبیند.
در کنار فیلمهایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهمترین نمایندههای آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده میشوند، از «بهآهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری میتوان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.
همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشکها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی بهواسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلمهای یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشتهاند.
البته پیداست که در برخی از آنها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیبپذیر جامعه داشته باشند.
به هر روی سینمای ایران به واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصهگو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.
انتهای پیام/
کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسبها کارگران اخبار سینما