Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:43:08 GMT

پروانه ساختمانی پلاسکو در حال صدور است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۳۵۸۹

پروانه ساختمانی پلاسکو در حال صدور است

خبرگزاری آریا - شهر: پروانه پلاسکو در حال صدور و فرآیند حقوقی و مالی آن در حال تکمیل است. به لحاظ موضوعات فنی، شهرسازی و بررسی حقوق مکتسبه کار به اتمام رسیده و با دستور ستاد شهرداری تهران و تاییدیه گروه داوری و راهنمای طراحی، پروانه پلاسکو مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری صادر خواهد شد.
علی محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 در گفتگو با شهر درباره آخرین وضعیت ساختمان جدید پلاسکو و صدور پروانه ساختمانی آن گفت: پروانه پلاسکو در حال صدور و فرایند حقوقی و مالی آن در حال تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به لحاظ موضوعات فنی، شهرسازی و بررسی حقوق مکتسبه کار به اتمام رسیده و با دستور ستاد شهرداری تهران و تاییدیه گروه داوری و راهنمای طراحی می توانیم پروانه پلاسکو را مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری صادر کنیم.
سعادتی درباره تامین نشدن پارکینگ در ساختمان جدید پلاسکو توضیح داد: شورای عالی شهرسازی و معماری با بدون پارکینگ ساخته شدن این بنا موافقت کرده و قرار شد که پارکینگ پروانه برای استفاده ساختمان پلاسکو توسط بنیاد مقاوم سازی شود.
به گفته شهردار منطقه 12، حدود دو ماه است که پارکینگ پروانه برای انجام عملیات مقاوم سازی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار داده شده و این نهاد در حال تهیه طرح های مقاوم سازی و شروع عملیات است.
پیش از این و در اوایل آبان ماه شهردار منطقه 12 از بارگذاری نقشه های ساختمان در حال ساخت پلاسکو، در سیستم شهرسازی شهرداری تهران و بررسی عوارض این ساختمان در حساب و کتاب های فی مابین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران خبر داده بود.
آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه 30 دی 1395 در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد. در پی وقوع این آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو به‌طور کامل فرو ریخت. ساختمان پلاسکو در حالی پس از 3٫5 ساعت سوختن، فروریخت که تعداد زیادی مأمور آتش‌نشانی در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند و عده‌ای از آن‌ها زیر آوارِ ناشی از فروریختن ساختمان ماندند و در نهایت این آتش سوزی 22 قربانی بر جای گذاشت. ساختمان پلاسکو 1200 واحد داشت که بر اساس آمارها 560 واحد از آن فعال بودند و 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساختمان پلاسکو شهرداری تهران پروانه پلاسکو پلاسکو در حال آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد

ساختمانی در خیابان زمرد واقع در محله اندیشه شهر تبریز مدتهاست به صورت نیمه کاره رها شده است. اما مشکلی که شهروندان را آزرده خاطر کرده است وجود سگ‌های ولگرد در این ساختمان است به طوری که آسایش را از آنها سلب کرده و موجب وحشت ساکنان این محله شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و خسته نباشید. مدتی است ساختمانی نیمه کاره در خیابان زمرد محله اندیشه شهر تبریز نیمه کاره رها شده است. در این ساختمان نیمه کاره سگ‌های ولگرد زیادی جمع می‌شوند و ساکنان جرات تردد در معابر را ندارند.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است