Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@05:52:25 GMT

بهای خدمات صدور پروانه ناوگان باری تعیین شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۳۷۲۱

بهای خدمات صدور پروانه ناوگان باری تعیین شد

اعضای شورای شهر تهران با بررسی لایحه شهرداری درباره «تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شهر تهران»، بهای خدمات صدور پروانه ناوگان باری را تعیین کردند.

به گزارش برنا؛ امروز در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که 25 آبان ماه در سالن جلسات علنی برگزار شد، لایحه شهردار تهران در خصوص تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شهر تهران بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به تشریح مفاد لایحه شهرداری پرداخت و گفت: لایحه شهرداری به کمیسیون‌های مشترک عمران و حمل و نقل و برنامه و بودجه ارجاع شده است.  بر اساس مصوبات قانونی به سازمان حمل و نقل ترافیک اجازه داده می‌شود پس از بررسی کاربری وسیله باربر متناسب با شرایط نسبت به دریافت مبلغ 100 هزار ریال خدمات صدور و 80 هزار ریال تمدید خدمات فعالیت به ازای هر وسیله نقلیه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، دریافت کند.

او با تشریح تبصره‌های لایحه پیشنهادی شهرداری بیان کرد:  بر اساس تبصره یک، در صورتی که صدور و تمدید پروانه فعالیت مستلزم پرداخت هزینه‌های اضافه باشد، شهرداری تهران و سازمان حمل ونقل ترافیک مجاز است بهای آنها را علاوه بر بهای خدمات دریافت شده ازمتقاضیان دریافت کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: استعلام کد ملی از ثبت احوال هزار ریال و کنترل مدارک وسلیه نقلیه چهار هزار ریال هزینه خواهد داشت. نرخ‌های موضوع این جدول مرجع خاص دارد و در صورت تغییر تعرفه‌ها توسط هر یک از این مراجع و اعلام ارقام جدید، سازمان حمل و نقل و ترافیک می‌تواند این ارقام را به روز کرده و از مراجعان اخذ کند.

او گفت: اعتبار پروانه فعالیت ناوگان باری یکسال است. در صورت انتقال مالکیت پیش از پایان یکسال، پروانه لغو می‌شود و مالک جدید باید پروانه جدید بگیرد.

علیخانی گفت: بر اساس تبصره سوم لایحه پیشنهادی شهرداری، تمام درآمدهای اجرای این مصوبه، پس از واریز به حساب خزانه شهرداری تهران، به صورت 100 درصد به سازمان حمل ونقل و ترافیک اختصاص می‌یابد.

کلیات لایحه پیشنهادی شهرداری به رای گذاشته شد که با 14 رای موافق به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صدور پروانه ناوگان باری شورای شهر تهران پروانه فعالیت سازمان حمل ناوگان باری هزار ریال حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در نشست تعاملی با مدیران ارشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طی یک سال سخن گفت.

به گزارش ایسنا، در راستای تکالیف قانون حدنگار در خصوص تبدیل اسناد دفترچه ای به کاداستری و سند دارکردن املاک و اراضی فاقد سند مالکیت برای جلوگیری از دست اندازی افراد غیر به املاک و اراضی شهرداری تهران، نشست تعاملی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با اداره ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ضمن تشکر و قدردانی از همکاری همه جانبه و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، تصریح کرد: نتیجه این تعاملات سازنده، صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طول یک سال شد که در امری بی سابقه بوده است.

وی افزود: در این نشست تعاملی، موضوع مکاتبه مستقیم شهرداری با ادارات ثبت استان تهران جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری و حذف مراجعه به دفترخانه، مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، موضوع سامانه شمیم و تهیه مختصات UTM از طریق مکاتبه با اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم