Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:30:44 GMT

اتمام مسقف سازی بازار صفی مجموعه بازار جهانی تبریز

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۳۸۰۲

اتمام مسقف سازی بازار صفی مجموعه بازار جهانی تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از اتمام مسقف سازی بازار صفی مجموعه بازار جهانی تبریز خبر داد.

احمد حمزه زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: بازار صفی مجموعه بازار جهانی تبریز، از جمله بخش‌های پررونق و شناخته‌شده بازار تاریخی تبریز است که علاوه بر شهروندان تبریزی، همواره میزبان گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، ساماندهی و همخوان سازی سازه‌های بازار صفی با معماری تاریخی بازار تبریز را از جمله پروژه‌های مهم این اداره کل در سال جاری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته سقف بازار صفی توسط اصناف با سازه‌های چوبی شکل گرفته بود، لذا در راستای همخوان سازی این بخش از بازار جهانی تبریز با سایر بخش‌های تاریخی، مسقف سازی بازار صفی در دستور کار قرار گرفت.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، وی در ادامه با بیان اینکه در این پروژه هفت‌گنبد در سقف این بازار اجرا شده است، گفت: طی این عملیات که به مدت دو ماه به طول انجامید هفت‌گنبد اجرا و ۱۶ پایه توسط تیم تخصصی و فنی این اداره کل مورد حفاظت و مرمت قرار گرفت.

حمزه زاده گفت: در این عملیات مراحلی نظیر سبک‌سازی و برداشتن تمام پوشش‌های چوبی فرسوده پشت‌بام، بازسازی پایه‌های آجری از بین رفته مطابق طرح اولیه، بازسازی تویزه‌های بالای مغازه‌ها جهت انتقال بار گنبد، بازسازی تویزه های اصلی بازار جهت اجرای طاق‌ها، بازسازی طاق‌های فرو ریخته به شکل چهاربخشی، اجرای طاق دزد و زیرسازی پشت‌بام انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی بازار تبریز آذربايجان شرقي شهر تبریز بازار جهانی تبریز بازار صفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده با اعلام این خبر گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

حمزه‌زاده گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6090403

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی