Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:53:22 GMT

سوت‌زنی|برخورد با مدیر متخلف یک بیمارستان در اهواز

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۴۳۹۵

سوت‌زنی|برخورد با مدیر متخلف یک بیمارستان در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، «سامانه سوت‌زنی» با هدف تقویت نظارت عمومی، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر و آغازی بر مبارزه رسانه‌ای با فساد ایجاد شد. این کار در دنیا با عنوان (whistleblower) شناخته می‌شود و طبق تجربه جهانی بیش از نیمی از فسادهای اجتماعی و سیاسی از این طریق کشف و شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این سامانه مردم گزارش‌های خود درباره تخلفات و مفاسدی که با آن مواجه می‌شوند را همراه با شواهد و مستنداتی که به آن دسترسی دارند ثبت کرده و از خبرگزاری فارس می‌خواهند تا با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود سوژه مورد نظر را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری کند.
در یکی از گزارشات ثبت شده در سامانه سوت‌زنی توسط مخاطبان آمده است:
«دکتر .... رئیس بیمارستان... اهواز در حالی که فقط 3 روز در هفته آن هم روزی 2 ساعت سر کار حاضر می شود و یک خانه سازمانی از بیت المال را اشغال کرده ولی خودش انجا ساکن نیست و ساکن ... است و این خانه بیت المال را گذاشته برای اقوام که برای کار به اهواز میآیند از آن استفاده کنند و شخصی بنام ... که در ...اورژانس بیمارستان بود بعنوان ... بیمارستان انتخاب کرده چون این فرد با ماشین شخصی خودش هر روز دکتر را به ... میبرد خلاصه اینکه دکتر ....از همه استفاده ابزاری میکند»

پس از دریافت این گزارش، موضوع با دکتر فرهاد ابول نژادیان رئیس علوم پزشکی اهواز در میان گذاشته شد و وی قول داد که  بازرسی را مامور بررسی دقیق این موضوع خواهد کرد و نتیجه را اطلاع خواهد داد.

کمتر از 48 ساعت بعد رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تایید گزارشی که در سامانه سوت زنی فارس ثبت شده بود به خبرنگار فارس اظهار کرد: بازرسی به این موضوع ورود کرد و این مطلب صحت داشت دستور دادم تا با مدیر خاطی برخورد لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد:این مدیر با اینکه ساکن یک شهر دیگر است اما یک خانه سازمانی در اهواز گرفته که دستور لازم را دادم تا این خانه را از او بگیرند و به او  تذکر لازم داده شد تا ساعت حضورش در بیمارستان را درست کند.

ابول نژادیان تاکید کرد: برای رفت و آمد هم چند ماشین استیجاری دارند که به بازرسی گفته‌ام این موضوع را هم بررسی کنند و برخورد لازم را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه با تقدیر از اقدام خبرگزاری فارس در راه اندازی سامانه سوت زنی تصریح کرد:مجموعه علوم پزشکی استان مجموعه بزرگی است که برای نظارت بر آن قطعا  نیاز به نظارت مردمی است ما از گزارش های مردمی برای اصلاح امور استقبال و تشکر می‌کنیم.

لازم به توضیح است نام  مدیر متخلف و بیمارستان مذکور به علت رعایت مسائل اخلاقی در گزارش حذف شده است.

این گزارش حاکی است تاکنون بیش از 3080 گزارش فساد در حوزه‌های مختلف همچون احتکار، گران فروشی، رشوه، عدم رسیدگی و ترک فعل، زمین خواری، رانت و تخلفات اداری، جرائم اینترنتی، قاچاق و... در «سامانه سوت‌زنی» خبرگزاری به ثبت رسیده است.

خبرگزاری فارس ضمن صیانت کامل از هویت گزارش دهندگان فساد، نتیجه پیگیری خود از نهادهای متولی یا دستگاه های نظارتی را تا حصول نتیجه پیگیری کرده و از طریق شماره تلفن های ثبت شده گزارش‌دهندگان نتیجه را در هر مرحله به آنان اعلام خواهد نمود.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فساد نهی از منکر بیمارستان سامانه سوت زنی سامانه سوت زنی خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

به گزارش "ورزش سه"، تمرین امروز خیرونا با اتفاقی عجیب و ‏نگران‌کننده همراه شد. خوانپه و یان‌ کوتو بازیکنان این تیم در میانه ‏تمرین به شدت با هم برخورد کردند. شدت برخورد به حدی بود که ‏همه اعضای تیم به شدت نگران سلامتی این دو شده بودند. ‏

باشگاه خیرونا تایید کرد که خوانپه و یان کوتو بعد از این برخورد ‏مستقیما راهی بیمارستان شده‌اند. خیرونا البته گفت با اینکه هر دو ‏بازیکن مصدوم شده‌اند ولی در حال حاضر نگرانی از بابت وضعیت ‏سلامت‌شان برطرف شده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.‏

بر اساس بیانیه منتشر شده از طرف خیرونا، خوانپه با شکستگی ‏استخوان بینی مواجه شده و حدود دو هفته قادر به حضور در میدان ‏نیست. یان کوتو هم به دلیل ضربه شدیدی که به سرش وارد شده ‏مورد معاینه جدی قرار گرفته است. پزشکان به خیرونا اعلام کردند ‏باید در روزهای آینده وضعیت کوتو را دوباره بررسی کنند و به این ‏ترتیب حضور او در بازی بعدی مقابل لاس پالماس در هاله‌ای از ابهام ‏قرار دارد. ‏

یان کوتو، ستاره برزیلی خیرونا، بعد از مرخص شدن از بیمارستان با ‏انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس با این اتفاق ترسناک شوخی ‏کرد. او که ابرویش به‌خاطر برخورد پاره شده نوشت: "آثار جنگ". ‏

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه
  • برخورد تریلر و پراید در حمیدیه ۶ مصدوم بر جای گذاشت
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران