Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:54:54 GMT

ساخت موزه‌ برای بازگشت آثار غارت‌شده

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۴۶۱۲

ساخت موزه‌ برای بازگشت آثار غارت‌شده

مقام‌های نیجریه قصد دارند موزه جدیدی برای نمایش برنزهای غارت‌شده «بنین» که در حال حاضر در اروپا و آمریکا به نمایش گذاشته می‌شوند بسازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، بسیاری از برنزهای «بنین» که بیش از ۱۰۰۰ کتیبه و مجسمه برنزی را شامل می‌شود که در سال ۱۸۹۷ توسط سربازان بریتانیایی از کاخ سلطنتی پادشاهی «بنین» (نیجریه کنونی) غارت شده‌، اکنون در موزه بریتانیا و موزه مردم‌شناسی برلین نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینک مقام‌های نیجریه قصد دارند موزه‌ جدیدی را طی چهار سال آینده در نیجریه تاسیس کنند که به نمایش این برنزهای غارت‌شده اختصاص داشته باشد.

استرداد این برنزها به «شهر بنین» واقع در جنوب نیجریه و نمایش آن‌ها در یکی از موزه‌های شهر سال‌هاست که به یک رویا تبدیل شده است.

«گودوین اوباسکی» استان‌دار «اِدو» که روز جمعه از برنامه ساخت این موزه جدید خبر داد بیان کرد: «این پروژه ساخت و ساز به ما کمک خواهد کرد تا بین شکوه گذشته و واقعیت امروزی کشور ارتباط برقرار کنیم و امیداوم این پروژه اگر تا پایان سال ۲۰۲۴ به طور کامل تکمیل نشود، اما تا مرحله قابل توجهی پیشرفت کرده باشد.»

این موزه که حدود ۹۰۰ مترمربع وسعت خواهد داشت توسط «دیوید ادجایه» معمار غنایی- بریتانیایی مشهور و برنده جوایز معتبر طراحی خواهد شد.

علاوه بر ساخت موزه جدید، کاوش‌های باستان‌شناسی نیز در محل ساخت موزه و سایر نقاط «شهر بنین»  از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

ماه گذشته قانون‌گذاران فرانسه به بازگرداندن آثار تاریخی نیجریه و سنگال رای دادند. با این حال این آثار فقط بخش بسیار کوچکی از  ۹۰هزار اثر تاریخی متعلق به آفریقا است که در فرانسه نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیجریه موزه استرداد آثار تاریخی غارت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس

 به مناسبت گرامیداشت هفته معلم هفده نفر از هنرمندان شهرستان سلماس آثار نقاشی خود را در حمام تاریخی شیخ این شهرستان در معرض دید عموم قرار دادند.

در این نمایشگاه هنری که تا ۱۸ اردیبهشت برای بازدید عموم برپا شده است بیش از ۱۵۰ اثر نقاشی در سبک‌های رنگ روغن، سیاه قلم، تکنیک پاستیل، و نقاشی خط  به نمایش گذاشته شده و امکان خریداری و سفارش اثر‌ها برای علاقمندان امکان پذیر است.

طراحی چهره به ویژه  چهره مقام معظم رهبری، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، استاد شهریار،و شخصیتهای دینی و سیاسی موضوع اصلی آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه گروهی در سه روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر بازدید کننده داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها
  • آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت
  • عرضه فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها زیر نظر سازمان سینمایی رفت
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان