Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد قمی امروز در نشست قرارگاه مردمی عملیات حاج قاسم سلیمانی، در تالار بلاغ استان، با بیان اینکه وقت به میدان آمدن پررنگ جریان مکتبی است، گفت: فرمایش مقام معظم رهبری برای کمک به مردم، نظام سلامت و اساسا کمک به برطرف کردن گرفتاری مستضعفین برای همه ما تکلیف ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان و قدم‌های خوبی که در مقابله با ویروس کرونا برداشته شده است، افزود: اتفاقات چشم‌گیرتر و بزرگتری در این استان می‌تواند بیفتد و فارق از انعکاس مؤثر رسانه ملی، یک گزارش خاص محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد و من به عنوان یک وظیفه این آمادگی را برای تقدیم گزارش دارم.

ضرورت هم‌افزایی ظرفیت‌های انقلاب در حوزه فرهنگ

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تجربه و خلق یک الگو برای کار قرارگاهی در حوزه فرهنگ در این سال‌ها خاطرنشان کرد: قرارگاه در حوزه نظامی وجود داشته اما می‌خواهیم یک هم‌افزایی در ظرفیت‌های انقلاب در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

قمی ریشه‌ای‌ترین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین جهاد را در شرایط کنونی جهاد امید و ادای دین نسبت به محرومین و مستضعفین برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم از روی اعتقاد و در سلوک متأسی به سیره رسول الله به مردم خیر برسانیم؛ ما شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستیم و این سابقه در باطن و هویت و ریشه در تاریخچه دیرینه ما دارد.

جنگ اصلی، جنگ روایت‌هاست/ تحریف مؤثر واقع شود تحریم هم مؤثر واقع می‌شود

وی با بیان اینکه نزدیک شدن فضاهای اجتماعی به فضاهای فرهنگی یک امتیاز است، تصریح کرد: یادمان باشد جنگ اصلی و اساسی جنگ فرهنگی، جنگ روایت‌ها و جنگ گفتمانی و همه‌جانبه است و در مواجهه با این ابتلا و امتحان الهی نباید از این نزاع و جدال اصلی غفلت کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نبرد مؤثر و سرنوشت‌ساز در نبرد روایت‌ها را کار فرهنگی عنوان کرد و افزود: جنگ روایت‌ها یعنی نگرانی برای تحریف و اگر تحریف مؤثر واقع شود تحریم هم مؤثر واقع می‌شود.

قمی بیان داشت: در ذهن جامعه باید اینطور نقش ببندد که در جریان سیل و زلزله و کرونا این جریان انقلابی بود که پای کار آمد و این جامعه باید بتواند به راحتی به جریان مکتبی و انقلابی دل ببندد و اعتماد و اتکا کند.

وی با تأکید بر جدی گرفتن اذهان عمومی و رسانه گفت: رسانه بخشی از این جنگ نیست و بعدی از این جنگ است؛ باید در طراحی کارها لحاظ رسانه‌ای مدنظر قرار گیرد.

انعکاس صحیح کار خالصانه اثر آن را فرامنطقه‌ای می‌کند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اگر این زحمات، خالصانه و بدون اینکه در ذوق مردم بخورد منعکس شود هرچند در یک منطقه کوچک انجام شود ولی تأثیر فرامنطقه‌ای خواهد داشت.

قمی گفت: ما برای نقد کردن تجربه تاریخی زمان زیادی نداریم و باید دوباره بتوانیم با مردم تخاطب کنیم و چون خادم مردم و خادم اسلام هستیم از اسوه و الگوی خود اینگونه فراگرفته‌ایم.

اجازه نمی‌دهیم فرصت‌های پیش روی انقلاب اسلامی از دست بروند

وی با بیان اینکه مجاهدت در مهم‌ترین و مؤثر‌ترین میدان امروز سرنوشت ساز است، عنوان کرد: مسأله، مسأله انتخابات نیست، مسأله تجربه تاریخی یک ملت است که قرار است امت وسط، پیشگام و پیشرو باشند و قرار است تفاوت‌هایی را در این نبرد تمدنی رقم بزنند و ما اجازه نمی‌دهیم فرصت‌های پیش روی انقلاب اسلامی از دست بروند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه قدم پیش رو دشوارتر از قدم قبل است، گفت: باید حس حضور قدرتمند جوانان مکتبی و صالح و انقلابی بیش از پیش ملموس باشد و جامعه این حلاوت را بچشد تا بتواند به آن سخن متفاوت و جدید انقلابی شما دلخوش کند و همراه‌تر در این مسیر استقامت، قدرتمند بایستد.

قمی افزود: اگر واقعا در این مقطع، شرایط خودمان را درک کنیم و رسالت تاریخی‌مان را انجام دهیم در پیشبرد انقلاب در مسیر رهوارتر و هموارتر، اتفاقات بزرگی می‌تواند بیفتد.

انتهای پیام/68023/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 فرهنگ تحریم رییس سازمان تبلیغات اسلامی محمد قمی جریان مکتبی جوان انقلابی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حوزه فرهنگ مؤثر واقع روایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: امام اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز هفتم اردیبهشت در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق، اظهارکرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این مورد توجه قرار می‌گیرد که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده، اما مهمتر از همه، اراده قوی و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی که حکام آن‌ها افراد دست‌نشانده، سرسپرده و بی‌لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند را شاد کرد.

وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند، اما نه تنها عقب ننشسته‌اند، بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان‌داری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان، خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید اما پیش از این‌ها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی‌ها هرگز در فتح‌المبین و خیبر عقب‌نشینی نمی‌کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: یک عده افراد کوته‌فکر بودند که از همان روزهای اول به امام(ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست. اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده‌ایم، یکبار دیگر در خیابان‌های مشهد، تهران، تبریز، قم و اصفهان تکرار شود. امام اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

نیازمند تجدید حیات فرهنگی هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی‌گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت‌گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری‌مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

علم‌الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری‌مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست، بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان‌داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد، چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه‌ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ شود.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود، زیرا جهت‌گیری انقلاب در جامعه ما با میدان‌داری مردم محقق می‌شود.

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه دهند. این همان تحولی است که هم بر پایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است