Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@20:19:31 GMT

ایران به ابرقدرت پهپادی تبدیل شد!

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۵۳۵۹

ایران به ابرقدرت پهپادی تبدیل شد!

پایگاه خبری اوراسیا تایمز در گزارشی اعلام کرد که ایران با وجود تحریم‌های شدید آمریکایی موفق شده است از طریق دانش بومی و مهندسی معکوس به ابرقدرت پهپادی تبدیل شود.

به گزارش برنا، اوراسیا تایمز در گزارش خود نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از زمان تصمیم به خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ و اعمال تحریم‌ها همواره تلاش کرد مانعی در مسیر ایران به سمت توسعه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران درحالی که شاهد محدودیت‌هایی در زمینه واردات و صادرات تجهیزات دفاعی بوده است اما این توانایی را در درون کشور پیدا کرده که ظرفیت‌های دفاعی را بخصوص در زمینه فناوری پهپادی ارتقا دهد.

سایت خبری-تحلیلی آسیایی "اوراسیا تایمز" افزود: ایران به تازگی جدیدترین نمونه پهپاد مهاجر-۶ را رونمایی کرده است. به گفته "دیوید اکس" تحلیلگر دفاعی نباید این پهپاد را صرفا بر اساس ظاهر ارزیابی کرد.

وی می‌گوید این پهپاد جدید بر اساس ظاهر ساده و فایبرگلاس خود، شاید به نظر برسد که پیچیده نیست اما حتی یک پهپاد غیرپیچیده هم در صورتی که به شکل صحیح و در تعداد کافی مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند تهدیداتی را متوجه نیروهای دشمن سازد.

پهپاد کیان هم سال گذشته طی مراسم رسمی در تهران رونمایی شد و مقامات دفاعی گفته‌اند که این پهپاد می‌تواند بیش از ۶۰۰ مایل و تا ارتفاع ۱۵ هزار فوتی پرواز کند.

بر اساس این گزارش، ایران پیش از این نیز تعدادی از پهپادها را به نمایش گذشته بود از جمله پهپاد "مبین" که می‌تواند تا ارتفاع ۴۵ هزار فوت و به مدت ۴۵ دقیقه پرواز کند. مقامات ایران می‌گویند این پهپادها و دیگر نمونه‌های مشابه نقش مهمی در دفاع از مرزها در برابر تهدیدات دارند.

به گفته "ست جی. فرانتسمان" مدیر اجرایی مرکز خاورمیانه برای گزارش و تحلیل،‌ ایران اکنون به یک ابرقدرت پهپادی در زمینه ساخت این تسلیحات تبدیل شده است. وی گفت: من به این نتیجه رسیده‌ام که ایران با توجه به توسعه شاخه پهپادی در سال‌های اخیر به یک ابرقدرت پهپادی تبدیل شده است.

ایران برنامه ساخت پهپاد را زمان جنگ با عراق با پهپادهایی مانند "مهاجر" و "ابابیل" شروع کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ابرقدرت پهپادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که میری رگو، وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی شنبه شب در مصاحبه با کانال ۱۴ گفت که اسرائیل "به پرتاب‌های ایران پاسخ داد، چون اسرائیل یک بازنده نیست".

از رگو در مورد احتمال حمله زمینی به رفح نیز سوال شد و گفت: «ما در مورد رفح تردید داشتیم. ارتش در خان یونس بود و بعد با ایران برخورد کردیم. با فناوری اسرائیل و تصمیماتی که گرفتیم توانستیم پرتاب‌هایی را که از ایران به سمت اسرائیل شلیک می‌شد، رهگیری کنیم. ما پاسخ دادیم و ایران این پیام را دریافت کرد. اسرائیل یک بازنده نیست.»

اظهارات رگو نشان دهنده اولین باری است که یک وزیر اسرائیلی مستقیماً به حملات اسرائیل به ایران می‌پردازد.

در اول آوریل، هفت ایرانی، از جمله یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشور، در حمله مشکوک اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، سوریه شهید شدند.

دو هفته بعد، ایران در عملیاتی موفق و تلافی جویانه بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد.

اظهارات رگو به تلافی بعدی اسرائیل در ۱۹ آوریل اشاره داشت، زمانی که چندین پهپاد به سمت مرکز ایران پرتاب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روسها