Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ روزنامه آفتاب یزد در مطلبی نوشت: در هفته‌های اخیر مباحث پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر شده است و نام‌های مختلفی نیز از سوی رسانه‌ها به عنوان کاندیدای احتمالی معرفی می‌شود.

روزنامه آفتاب یزد یکشنبه ۲۵ آبان در یادداشتی به قلم محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح طلب می آورد: درباره جریان اصلاحات و نقشی که می‌تواند در ۱۴۰۰ ایفا کند ابتدا باید دو فاکتور بیرونی را مدنظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست اینکه باید روشن شود رویکرد کلان نهادهای بالادستی به انتخابات آتی چگونه است آیا قرار است مشارکت حداکثری دغدغه باشد یا همچون انتخابات مجلس در سال ۹۸ وضعیتی تک جناحی با حداقل مشارکت مردمی را شاهد خواهیم بود.

فاکتور دوم نیز وضعیت بین‌المللی است که در شرایط کنونی اگر به طور قطع ترامپ از صحنه سیاسی آمریکا حذف شود و رقیب او نیز براساس وعده‌ها به برجام بازگردد و مبادلات تجاری ایران به شرایط برجامی باز گردد می‌توان امیدوار بود با بهبود برخی شاخص‌های اقتصادی و روزنه‌هایی مانند فروش نفت نگاه مردم و به ویژه جوانان به انتخابات مثبت شود. در این زمینه نیاز است برخی اقدامات داخلی در چارچوب تصمیم‌های ملی گرفته شود که در صدر آن رفع مشکل تصویب اف‌ای تی اف است که به نوعی پاس گل برخی به دولت ترامپ بود.

در شرایط فعلی بدیهی است که فشار بسیاری به همه بخش‌های جامعه وارد شده است که تبعاتی نیز دارد. اما جدای از این دو فاکتور خارجی، وضعیت در درون جریان اصلاحات نیز با چالش‌هایی مواجه است که باید به سرعت رفع شود. با استعفای دکتر عارف و آقای موسوی لاری شورای عالی به عنوان تشکیلات مهم انتخاباتی اصلاح‌طلبان با ابهام و بلاتکلیفی مواجه شده است. در این وضعیت رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به عنوان نائب رئیس دوم شورای عالی اصلاحات این اختیار را دارد که با دعوت اعضای شورای عالی فرآیند بحث و گفتگو برای انتخابات تا رسیدن به یک چارچوب مدون را تنظیم کند که تاکنون در این زمینه نیز با تاخیر مواجه بوده‌ایم. به نظر می‌رسد باید نهایتا تا آذر ماه تکلیف تشکیلات اصلاح‌طلبان روشن شود تا نقشه راه انتخاباتی این جریان را بتوان گام به گام ترسیم کرد.

براساس روال دوره‌های گذشته ابتدا باید برنامه‌های لازم تدوین شود، گفتمان طراحی شود، شعار انتخاب شود و سپس نیز وارد لیست نفرات و مصداق‌ها شویم تا تعیین شود چه کسی می‌تواند کاندیدای اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ باشد. در سال آینده دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهر را در پیش داریم که هر دو نیازمند برنامه ریزی دقیق و تعیین راهبردها است.

اخبار مرتبط سه گزینه دیپلمات برای انتخابات 1400؟ پیشنهاد نامزدی خاتمی در انتخابات 1400 از طرف یک فعال اصلاح طلب ظریف نامزد اصلاح طلبان در انتخابات 1400 خواهد بود؟ نگرانی کیهان از نامزدی ظریف برای انتخابات 1400: بهتر است بازنشسته شوید! توصیه‌‌های مجمع روحانیون مبارز برای انتخابات 1400 رییس جمهور شدن بایدن باعث پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 می شود؟! اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی پیشنهاد کارگزاران برای انتخابات 1400 را رد کردند مصطفی معین به حضورش در انتخابات 1400 پاسخ منفی داد هشدار محمود صادقی به اصلاح طلبان در خصوص تکرار یک اشتباه در انتخابات 1400 واکنش معصومه ابتکار به خبر حضورش در انتخابات 1400 آغاز بررسی انتخابات 1400 در مجمع روحانیون مبارز: تأکید بر از میان بردن موانع انتخابات واقعی و آزاد اصلاح طلبان برای انتخابات 1400 تایید صلاحیت می‌شوند/ حمایت از سعید جلیلی بجای قالیباف!

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا برجام اصلاحات جو بایدن انتخابات 1400 محمود میرلوحی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برای انتخابات 1400 انتخابات 1400 اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرخپوشان ایران، تمرین امروز (یکشنبه) خود را از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کردند.

بنابر روایت سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این برنامه بعد از گرم کردن و پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، یک چالش جالب و شاد برای بازیکنان در نظر گرفته شده بود. در جریان این چالش بازیکنان در گروه‌های مختلف باید توپ را روی هوا نگه می‌داشتند و به همین ترتیب آن را تا سبدی می‌رساندند و به داخل سبد هدایت می‌کردند.

بعد از این چالش، مرور دو برنامه تاکتیکی نیز در دستور کار بود. تمرین امروز، یک ساعت به طول انجامید و در جریان آن، غیر از امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند که همچنان تمرینات اختصاصی را دنبال می‌کنند، سایر نفرات در اختیار کادر فنی بودند. گفتنی است؛ پرسپولیس تا بازی با سپاهان دو جلسه تمرین دیگر هم برگزار می‌‎کند.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900743

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • تمرین چالش برانگیز پرسپولیس شاداب شد
  • بازی، شادی، تماشا در تمرین پرسپولیس
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!