Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر عمیدی عصر یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان شاهرود، گفت: پیشگیری نقش به سزایی در مدیریت بحران دارد و از خسارت های زیاد به جاده، تاسیسات و مردم جلوگیری می کند.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و اجرای طرح راهداری زمستانی، افزود: از یک ماه گذشته برای اجرای این طرح به ویژه اقدامات پیشگیرانه در خصوص ورود سیلاب به جاده ها و نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمیدی با بیان اینکه ۹۰ درصد از ماشین آلات این اداره برای گذران فصل سرما مجهز شدند، تصریح کرد: تمامی ماشین آلات از جمله کامیون ها به تیغه برف روب تجهیز شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: ۴۲ دستگاه ماشین آلات و ۶۵ نیروی انسانی در حوزه راهداری آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

وی از انبار ۲ هزار و ۸۰۰ تن شن و نمک در راهدارخانه های این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: ورود به موقع به موضوع نگهداری راه ها موجب شده خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

عمیدی در خصوص ورود سیلاب به حریم جاده ها هم گفت: یکی از دلایل ورود سیلاب به جاده ها، تجاوز به حریم روخانه ها و تجمیع چند رودخانه در یک مسیر موجب آبگرفتگی جاده ها می شود.

وی با اشاره به بررسی های به عمل آمده در خصوص زیرگذرها این شهرستان، اظهارداشت: پل های زیرگذر صالح آباد وعلی آباد، بدشت و رویان با مدیریت و هدایت سیلاب می توان از آبگرفتگی آنها جلوگیری کرد.

به گفته وی هدایت سیلاب با همکاری اداره آب منطقه ای با این اداره امکان پذیر است.

 مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه امسال سه میلیارد ریال اعتبار ملی برای هزینه سوخت، قطعات و جاری تخصیص یافته است، تصریح کرد: تاکنون اعتبارات استانی اختصاص نیافته که این تخصیص با اولویت موضوع نگهداری مورد نیاز است.

وی از ایمن سازی و آسفالت جاده ۲ راهی مجن تا هفته آینده خبر داد و افزود: برای تکمیل سه راهی تاش که توسط پیمانکار نیمه کاره رها شده سه میلیارد ریال مورد نیاز است.

فرماندار شاهرود هم در این نشست گفت: بر اساس گزارش های رسیده امسال بارندگی ها به مراتب نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود که باید در این خصوص نقاط حادثه خیز شناسایی شوند.

نادر فخری از شهرداران شهرستان شاهرود خواست طی مدت ۱۰ روز تمامی کانون های بحران را شناسایی کرده و برای رفع خطر برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز می توان از امکانات ارتش و سپاه برای پیشگیری و مقابله با بحران ها استفاده نمود، ابراز داشت: هدایت آب های سطحی و لایروبی کانال ها در سطح شهرها و روستاها باید در دستور کار شهرداران، بخشداران و دهیاران قرار گیرد.

فخری از پیگیری خرید پمپ تخلیه آب برای تمامی روستا ها خبر داد و افزود: بخشداران و شهرداری ها با شناسایی مناطق آب گرفته سال گذشته از تکرار آبگرفتگی جلوگیری نمایند.

به گفته وی ، مردم به دلیل همه گیری ویروس کرونا و گرانی اقلام، قدری از تحملشان کاسته شده که این امر به حق است؛ مسوولان باید با تلاش بیشتر به وظیفه خود عمل نمایند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به تمامی دهیاران به منظور پیش بینی و اتخاذ تدابیر لازم برای هرگونه بحران بارندگی و سیلاب شده است، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی مدیران پیش بینی و پیشگیری است و با توجه به سابقه سیلاب و آبگرفتگی سال های گذشته در شهرها و روستاها باید نقاط حادثه خیز و کانون های بحران شناسایی و قبل از شروع بارش ها تدابیر و تصمیمات لازم برای جلوگیری از خسارات انجام شود.       

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارندگی شاهرود مدیریت بحران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارندگی شاهرود مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارندگی شاهرود مدیریت بحران اخبار کنکور جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده باش کلیه دستگاه های اجرایی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مهدی مهرور بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات‌رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران گفت: بمنظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی در ادامه افزود: بمنظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیلهای فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی ویاهرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، شرکتهای خدماتی ( آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه, ثابت و آب منطقه ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران گفت: شهروندان از تردد در محلهای پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف درحریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک های اولیه، برف پاک کن، بهمراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

گفتنی است تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستانها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی ، کنترل دما, رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداریها، دامداریها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها و برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی بعمل آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند