Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@03:40:24 GMT

برد بزرگ ماه و ستاره بدون سلام نظامی!

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۸۰۱۶

در دیداری جذاب و تماشایی، ترکیه با کامبک فوق العاده، روسیه را با نتیجه ۳-۲ شکست داد.

به گزارش ورزش سه، شاگردان شنول گونش برای زنده نگه داشتن شانس صعود خود نیاز مبرمی به پیروزی مقابل روسیه داشتند. آن ها با سه امتیاز فاصله ای ۵ امتیازی را با حریف خود می‌دیدند و در فاصله دو بازی تا پایان، با یک برد مهم خود را به دو امتیازی روسیه رساندند و حالا در انتظار تکمیل معجزه خود خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

بازی یکشنبه شب ترکیه و روسیه در «اولکر» به مصاف یکدیگر رفتند که اگر ویروس کرونا نبود، تمام ۴۷ هزار و ۸۳۴ صندلی اش به تسخیر قرمزها درمی‌آمد اما پاندمی کووید۱۹ سبب شد تا ترک ها  در بخشی از سکوهای استادیوم با رعایت فاصله فیزیکی بنشینند و بازی را تماشا کنند.

 

گونش در این دیدار به چهار ضلعی هجومی خود دل بسته بود؛ جایی که چنگیز اوندر (آاس رم)، هاکان چالهان‌اوغلو (آث میلان)، کنان کارامان (فورتونا دوسلدورف) و چنک توسن (اورتون) آماده نقش آفرینی برابر یاران ژئورگی ژیکیا کاپیتان و مدافع میانی تیم روسیه بودند.

 

 

 

 

در آغاز دیدار و در شرایطی که دو تیم مشغول محک زدن یکدیگر بودند، پاس دروازه بان ترکیه به مریه دمیرال مدافع این تیم رسید اما او به شکلی عجیب از کنترل آن بازماند و مهاجم روسیه توپ را گرفت و دالر کوزیائفی رساند که با استارت انفجاری خود یک بازیکن را از پیش رو برداشت و سپس با گام های بلندش محوطه جریمه ترکیه را پیمود و با پاس کات بک، موقعیتی را فراهم کرد که دنیس چریشف چاره ای جز گلزنی در آن نداشت.

 

 

 

پس از این گل که روی اشتباه مدافع یوونتوس و فرصت طلبی روس ها به ثمر رسید، ترکیه جلو کشید اما موقعیت خاصی را به وجود نیاورد تا این که در دقیقه ۲۴ چنک توسن توپ را به زیبایی از مدافع روسیه عبور داد و با سماجت، خود را صاحب آن نگه داشت و در حالی که چند متر با ورود به محوطه جریمه و موقعیت تک به تک فاصله داشت، سرنگون شد و یک اخراج را برای تیمش به ارمغان آورد. در این صحنه داور لهستانی بازی به سمنوف مدافع روسیه کارت قرمز داد تا شاگردان استانیسلاو چرچسف مجبور شوند یک ساعت ده نفره بازی را ادامه دهند.

 

 

 

 

ضربه ایستگاهی را هاکان چالهان اوغلو به دیواره دفاعی زد و این کاشته را از دست داد اما ترک ها که از اخراج بازیکن حریف روحیه گرفته بودند، به حملات خود ادامه دادند تا این که دو دقیقه بعد به گل رسیدند. کنان کارامان توپ را به جانر ارکین که در گوشه زمین بود، سپرد و به سرعت خود را به محوطه جریمه رساند و ارسال او را به زیبایی قطع کرد و گل نخست تیم میزبان را به ثمر رساند. 

 

ترکیه برای گل دوم تنها شش دقیقه صبر کرد. پرس شدید قرمزها در میان دست پاچگی روس ها، ضریب اشتباهات بازیکنان روسیه را افزایش داد و باعث شد تا چنگیز اوندر صاحب توپ شود. او با کان آیهان یک دو کرد و پس از ورود به محوطه جریمه توپ را با ضربه ای تماشایی وارد دروازه گیلهرم ماریناتو کرد.

 

بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید اما نیمه دوم نیز با حملات طوفانی ترکیه آغاز شد. این بار طوفان هافبک ۲۵ ساله تیم فنرباغچه بود که با فرصت طلبی در محوطه جریمه روسیه یک پنالتی گرفت و چنک توسن که حالا خود را به عنوان کاپیتان تیم ملی ترکیه مطرح کرده، این پنالتی را به تبدیل به گل کرد.

 

در ادامه روسیه با حرکتی مشابه گل نخست، یک گل دیگر هم زد اما برای بازگشت نتیجه کافی نبود تا ترکیه یک نبرد حیثیتی و حساس را در غیاب تماشاگرانش با نتیجه ۳-۲ به نفع خود خاتمه دهد.

 

 

 

 

ترکیه ای که پس از خوشحالی عجیب خود در دیدار مقابل فرانسه به شدت مورد انتقاد رسانه های غربی قرار داشتند و البته تمجید رییس جمهور اردوغان را متوجه خود دیدند، این بار باوجود مناقشات موجود ترجیح دادند که چنین خوشحالی را انجام ندهند و از یک جنجال بزرگ جلوگیری کنند.

 

شتول گونش حالا تیمی را ساخته که اغلب بازیکنان جوان را در اختیار دارد و از نسل به یادماندنی ترکیه دیگر بازیکنی در فهرست این تیم نمانده؛ شاید همین لیست مرکب از بازیکنان جوان سوپرلیگ و لژیونرهای شاغل در لیگ های معتبر، ترک ها را در یورو ۲۰۲۱ به سعادت برساند.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: محوطه جریمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترکیه : مجموعه اقداماتی علیه اسرائیل انجام می‌دهیم اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

دیگر خبرها

  • لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • بادشتوبر: هری کین باید ثابت کند مرد بازی‌های بزرگ است
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • دلجویی ستاره اینتر از مدافع میلان: اشتباه کردم
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • محرومیت سنگین در انتظار ستاره اینتر
  • تولد ستاره جدید رئال برابر بایرن!
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟