Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر با متقلبانه دانستن انتخابات سوم نوامبر کشورش گفت، حجم شکایت‌های بزرگ نشان‌دهنده مغایرت انتخابات ریاست جمهوری با قانون اساسی آمریکاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از اذعان صریح به شکست در رقابت انتخاباتی سوم نوامبر خودداری کرده و مدعی است که این رای‌گیری به تقلب دموکرات‌ها به نفع جو بایدن آلوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین اشاره دارد که نتایج اولیه از پیشتازی او در بسیاری از ایالت‌ها حکایت داشت اما بعدا رای آن ایالت‌ها به نفع بایدن تغییر کرد.

ترامپ شامگاه یکشنبه در پیامی توییتری گفت، پرونده‌های حقوقی بزرگ در واقع "مغایرت انتخابات ۲۰۲۰ با قانون اساسی" را نشان می‌دهند. دونالد ترامپ ساعاتی پیش از آن هم در پیامی نوشت: «او پیروز شد چون این انتخابات متقلبانه بود!»

اینطور به نظر می‌رسد که روی صحبت‌های او با جو بایدن بوده باشد و به همین علت جنجالی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و برخی می‌گفتند که شاید این اذعان ضمنی به شکست باشد. با این حال، رئیس‌جمهوری آمریکا در توییت دیگری گفت که او به هیچ چیز اذعان نکرده است و به پیگیری شکایت حقوقی علیه آنچه او تقلب انتخاباتی خواند، ادامه می‌دهد.

ترامپ در پیام توییتری خود نوشته بود: «او برد چون این انتخابات متقلبانه بود. به هیچ کدام از ناظران اجازه ورود ندادند، رای‌ از سوی یک شرکت خصوصی چپ رادیکال "دومینیون" دستکاری شد که وجهه بدی دارد و تجهیزات ساختگی دارد که حتی نمی‌تواند برای تگزاس واجد صلاحیت باشد (جایی که من با اختلاف زیاد در آن برنده شدم!). رسانه‌های جعلی و خاموش و غیره!»

اما او ساعاتی بعد نوشت: «او تنها در چشم رسانه خبری جعلی برنده شد. من به هیچ چیز اذعان نکردم! ما راه درازی در پیش داریم. این یک انتخابات متقلبانه بود!»

ترامپ همچنین گفت، بسیاری از شکایت‌ها علیه تخلفات نه از سوی دولت او بلکه از سوی آمریکایی‌هایی‌ به جریان افتاده که شاهد "سوءاستفاده‌های وحشتناک" بودند.

در حالی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود دو هفته پیش برگزار شد، نتیجه نهایی هنوز رسما اعلام نشده و ایالت‌ها هنوز نتایج انتخابات را رسما تایید نکرده‌اند. با این حال، رسانه‌های خبری مهم در آمریکا پیروزی جو بایدن را محرز می‌دانند. این معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا هم خود را پیروز انتخابات می‌داند و در اولین گام رئیس کارکنان آتی در کاخ سفید را مشخص کرده است.

گرچه بایدن تماس‌های تلفنی با چندین تن از رهبران جهان داشته است اما او گزارش‌های اطلاعاتی روزانه را دریافت نمی‌کند. جن ساکی، دستیار بایدن می‌گوید که تیم انتقالی خواستار دسترسی به اطلاع‌رسانی اطلاعاتی هستند تا بتوانند برای به دست گرفتن دولت آماده شوند.

با این حال، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا به تازگی گفت تا زمانی که اداره سرویس‌های عمومی بایدن را به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب به رسمیت نشناسد، با تیم انتقالی بایدن تماس برقرار نخواهد شد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن جمهوری آمریکا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟