Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید شهند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منطقه حفاظت شده آق‌داغ با وسعت ۸۸ هزار هکتارو با برخورداری از تنوع بالای جانوری و گیاهی از جمله مناطق دارای گونه‌های حیات وحش نادر از جمله پلنگ و سایر حیوانات وحشی است.

وی اظهارداشت: با اجرای طرح ملی مدیریت مناطق حفاظت شده استان اردبیل از جمله منطقه حفاظت شده آق‌داغ اقدامات حفاظتی و حراستی حیات وحش این منطقه افزایش یافته و نتیجه تلاش‌های صورت گرفته افزایش گونه نسل در معرض انقراض پلنگ ایرانی در این منطقه بواسطه افزایش جمعیت کل و بز کوهی به عنوان خوراک این حیوان وحشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: کوه آق‌داغ به عنوان دومین قله مرتفع استان اردبیل علاوه بر تنوع جانوری و گیاهی منحصر بفرد دارای جاذبه‌های زبیای طبیعی و  ظرفیت‌های طبیعت‌گردی بوده که این امر بر اهمیت این منطقه افزوده و تلاش محیط‌بانان خلخال در حفظ و حراست از منطقه قابل تقدیر است.

وی با تاکید براینکه ایجاد محدودیت صرف به بهانه اجرای قوانین سخت‌گیرانه برای اهالی ساکن در زیستگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده استان نمی‌تواند راهکار منطقی برای حفاظت از این مناطق باشد، اظهارداشت: ایجاد تعامل دوجانبه بین مردم و محیط‌بانان منطقه موجب افزایش سطح مراقبت از مناطق تحت مدیریت و همکاری اهالی ساکن در این مناطق با تشکیلات محیط زیست شده است.

شهند اظهارداشت:با توجه به خواسته اهالی ساکن این مناطق و فراهم کردن شرایط زیستی مناسب برای آنها همه این اهالی خود حافظ منافع محیط زیست و حیات وحش منطقه می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه این اداره کل هرگز مخالف توسعه اقتصادی مناطق حفاظت شده نیست، افزود: با اقدامات اخیر در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال ضمن تلاش برای حفظ محیط زیست حیات وحش و افزایش آمار جمعیتی وحوش منطقه خواسته اهالی ساکن در داخل و جوار این منطقه را به نوعی برآورده کرده‌ایم.

او گفت: افزایش تعامل مردم با محیط زیست منطقه موجب کاهش سطح اختلافات بین مردم و محیط زیست و همچنین پایین آمدن سطح تخلفات مربوط به تصرف اراضی ملی و یا اقدام به ایجاد ساخت و ساز در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت این اداره کل شده است.

وی تشریح کرد: امسال بیشترین تعداد حوادث آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده آق‌داغ و بواسطه وفور علوفه در منطقه اتفاق افتاده ولی با تلاش محیط‌بانان و همکاری خوب مردم در اطفای حریق ،همه اتفاقات آتش‌سوزی بموقع مهار و کمترین آسیب ممکن به مناطق آتش گرفته وارد شده است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل افزود: با همت محیط‌بانان خلخال از شکار گونه‌های مهم جانوری منطقه جلوگیری شده و همکاری فرمانداری خلخال با اداره محیط زیست و تعامل گسترده در اجرای برنامه‌های زیست محیطی استان اردبیل سبب کسب رتبه برتر این شهرستان در بین شهرستان‌های استان شده است.

او از انتشار فراخوان برگزاری بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی سبز خبر داد و گفت: انتخاب واحدهای سبز با هدف نهادینه کردن رابطه بخش صنعت و خدمات با حفظ محیط زیست، ایجاد نگرش زیست محیطی در بین صاحبان صنایع و خدمات، ایجاد فضا برای تبادل تجربیات و دستاوردهای زیست محیطی واحدها و ارتقای و گسترش فرهنگ زیست محیطی به فناوری‌های زیست محیطی و فرآیند تولید پاک از اهدف مهم این همایش است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل اخبار کنکور منطقه حفاظت شده آق داغ مناطق حفاظت شده استان اردبیل زیست محیطی اهالی ساکن محیط بانان محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج