Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:20:47 GMT

اجراز طرح «روحانی روشنا» در مدارس تیزهوشان البرز

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۹۱۲۱

اجراز طرح «روحانی روشنا» در مدارس تیزهوشان البرز

ابوالفضل شاه‌بیگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از سال ۹۴ تفاهم‌نامه‌ای به نام «روحانی روشنا» بین مرکز ملی استعدادهای درخشان و حوزه علمیه استان البرز منعقد شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای تقویت و تعمیق باورهای اعتقادی و دینی دانش‌آموزان و ارتقای التزام عملی به باورهای دینی، هماهنگی و هم‌افزایی در توسعه و تعمیق فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس استعدادهای درخشان منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین این تفاهم‌نامه به منظور تعامل، همفکری و هدایت اجرایی بین مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان البرز منعقد شده و تاکنون در مدارس تیزهوشان در حال انجام است.

پاسخ به سوالات دینی دانش‌آموزان در طرح روحانی روشنا

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه را همکاری و تعامل دوجانبه در اجرای طرح روحانی روشنا و گزینش و اعزام روحانیان به مدارس استعدادهای درخشان توسط معاونت تبلیغات اسلامی حوزه علمیه البرز دانست.

وی عنوان کرد: روحانیون در این طرح در خصوص آموزش نماز، رفع شبه در بین جوانان و پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان در حوزه‌های دینی فعالیت دارند و مجرب‌ترین و مسلط روحانیون برای این امر به مدارس تیزهوشان اعزام می‌کنند.

فعالیت ۱۷ مدرسه تیزهوشان در کرج و هشتگرد

شاه‌بیگ با اشاره به اینکه ۱۷ مدرسه تیزهوشان در کرج و هشتگرد وجود دارد، تصریح کرد: در هر مدرسه‌ای یک روحانی روشنا آموزش‌های لازم را در جهت ارتقا باورهای دینی و مذهبی دانش آموزان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا در طرح روحانی روشنا به صورت حضوری آموزش‌های لازم در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گرفت اما اکنون به صورت مجازی با ارسال محتوا انجام می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در پایان متذکر شد: طرح روحانی روشنا نقش بسزایی در هدایت دانش‌آموزان در بُعد دینی و مذهبی دارد و در مدارس تیزهوشان روحانیون متخصص و مجرب در این امر مهم، بسیار مؤثر واقع شدند.

کد خبر 5071713

منبع: مهر

کلیدواژه: روحانیت ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا گرگان بوشهر کرمانشاه بارش باران محدودیت های کرونایی شهرکرد هفته کتاب ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج کتاب و کتابخوانی استعدادهای درخشان مدارس تیزهوشان استان البرز دانش آموزان تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی نماد دموکراسی دروغین غرب است
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است