Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:54:35 GMT

خودکشی سریالی دانش‌آموزان در رامهرمز

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۰۵۲۲

خودکشی سریالی دانش‌آموزان در رامهرمز

به گزارش جماران به نقل از عصر جنوب، فردین آذریان (خبرنگار) از خودکشی‌های سریالی میان دانش آموزان نوجوان رامهرمزی در استان خوزستان خبر داده که موجی از نگرانی را در جامعه ایجاد کرده است.

بر اساس گزارشات محلی منتشر شده، شامگاه جمعه ۲۲ آبان ۹۹ دختر ۱۵ ساله‌ی دیگری در رامهرمز خوزستان خود را حلق آویز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پیش از این خودکشی پر ابهام، طی یک ماه گذشته، ۵ خودکشی مشابه در میان دانش‌آموزان این شهرستان رخ داده است.

 رستمی رئیس آموزش و پرورش رامهرمز اختلافات خانوادگی، تعصبات کورکورانه، تعرضات فکری و عاطفی و عدم پاسخگویی به نیازها و اقتضائات زیستی را از علت‌های این رخداد تلخ‌ عنوان کرده است.

او گفته از ۲۷ هزار دانش آموز رامهرمزی دستکم ۴ هزار دانش‌آموز از داشتن تلفن همراه برای ادامه تحصیل در سال جدید تحصیلی محروم بوده‌اند.

 رئیس اداره آموزش و پرورش رامهرمز همچنین به صراحت دلیل خودکشی یکی از دانش‌آموزان دختر را مخالفت خانواده با تهیه تلفن همراه و عدم امکان ادامه تحصیل این نوجوان عنوان کرده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا خودکشی سریالی خودکشی به خاطر موبایل سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند