Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما امیدواریم که دیگر گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه قره باغ نباشند، گفت: حل و فصل صلح‌آمیز بحران قره باغ به نفع کل منطقه خواهد بود.

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما هفته گذشته سفر آقای ظریف به پاکستان را داشتیم که در رأس یک هیئت به اسلام آباد رفتند و ملاقات های چندگانه ای داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: واکنش خطیب‌زاده به ادعای ترور یک مقام القاعده در ایران

خطیب زاده گفت: در دیدار فرمانده ارتش همکاری های نظامی و مرزی مورد تبادل نظر قرار گرفت و موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر، انسان و گروهای تروریستی مورد گفتگو قرارگرفت. آقا ظریف گسترش روابط دوجانبه، روند صلح افغانستان، مقابله با اسلام هراسی و مبارزه با طرح های مخرب رژیم صهیونیستی را با وزیر خارجه پاکستان مورد تبادل نظر قرار داد.

وی گفت: ما هفته گذشته کنفرانس بین‌الملل بازگشت آوارگان سوریه را داشتیم که دستیار وزیر امور خارجه کشورمان سفری به دمشق داشت و دیداری هم با آقای بشار اسد کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تغییری در نقشه منطقه پس از بحران قره باغ صورت خواهد گرفت، گفت: هیچ تغییری در نقشه صورت نگرفته است و ما امیدواریم که دیگر گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه قره باغ نباشند. حل و فصل صلح‌آمیز بحران قره باغ به نفع کل منطقه خواهد بود.

خطیب‌زاده با اشاره به تحرکات جدید آمریکا در پایگاه عین الاسد، گفت: سرنوشت محتوم جنگ و خونریزی آمریکایی‌ها موجب اخراج آنها از منطقه خواهد شد و این اخراج صورت خواهد گرفت.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه ایران نشست خبری افغانستان وزارت امور خارجه دمشق بشار اسد اسلام هراسی رژیم صهیونیستی پاکستان سوریه خطیب زاده آمریکا وزارت امورخارجه امور خارجه خطیب زاده قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد