Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی همایش علمی پژوهشی اخلاق و آداب رضوی(ع)  بهمن ماه سال جاری به میزبانی اراک برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش با همراهی و هماهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود و سعی شده تا با پرداختن به این موضوع و راه‌های نفی خشونت و ترویج حلم و گذشت؛ تولیدات علمی حاصله را در اختیار پژوهشگران جامعه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، تولید آثار علمی و پژوهشی با موضوع جشنواره، گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با سیره حضرت امام رضا (ع)،  گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار پژوهشی در زمینه سیره و معارف امام رضا و کمک به انتشار گسترده تر این آثار را از اهداف این جشنواره برشمرد و ادامه داد: محور اصلی این همایش شامل ضرورت و چگونگی ترویج و نهادینه کردن حلم، عفو و گذشت در خانواده و جامعه و پرهیز از خشونت براساس احادیث و سیره امام رضا علیه السلام در محورهای آسیب شناسی (آسیب‌های اعمال خشونت در خانواده و جامعه و عدم وجود و نهادینه کردن حلم، عفو و گذشت، ترسیم راهکارهای ترویج و نهادینه شدن حلم، عفو و گذشت در جامعه و خانواده، موانع تحقق و نهادینه شدن حلم، عفو و گذشت در جامعه و خانواده، مفهوم شناسی خشونت در خانواده و جامعه براساس سیره اخلاقی و عملی امام رضا (ع)،  گونه شناسی خشونت در خانواده و جامعه  براساس سیره اخلاقی و عملی امام رضا (ع)است.

ذوالفقاری ادامه داد: آسیب شناسی اعمال خشونت در خانواده و جامعه براساس سیره اخلاقی و عملی امام رضا (ع)، آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی اعمال خشونت در خانواده و جامعه براساس سیره اخلاقی و عملی امام رضا (ع)، آسیب‌شناسی سیاسی اعمال خشونت در خانواده و جامعه براساس سیره اخلاقی و عملی امام رضا (ع)، ترسیم راهکارهای ترویج و نهادینه شدن حلم، عفو و گذشت در خانواده و جامعه براساس احادیث و سیره امام رضا علیه السلام از دیگر محورهای همایش است.

ذوالفقاری افزود: بخش ویژه این جشنواره نیز شامل  چگونگی بهره‌مندی از عامل نماز در کنترل و کاهش خشونت در خانواده و جامعه براساس سیره و سخنان امام رضا (علیه السلام) است.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار به همایش 30 دی ماه  و زمان اعلام آثار برگزیده نیمه اول بهمن ماه است.

به گفته وی در صورت عادی شدن شرایط بهداشتی و صدور مجوز توسط مراکز بهداشتی استان همایش در نیمه دوم بهمن ماه 1399 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: اخلاق فرهنگ استان مرکزی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی

 مجید الهی‌رادگفت : رزمایش کمک به ایتام در قالب پویش امام رئوف در استان برگزار شد.

او  گفت: این رزمایش به نیت واقفان از سوی آستان قدس رضوی، مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در خراسان شمالی و با همکاری خادم یاران سطح استان و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

الهی راد گفت : در این رزمایش ۴۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیارد تومان میان ایتام تحت حمایت این نهاد در استان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد