Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان پارلمان عراق بر این باور است که دوره ریاست جمهوری بایدن متفاوت خواهد بود و سیاست آمریکا در این دوره بر خروج همه نظامیان این کشور از عراق استوار خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، کاطع الرکابی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به موضعگیری درباره سیاست جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره بغداد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این نماینده پارلمان عراق بر این باور است که دوره ریاست جمهوری بایدن متفاوت خواهد بود و سیاست آمریکا در این دوره بر خروج همه نظامیان این کشور از عراق استوار خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: تفاوت زیادی میان بایدنی که خارج از ریاست جمهوری آمریکا قرار داشت و بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا وجود دارد.

نماینده پارلمان عراق: آمدن بایدن هم سبب تغییر در سیاست آمریکا در قبال عراق نخواهد شد

الرکابی تاکید کرد: بایدن مسئولیت بزرگی در قبال جهانیان به منظور تصحیح اشتباهات ترامپ، دارد. رئیس جمهور جدید آمریکا به دنبال اثبات سیاست خود و موفقیت آن در برابر جهانیان است.

وی گفت: بر این اساس ما انتظار داریم که طبق راهبرد جدید آمریکا، این کشور همه نیروهایش را از عراق خارج کند. دولت عراق و از طریق کانالهای دیپلماتیک خواستار حرکت آمریکا در این راستا یعنی خروج نظامیانش از عراق است و اینکه مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج همه نیروهای خارجی از عراق از جمله نظامیان آمریکایی اجرایی شود.

این در حالی است که رو گذشته،«واین مارتو» سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی امریکا شمار نظامیان آمریکایی در عراق را سه هزار نفر دانسته بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند

خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران از دستگیری صدها نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی در اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا در قبال نسل کشی غزه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران گزارش کرد که جریان تظاهرات در مخالفت با سیاست‌های آمریکا در قبال نسل کشی در غزه در دانشگاه کالیفرنیا دستکم ۲۰۰ نفر دستگیر شدند.به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تظاهرات و دستگیری تقریبا در هر گوشه‌ای از آمریکا در روزهای اخیر رخ داده است، اما در ۲۴ ساعت گذشته حوادث دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس به کانون توجهات مبدل شد.

بر اساس این گزارش، از شروع تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا از اواسط آوریل به این سو بیش از ۲۰۰۰ نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی از سوی پلیس دستگیر شدند.این خبرگزاری از دستگیری یک استاد دانشگاه در «ایلینویز» که به گفته او در جریان تظاهرات روز شنبه در «دانشگاه واشنگتن» در سنت لوئیس، دچار شکستگی دنده و دست شده بود، خبر داد.

حمایت از مردم غزه و اعتراضات علیه سیاست‌های دولت بایدن در حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تحت عنوان «جنبش همبستگی» در دانشگاه کلمبیا آمریکا آغاز شد و پس از آن به دیگر دانشگاههای مهم و برجسته آمریکا و حتی کشورهای دیگر رسید.استفاده نیروهای امنیتی آمریکا از خشونت و تاکتیک‌های پلیس آمریکا برای مقابله با معترضان و سرکوب تحصن‌های آرام در هفته‌های اخیر، ادعاهای دولت آمریکا در آزادی بیان را زیرسؤال برده است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند