Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:26:00 GMT

گارد امنیت داخلی فیات ادواردو آنیلی را زیر نظر داشت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۳۲۷۳

گارد امنیت داخلی فیات ادواردو آنیلی را زیر نظر داشت

به گزارش خبرنگار مهر، فرهنگسرای اندیشه روز گذشته میزبان نشستی پیرامون شهید ادواردو آنیلی، شهید ایتالیایی جهان اسلام بود. ادواردو آنیِلی، فرزند جیانی آنیلی، سرمایه‌دار ایتالیایی و مالک سابق مجموعه فیات است. او در زمانی که در نیویورک زندگی می‌کرد به اسلام گروید و نام خود را به «مهدی» تغییر داد.

در این نشست که به مناسبت بیستمین سالگرد شهادت این شهید مظلوم برگزار شد مستندی درباره زندگی او به نمایش درآمد و کارشناسان و دوستان ادواردو آنیلی به تبیین تلاش‌های چندساله او برای معرفی جهان اسلام پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویژه برنامه دکتر قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا، سهیل کریمی، مستندساز برجسته کشور و دکتر حسین عبداللهی دوست شهید آنیلی درباره این شهید به ایراد سخن پرداختند.

قدیری ابیانه در ابتدای این نشست ضمن بیان ماجرای آشنایی خود با ادواردو آنیلی گفت: من در آوریل سال ۱۹۸۰ با او آشنا شدم و نحوه آشنایی هم اینگونه بود که او یک روز یکشنبه به دیدار من در رم آمد. من در آن زمان رایزن مطبوعاتی سفارت ایران بودم.یکشنبه هفته قبل از آن من مناظره‌ای تلویزیونی با نمایندگانی از ایالات متحده و عراق را در شبکه ۲ تلویزیون داشتم که او آن را مشاهده کرده بود.در این مناظره من مصاحبه خود را اینگونه آغاز کردم: به نام خداوند بخشنده و مهربان و بنام خداوند قوی‌تر از ناوهای آمریکا.ادواردو یکشنبه هفته بعد به منزل من مراجعه کرد و گفته بود که می‌خواهد با قدیری صحبت کند. او خود را به دربان معرفی نکرده بود.دربان به من می‌گوید یک جوان ایتالیایی می‌خواهد با شما ملاقات کند. آن روز یکشنبه بود و من که حتی شنبه‌ها کار می‌کردم گفتم به او بگویید فردا بیاید سفارت تا با هم ملاقات کنیم.ادواردو به او پاسخ داد بود که به قدیری بگویید “خدا هر در بسته‌ای را می‌گشاید”. من هم گفتم در را بازکنید تا داخل بیاید و خودم به دیدن او رفتم.او خود را ادواردو آنیلی معرفی کرد. من تنها نامی که آنیلی شنیده بودم نام پدر او بود و از فرزندان و بستگان او خبر نداشتم. بدون اینکه انتظار پاسخ مثبت از او داشته باشم پرسیدم با آنیلی های معروف رابطه‌ای دارد؟ گفت بله من پسر او هستم. پرسیدم اگر پسر او هستید چرا با این موتورسیکلت گازی و مستعمل آمده‌اید. گفت این موتور به دربان منزلمان تعلق دارد با آن آمدم تا شناسایی نشوم. پرسیدم خوب حالا با من چکار دارید؟ گفت من مسلمان هستم. مصاحبه شما را دیدم و پسندیدم و آمده‌ام با شما دوست شوم و ارتباط داشته باشم.


وی ادامه داد: از او پرسیدم چگونه و کی مسلمان شده است؟ ادواردو گفت در سن ۲۰ سالگی یعنی حدود ۴ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وقتی در نیویورک دانشجو بود زمانی که در کتابخانه قدم میزد و به کتاب‌ها نگاه می‌کرد چشمش به قرآن می‌افتد و از سر کنجکاوی آن را ورق می‌زند و آیاتی را می‌خواند. او که با انجیل و تورات آشنا بود، احساس می‌کند که این آیات نمی‌تواند کلام بشر باشد. آن را قرض می‌گیرد و مطالعه می‌کند و بدون اینکه کسی او را به اسلام دعوت کند و یا با کسی مشورت کند تصمیم می‌گیرد مسلمان شود و به یک مرکز اسلامی می‌رود و مسلمان می‌شود. بعدها در اثر گفتگوهایی که با هم داشتیم در اردیبهشت ۱۳۵۹ شیعه شد.

در ادامه این نشست دکتر حسین عبداللهی که به صورت تصویری و از اسپانیا صحبت می‌کرد، با بیان اینکه شهید آنیلی به من گفته بود که اگر اسلام آوردن من به صورت وسیع اعلام شود، خطراتی برای من اتفاق خواهد افتاد گفت: از سال ۱۹۹۰ تا زمان شهادت ادواردو، او از جانب خانواده خصوصاً پدر و برخی وابستگان خانوادگی اش تهدید می‌شد و تحت فشار قرار می‌گرفت. مکالمات من و دیگر دوستان مسلمان ادواردو، در دفتر فیات ضبط می‌شد و ۲۴ ساعته و در سه شیفت بررسی می‌شد. هم چنین گارد امنیت داخلی فیات که از پلیس ایتالیا هم قوی‌تر است، ادواردو را زیر نظر داشت.

در ادامه سهیل کریمی مستندساز، ضمن بیان دشواری‌های ساخت مستند گفت: مستندی که درباره این شهید ساخته شد با توجه به مشکلات زیاد مربوط به موضوع و امکانات، خوب و تأثیرگذار بود.

کد خبر 5072739

منبع: مهر

کلیدواژه: ادواردو آنیلی ایتالیا فیات داود فیرحی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قرآن کریم مجمع جهانی صلح اسلامی علامه طباطبایی پیامبر اکرم ص داوود فیرحی وبینار عرفان اسلامی قرآن علیرضا زاکانی حوزه علمیه معرفی کتاب ادواردو آنیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس

زی‌سان: ژوزه مورایس سرمربی سپاهان، اعلام کرد دین رحمت و مهربان را برگزیده و مسلمان شده است.

به گزارش زی‌سان، مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد.

او که گفته می‌شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده‌ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. 

پیش از مورایس، چهره‌های نامداری نظیر فرانک ریبری، کلارنس سیدورف، نیکولاس آنلکا، پل پوگبا و. مسلمان شده بودند.

tags # ژوزه مورایس ، شیدا مقصودلو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد
  • مورایس مسلمان شد
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد+ فیلم
  • ژوزه مورایس مسلمان شد
  • فوری- ژوزه مورایس به دین اسلام گروید