Web Analytics Made Easy - Statcounter

از زمان امضای قرارداد نگین سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و علنی شدن رابطه مخفی چندین ساله آنها، کارشناسان مسایل منطقه تاکید کردند که سران عربستان این دو کشور کوچک عربی را برای صاف و هموار کردن مسیر سازش خود با صهیونیست‌ها به میدان فرستاده‌اند، موضوعی که با گذشت زمان هرچند اندک ابعاد آن بیشتر روشن می‌شود و مقامات سعودی برای برقراری رابطه علنی با این رژیم غاصب به هر دروغ و اقدامی متوسل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز مراسم امضای توافقنامه سازش یا همان توافقنامه خیانت که در کاخ سفید در واشنگتن برگزار شده بود، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا طی سخنانی با استقبال از توافق سازش میان تل آویو با ابوظبی و منامه اعلام کرد که عربستان نیز "در وقت مناسب" روابطش را با اسراییل عادی‌ خواهد کرد؛ از همان زمان و یا به عبارت بهتر قبل از آن سعودی‌ها تلاش‌های خود را در این راستا شروع کردند و با کمک رسانه‌های داخلی (عربی) – آمریکایی – صهیونیستی، زمنیه‌سازی در این موضوع را رقم زدند.

در همین راستا یک نویسنده سعودی روزنامه «عکاظ» در دروغی آشکار و به منظور صاف کردن جاده سازش، اخیرا منکر وجود «مسجدالاقصی» در قدس اشغالی شده است!.

به گزارش پایگاه خبری «عربی ۲۱ »، «اسامه یمانی» حتی پا را فراتر از آن گذارده و مدعی شده، "آنگونه که در قرآن ذکر شده، مسجد الاقصی در قدس اشغالی نیست"!.

وی ادعا کرد که "دلیل اینکه بسیاری از مردم بر این باورند که مسجدالاقصی در فلسطین اشغالی قرار دارد این است که بسیاری از کتاب‌های تاریخی و تفسیری نوشته‌اند که مسجدالاقصی در قدس اشغالی واقع شده است".

این نویسنده سعودی مدعی شد که "مسجد الاقصی که «پیامبر اکرم» (ص) در مورد آن سخن گفته در منطقه «الجعرانه» میان مکه و طائف قرار دارد و در فلسطین اشغالی نیست.

یمانی در ادامه دروغ‌های خود و پس از یک روایت طولانی و تلاش برای اثبات اینکه مسجد الاقصی، اولین قبله مسلمانان نبوده، همچنین ادعا کرد که «بر اساس گزارش پیشینیان، روشن است که در مورد اولین قبله مسلمانان در بیت المقدس اتفاق نظر وجود ندارد»!.

یمانی مقاله خود را با این عبارت به پایان رسانده "نتیجه‌ای که از تفاوت میان روایت‌ها و راویان می‌گیریم به دلیل مسائل سیاسی است که به نفع وقایع سیاسی پیش رفته است!.

مقاله اسامه یمانی جنجال بزرگی را به وجود آورده، به ویژه اینکه وی اولین نویسنده سعودی – وهابی نیست که تلاش می‌کند تا مکان مقدس قدس اشغالی و مسجدالاقصی را انکار کند.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که مقاله یمانی در چارچوب ترویج عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی صورت گرفته که وی در آن تلاش می‌کند با دروغ‌پردازی، آرمان‌ها و حقوق فلسطین را در هر زمینه‌ای نادیده بگیرد.

کار سعودی‌ها به جایی رسیده که برای توجیه سازش خود با رژیم صهیونیستی با کمک علمای وهابی، نویسندگان و روزنامه‌نگاران خود و در قالب‌های متفاوت و دروغ‌پردازی، حقوق و آرمان‌های فلسطین و فلسطینیان را نادیده می‌گیرند تا جایی که حتی مسجدالاقصی را به عنوان اولین قبله مسلمانان انکار می‌کنند.

در همین راستا هیئت علمای سعودی هفته گذشته در اطلاعیه‌ای، برای کسب خاطر مقامات رژیم صهیونیستی، «اخوان‌المسلمین» را گروهی تروریستی توصیف و مدعی شد که این گروه نه تنها مطابق شیوه اسلام عمل نمی‌کند، بلکه این جماعت بر خلاف دین اسلام برای اهداف حزبی خود تلاش می‌کند و در پشت دین پنهان می‌شود!.

این هیئت وهابی که زیر نظر آل سعود فعالیت می‌کند، همچنین اخوان المسلمین را گروهی منحرف و فتنه‌انگیز توصیف کرده که به دنبال برهم زدن همزیستی در کشور واحد است که از زمان تأسیس خود به اعتقادات اسلامی و کتاب و سنت توجه نداشته و تنها به دنبال رسیدن به حکومت می‌باشد، لذا تاریخ آن پر از شرارت و فتنه‌انگیزی است.

اقدام هیئت علمای عربستان با واکنش شدید بسیاری از کشورهای اسلامی مواجه شده و آنها اقدام این هیئت وهابی را رد و آن را یک حرکت سیاسی قلمداد کرده‌اند که هیچ ارتباطی به دغدغه‌های دینی و مذهبی ندارد.

همچنین گروه اخوان المسلمین نیز به بیانیه هیئت علمای سعودی واکنش نشان داده و تاکید کرده که این گروه قطعا یک گروه دعوت کننده به اصلاح است و یک گروه تروریستی نیست.

«طلعت فهمی» سخنگوی اخوان المسلمین تصریح کرده که این گروه که سال ۱۹۲۸ در مصر تاسیس شد، کاملاً از خشونت، تروریسم و تفرقه‌افکنی در امت به دور است و از زمان تاسیسش، گروهی دعوت کننده به اصلاح بوده که همواره با حکمت و موعظه حسنه و به دور از افراط یا تفریط، به سمت خداوند دعوت کرده است.

فهمی با اشاره به اینکه اخوان المسلمین همه اتهاماتی را که هیئت علمای سعودی علیه آن مطرح کرده، رد می‌کند، تاکید کرده که "روش و منش این گروه براساس کتاب خداوند (قرآن) و راه صحیح سنت و به دور از هرگونه تحریف و یا رادیکالیسم بوده و تاریخش و سابقه گروه گواه این موضوع است".

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز برای جمایت از اقدام سعودیها طی بیانیه‌ای در صفحه کاربری خود به زبان عربی از اقدام عربستان به ویژه هیئت علمای این کشور علیه اخوان المسلمین و تروریستی اعلام کردن آن، ابراز خرسندی کرده است.

در این بیانیه آمده است که "ما بسیار خوشحالیم که چنین رویکردی را در برابر سوء استفاده از دین برای تحریک و فتنه‌جویی می‌بینیم و همگی نیازمند گفتمانی هستیم که به صلح و همکاری متقابل در راستای پیشرفت منطقه کمک می‌کند"!.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که تل آویو و ریاض همانند ابوظبی و منامه که در گذشته رابطه غیرعلنی داشتند، با هم رابطه غیرعلنی دارند و عربستان همانند بحرین و امارات با نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان و مسلمانان به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی به هر قیمتی است و آل سعود برای این که خود را از تیغ انتقادها دور کند، این دو کشور را جلو انداخته تا سپر عربستان شوند و اعتراضات مسلمانان جهان تا آن زمان سازش ریاض – تل آویو کم رنگ شود، اما نکته مهمی که در این بین وجود دارد این است که آل سعود از هر ابزاری برای اقدام ننگین سازش خود با صهیونیست‌ها به ویژه از دروغ و تحرف حتی تاریخ اسلام و قرَآن با استفاده از علمای فرقه وهابیت استفاده می‌کنند تا هرچه سریعتر رابطه خود با پسر عموهای صهیونیستشان را علنی کنند.

برچسب‌ها بحرین تل آویو تروریسم دونالد ترامپ ابوظبی مسجدالاقصی وهابیت رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین تل آویو تروریسم دونالد ترامپ ابوظبی مسجدالاقصی وهابیت رژیم صهیونیستی فلسطین بحرین تل آویو تروریسم دونالد ترامپ ابوظبی مسجدالاقصی وهابیت رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور رژیم صهیونیستی اخوان المسلمین هیئت علمای قدس اشغالی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد

منابع عبری زبان از فرود یک فروند هواپیمای شخصی صهیونیستی در ریاض که از آن برای استفاده مسئولان موساد استفاده می‌شود، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • دُم خروس بیرون زد!
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان