Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@16:01:52 GMT

بهترین رژیم‌ غذایی برای مبتلایان به دیابت چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۳۶۰۶

بهترین رژیم‌ غذایی برای مبتلایان به دیابت چیست؟

افراد مبتلا به دیابت باید از رژیم‌های غذایی خاص پیروی کنند تا بتوانند میزان قند خون خود را کنترل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد مبتلا به دیابت باید به کالری و مقدار غذاهای دریافتی خود توجه کنند و مصرف غذاهای سرخ کردنی، شیرینی‌ها، نوشیدنی‌های شیرین و غذاهای چرب و شور را محدود کنند. در عوض آن‌ها باید بیشتر سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی، لبنیات کم چرب، میوه و چربی‌های سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد باید برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون خود، هر چند ساعت یک بار غذا بخورند. در ادامه به بررسی چندین رژیم غذایی مفید برای افراد مبتلا به دیابت می‌پردازیم:

رژیم غذایی کم کربوهیدرات

لازم نیست افراد مبتلا به دیابت مصرف کربوهیدرات را به صورت کامل قطع کنند. اگر آن‌ها تمایل دارند با پیروی کردن از رژیم‌های غذایی Atkins یا South Beach، مصرف این ماده غذایی را محدود کنند، باید با پزشک خود در این مورد مشورت کنند. گروهی از محققان با بررسی رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات به این نتیجه رسیدند که این نوع رژیم غذایی، اولین قدم برای کنترل کردن بیماری دیابت است، زیرا مقدار گلوکز خون را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای

شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات، ماهی، مرغ، آجیل، روغن زیتون، حبوبات و غلات کامل می‌شود. افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می‌کنند نباید گوشت قرمز، کره و نمک مصرف کنند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند سطح قند خون افراد را کنترل کند.

رژیم غذایی دش (DASH)

افرادی که از رژیم غذایی دش (DASH) پیروی می‌کنند، باید مقدار زیادی میوه، سبزیجات، لبنیات کم چرب، غلات کامل، گوشت بدون چربی، ماهی، آجیل و لوبیا مصرف کنند. بنابراین استفاده از این رژیم غذایی به کاهش فشار خون کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی دش به همراه ورزش و کاهش وزن می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد.

رژیم غذایی زون (Zone)

رژیم غذایی زون (Zone) به ثابت نگه داشتن سطح قند خون افراد کمک می‌کند. وعده‌های غذایی در این رژیم غذایی شامل ۴۰ درصد کربوهیدرات، ۳۰ درصد پروتئین و ۳۰ درصد چربی است. کربوهیدرات‌ها بر اساس شاخص گلیسمی خود رتبه‌بندی می‌شوند، بنابراین افراد در این رژیم غذایی می‌توانند غذاهایی مانند مرغ و جو مصرف کنند، اما نباید سیب زمینی و زرده تخم مرغ بخورند. نتایج مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی زون تأثیر مثبتی بر کنترل سطح گلیسمی خون و کاهش اندازه دور کمر افراد دارد.

رژیم غذایی پالئو (Paleo)

در رژیم غذایی پالئو (paleo) لبنیات، شکر تصفیه شده، غلات، حبوبات و هیچ روغن سبزیجات فرآوری شده مانند روغن سویا یا روغن کانولا مصرف نمی‌شود افراد در این نوع رژیم غذایی، میوه، سبزیجات، گوشت کم چرب، ماهی و آجیل مصرف می‌کنند. به نظر می‌رسد پیروی کردن از این رژیم غذایی به بهبود سلامت افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند.

رژیم غذایی فاقد گلوتن

گلوتن نوعی پروتئین محسوب می‌شود که در غلات مانند گندم، جو و چاودار موجود است. افرادی که از اختلالات گوارشی یا بیماری سلیاک رنج می‌برند، نباید از این نوع پروتئین استفاده کنند. محققان معتقد هستند رژیم غذایی فاقد گلوتن به کاهش وزن، بهبود فرآیند هضم غذا و افزایش انرژی کمک می‌کند. افراد باید پیش از پیروی کردن از این نوع رژیم غذایی، با پزشک خود مشورت کنند.

رژیم غذایی گیاهخواری

افرادی که از رژیم غذایی گیاه‌خواری پیروی می‌کنند، محصولات حیوانی مانند مرغ، ماهی و ماست را مصرف نمی‌کنند و فقط مقدار زیادی مواد غذایی تازه در رژیم غذایی خود می‌گنجانند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد افرادی که از رژیم غذایی بر پایه گیاهان پیروی می‌کنند، فیبر زیاد و کالری کمی دریافت می‌کنند. افراد باید پیش از پیروی کردن از این نوع رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنند تا مطمئن شوند از این طریق به اندازه کافی مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می‌کنند.

کد خبر 451701

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دیابت رژیم غذایی دیابت نوع 1 دیابت نوع دوم رژیم غذایی بدون گلوتن رژیم غذایی گیاه خواری روز جهانی ديابت رژیم غذایی دیابت بهترین رژیم غذایی دیابت مبتلایان به دیابت رژیم غذایی مدیترانه ای رژیم غذایی کم کربوهیدرات رژیم غذایی پالئو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق افراد مبتلا به دیابت نوع رژیم غذایی رژیم غذایی رژیم غذایی پیروی می کنند پیروی کردن نشان می دهد قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید