Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورگی با اشاره به محدودیت اعتباری برای ساخت هزار هکتار گلخانه، گفت: در بحث اجرای زیر ساخت ها در طرح نهضت گلخانه ای استان خراسان جنوبی، به نسبت اعتباری که هزینه شده، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.

«مهدی سورگی» در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای شهرستان خوسف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی در بخش وظایف دولتی، نمی توان گفت زمان بر شده است، چراکه حجم وسیعی گلخانه در یک بازه دو ساله باید زیرسازی، مطالعه و اجرا می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سقف اعتباری تفاهم نامه نهضت گلخانه های استان خراسان جنوبی 190 میلیارد تومان پیش بینی شده بود، گفت: با این وجود، بعد از مطالعه طرح، متوجه محدودیت اعتباری برای ساخت هزار هکتار گلخانه شدیم، اما این افق را در بحث شناسایی و مطالعه عملیاتی کردیم.

 

سورگی از پیشرفت 100 درصدی  شناسایی طرح نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی خبر داد و افزود: پیشرفت کار در مطالعه طرح نهضت گلخانه ها 80 درصد بوده و در بحث اجرای زیر ساخت به نسبت اعتباری که هزینه شده، حدود 40 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.

 

وی اجرای نهضت گلخانه های خراسان جنوبی در سطح هزار هکتار را کاری مشارکتی عنوان کرد و افزود: بخشی از کار را دولت و بخش اصلی یعنی احداث واحدهای گلخانه، دام و بارگاه زرشک را بخش خصوصی باید انجام دهد.

 

تعلل سرمایه گذاران در نهضت گلخانه ای استان

 

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به شرایط بازار، گفت: سرمایه گذارانی که در طرح نهضت گلخانه ای استان باید از منابع خود و بانک به بحث سرمایه گذاری ورود می کردند؛ ناشی از تلاطم های اقتصادی در بازار، ورود پیدا نکرده اند.

 

سورگی گفت: اما شرکت شهرک های کشاوری استان زیرساخت های گلخانه ای را  آماده می کند تا زمینه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران بومی و حتی غیر بومی از سراسر کشور فراهم شود، بنابراین  چون قراردادهای ما اجاره به شرط تملیک است، سرمایه گذاران در صورتی که به تعهدات خود عمل نکنند، زمین آن ها خلع ید و به سرمایه گذار جدیدی واگذار خواهد شد.

 

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه احداث هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی، بین استانداری و شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی امضا و این طرح با عنوان «نهضت گلخانه‌ای» شهرستان های مختلف استان عملیاتی شده است.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی نهضت گلخانه ای خراسان جنوبي بیرجند طرح نهضت گلخانه نهضت گلخانه ای شرکت شهرک خراسان جنوبی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد

آیین رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان رونمایی شد.

این سامانه به صورت هفت زبانه عرضه شده و قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد که در حال حاضر ۱۲۸ طرح در آن تعریف شده است.

سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و کلیه اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری را نیاز دارند را به دست آورند.

همچنین از بذر هیبرید تولیدی تعدادی از محصولات گلخانه‌ای شرکت دانش‌بنیان صبا کشت آرون رونمایی شد.

این محصولات گلخانه‌ای از یکنواختی مناسب از نظر رشد بوته، شکل، رنگ، اندازه و تداوم تولید محصول در مزرعه برخوردار است که نسبت به ارقام شاهد خارجی و محلی برتری مناسبی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت