Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خط انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی ایران گفت: مردم روستاهای هرمزگان نیز باید از ظرفیت انتقال آبشیربن کن به کویر مرکزی بهره‌مند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، منصور آرامی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار داشت: تامین امکانات رفاهی مردم از جمله آب همانند گاز و برق در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، بر همین مبنا باید سرمایه گذاری و پیگیری‌های جدی جهت ارتقای ظرفیت تامین آب توسط مسئولان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کندآب شیرین‌کن 35هزار مترمکعبی بوشهر طبق برنامه راه‌اندازی شود‌تامین آب شرب 3 استان با افتتاح پروژه بزرگ آب شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس

نماینده مردم هرمزگان در مجلس افزود: باتوجه به امکان تامین آب استفاده از ظرفیت خلیج فارس برای تامین آب مورد نیاز کویر مرکزی،این آبشیرین کن با ظرفیت یک میلیون مترمکعب جهت خدمات رسانی به نقطه دیگر از کشور مورد استفاده قرار گرفت.

آرامی در ادامه بیان کرد: با احداث این آبشیرین کن، بخشی از نیاز آبی هرمزگان که در مسیر خط انتقال آب با مشکل کم آبی مواجه بودند، مرتفع شد.

وی خاطر نشان کرد: روستاهای هرمزگان نیز باید از ظرفیت انتقال آبشیربن کن به کویر مرکزی بهره مند شوند.

امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این نشست اظهارکرد: سالانه 70 میلیون مترمکعب آب از منابع آبی شرق استان به تصفیه خانه آب واقع در بندرعباس منتقل می‌شود.

مدیرعامل آبفا با اشاره به کمبود سالانه 30 میلیون متر مکعب، ادامه داد: این میزان ظرفیت فقط می توانست نیازآبی بندرعباس و خمیر با جمعیت 800 هزار نفر را تامین کند.

قصمی افزود: در جهت تامین آب و کاهش انتقال آب از سدها، دو آبشیرین کن برای تامین آب شهرستان‌های بندرخمیر و بندرعباس احداث شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 52 میلیون متر مکعب از طرف آبشیرین کن‌ها تامین می شود گفت: باکاهش 20 میلیون مترمکعبی انتقال آب از شرق هرمزگان برای تامین آب بندرعباس و بندرخمیر، از این میزان آب برای مصارف کشاورزی و اشتغال استفاده می‌شود.

مدیرعامل آبفا با تاکید بر تاثیر آبشیرین کن‌ها بر ارتقای کیفی منابع آب در کلانشهرهای بندرعباس و بندرخمیر، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه کنترل کیفی آب به عنوان آزمایشگاه مرجع جنوب کشور که دارای استاندارد بین المللی 17025، به کنترل کیفی آب استان می‌پردازد.

انتهای پیام/872/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مردم هرمزگان در مجلس کویر مرکزی آبشیرین کن انتقال آب تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای حاشیه «دز» نگران نباشند؛ شرایط تحت کنترل است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اهواز با اشاره به بالا آمدن آب رودخانه دز گفت: وضعیت روستاهای حاشیه رودخانه دز مقطع اهواز در بخش مرکزی تحت کنترل است و نگرانی خاصی وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بهمن یوسفی امروز در حاشیه بازدید از سیل‌بندهای روستاهای حاشیه دز بخش مرکزی اهواز گفت:  با توجه به بارندگی شدید در خوزستان و بالادست و رهاسازی آب سد دز، حجم آب رودخانه دز در منطقه بامدژ بخش مرکزی اهواز بالا آمده اما وضعیت تحت کنترل است.

وی ادامه داد: ترمیم سیل‌بندهایی که آسیب‌پذیر بودند با همکاری بخشداری مرکزی و سازمان آب و برق خوزستان در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اهواز با بیان اینکه تمهیدات لازم اندیشیده شده است، گفت: اهالی روستاها به ویژه کشاورزان از تردد، توقف و فعالیت کنار رودخانه دز خودداری کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • روستاهای حاشیه «دز» نگران نباشند؛ شرایط تحت کنترل است
  • در زندان زنان بندرعباس چه می گذرد؟ | تصاویر
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • آبان ماه ایستگاه پایانی جهت تکمیل بیمارستان‌های بندرعباس و میناب
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول