Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به تعطیلی فیزیکی سالن‌های این مرکز، تصریح کرد: وضعیت و شرایط هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان نگران‌کننده است.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امیر مشهدی عباس مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره وضعیت فعالیت‌های نمایشی این مرکز با توجه به محدودیت‌های کرونایی تعیین شده، گفت: فعالیت‌های فیزیکی مرکز نظیر تمرین و اجرای تئاتر تعطیل است، ولی فعالیت‌ها در فضای مجازی ادامه دارد و هر روز هم بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما برنامه «نمایش نما» را داشتیم که طی آن مخاطبان امکان تماشای فیلم تئاتر‌ها را داشتند. قصد داریم بخش فیلم‌های سینمایی کانون و همچنین موسیقی کودک و نوجوان را هم اضافه کنیم.

وی با اشاره به معلوم نبودن زمان بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر کانون به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌های تعیین شده، تصریح کرد: بزرگترین نگرانی ما گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان هستند، زیرا اشتغال در این شرایط برایشان بسیار سخت شده است. این گروه‌ها در شرایط مالی بسیار بدی به سر می‌برند.

مشهدی عباس با بیان اینکه مراکز و نهاد‌هایی که می‌توانند باید برای هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان کاری بکنند، یادآورشد: خانه هنرمندان و صندوق اعتباری هنر به فکر این گروه از هنرمندان باشد، زیرا در این شرایط هیچ کاری برایشان وجود ندارد؛ نه می‌توانند نمایش اجرا کنند، نه می‌توانند با مدارس تعامل داشته باشند و نه می‌توانند اجرای آنلاین داشته باشند.

وی ادامه داد: کانون به دلیل اینکه خود درآمدزا بوده و هزینه‌ها را از این طریق تأمین می‌کرده در شرایط فعلی با مشکلات مالی مواجه است، اما با این حال در حد کمک هزینه از گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان حمایت کرده، اما این پاسخگو نیست و باید مراکز و سازمان‌های دیگر به کمک و حمایت از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان بپردازند.

مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در پایان سخنان خود تأکید کرد: مغازه دار، فروشنده و تولیدکننده در نهایت فضایی برای عرضه محصول خود دارند و با وجود پایین آمدن درآمد‌ها بالاخره کسب درآمد می‌کنند، اما هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان هیچ درآمد ندارند و مجبور به کار‌هایی هستند که دور از شأن شأن هست البته اگر کاری برای انجام دادن پیدا شود. منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تئاتر کودک و نوجوان کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان سینما و تئاتر هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکت‌های حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرم‌ها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکت‌های خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پرده‌ی سینما می‌رود؛ ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است. 

حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌گیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است. 

وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی می‌توانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکت‌ها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیره‌های مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمی‌شود؛ صادرات باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • چند نکته نگران کننده درباره وضعیت سردار آزمون
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است