Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت سالروز بزرگداشت علامه سید محمد حسین طباطبایی(ره)، مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به شخصیت و آثار علامه طباطبایی» به زبان انگلیسی در رسانه‌ها و شبکه‌های خبری اوگاندا منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا به مناسبت سالروز بزرگداشت علامه سید محمد حسین طباطبایی(ره) و به منظور معرفی مشاهیر و مفاخر بزرگ کشورمان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به شخصیت و آثار علامه طباطبایی» به زبان انگلیسی در رسانه‌ها و شبکه‌های خبری هُملند، جورنالیست‌های آفریقا، اخبار آفریقا، مطالعات فرهنگی ایران و آفریقا، صفحات مجازی اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، تلگرام، واتس آپ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. منتشر و به نشانی‌های الکترونیکی چهارصد فرهیخته اوگاندایی اعم از نویسندگان، اساتید، دانشجویان، رؤسای دانشگاه‌ها و ائمه جمعه ارسال کرد. 

در این مقاله، جزئیاتی از شخصیت علامه طباطبایی از جمله طفولیت و توفان حوادث،  اساتید، بازگشت به تبریز، هجرت به قم،  ارادت به اهل البیت(ع)،  شرح صدر،  اخلاص، تعبد و بندگی، اخلاق در منزل و جامعه، شناخت مقتضیات زمان و مکان، فعالیت‌های علمی، شاگردان علامه، ابعاد علمی، تفسیر، فلسفه، عرفان، فقه و اصول، ریاضیات، حدیث، ادبیات،  خصوصیات اخلاقی، فعالیت‌های اجتماعی، نقش در سازندگی حوزه علمیه قم، مبارزه با رژیم استبداد در راه ایجاد حکومت اسلامی،  دلسوزی برای مسلمانان فلسطین، تلاش برای اتحاد مسلمانان، گفت وگوی علامه با هانری کربن و ... تشریح شده است.

نقش علامه طباطبایی در گسترش دین مبین اسلام

در بخشی دیگر این مقاله، ضمن تبیین نقش برجسته علامه طباطبایی در گسترش اسلام ناب و فلسفه اسلامی در دنیا آمده است: علامه طباطبایی حکیم، مفسر قرآن مجید، اسلام شناس و فقیه، دانشمندی آگاه به زمان، فیلسوف شرق و غرب، مسلط به ادبیات، کلام، نجوم، هیات و ریاضیات بود و دارای ده‌ها اثر دینی، علمی، اجتماعی و ... در زمینه‌های مختلف، که هر یک از آن‌ها گواه صادقی بر احاطه و عظمت مقام علمی ایشان است.

نویسنده این مقاله، جزئیاتی از کتاب تفسیر المیزان به عنوان برجسته ترین اثر قرآنی، دینی و علمی و همچنین کتاب های اصول فلسفه و روش رئالیسم، فلسفه اسلامی، اسلام و انسان معاصر، خلاصه تعالیم اسلامی را بیان کرده و آورده است: علامه طباطبایی در توسعه مبانی اصیل معارف قرآنی و اسلامی در جهان اسلام نقش حیاتی ایفاء کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی تنها مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ تهران از دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ خبر داد و گفت: ویژه برنامه صادق آل عبا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک با تلاوت قران کریم توسط قاری ممتاز حسین جعفری شروع می‌شود و پس از آن ذاکر اهل بیت (ع) حاج محمد نیک آریا در سوگ امام جعفر صادق روضه خوانی می‌کند.

وی افزود: دسته‌های عزاداری منطقه بعد از مراسم میدان المپیک به سمت دانشگاه علامه طباطبایی حرکت نموده و در دانشگاه با نوای مداح اهل بیت (ع) حاج حسن جعفری و اقامه نماز ظهر و عصر این مراسم ادامه دارد.. همچنین موکب های پذیرایی در میدان المپیک و در دانشگاه مستقر می‌شوند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ در ادامه گفت: این‌برنامه توسط فرهنگسرای تهران با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، شهرداری منطقه ۲۲،پ ایگاه بسیج عمار یاسر، مجمع مساجد و هیات های مذهبی برگزار می‌شود و دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌توانند روز شنبه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح به میدان المپیک منطقه ۲۲ مراجعه کنند.

کد خبر 6093370 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید