Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از ایران خودرو، اسماعیل پور با اشاره به این که در فرآیند طراحی و تولید گیربکس شش سرعته‌، بیش از ۱۳۵ قالب جدید با همکاری ۸۵ سازنده ساخته شده، اظهار داشت: تولید گیربکس داخلی حدود ۸۷ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در طی چهار سال به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت صنعتی نیرو محرکه افزود: پروژه راهبردی طراحی و توسعه گیربکس‌های جدید برای خودروهای سواری در راستای توسعه بومی‌سازی، به شرکت نیرو محرکه واگذار شد تا در کنار سایر سازندگان داخلی و با بهره گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، پروژه‌های جدید طراحی و تولید گیربکس در سطح تکنولوژی‌های روز دنیا در داخل کشور اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: گیربکس شش دنده برای نخستین بار بر روی محصول راناپلاس نصب و به بازار عرضه می‌شود و به تدریج بر روی محصولات دیگر ایران خودرو نیز تعبیه خواهد شد. تولید و داخلی سازی این گیربکس در شرایط تحریمی کاری جهادی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنعتی نیرو محرکه با بیان این‌که در طراحی گیربکس شش دنده از تکنولوژی‌های روز استفاده شده، کاهش مصرف سوخت به ویژه در سرعت‌های بالا، رانندگی در جاده‌ها و اتوبان‌ها، بهبود تعویض دنده و مطلوبیت بیشتر در رانندگی را از مزایای این گیربکس برشمرد.

وی تصریح کرد: بر پایه گیربکس شش سرعته، نوع نیمه اتوماتیک آن با نام تجاری ۶ AMT در دست توسعه است و تا پایان امسال تولید آزمایشی آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی نیرومحرکه خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه راه قوای محرکه، قرار است ایران خودرو تا سال ۱۴۰۴ نیمی از محصولات تولیدی خود را با گیربکس اتوماتیک و نیمی دیگر را با گیربکس دستی تولید و روانه بازار کند.

کد خبر 5072905

منبع: مهر

کلیدواژه: گروه صنعتی ایران خودرو بومی سازی صرفه جویی در مصرف سوخت صنعت خودروسازی کسب و کار گروه خودروسازی سایپا صنعت خودروسازی گروه صنعتی ایران خودرو تبلیغات فولاد انرژی بابلسر روابط عمومی بازی های رایانه ای اپلیکیشن برگزاری دوره آموزشی تولید داخلی بانک گردشگری تولید گیربکس گیربکس شش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد

به گزارش صدای ایران از ایلنا، جواد اوجی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و پتروشیمی‌ها در سرمایه گذاری میادین گازی رقم خواهد خورد که بر این مبنا برای نزدیک ۲۰ مخزن با ۱۴ شرکت تفاهمنامه امضا شد. این شرکت‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف تولید بالغ بر ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری روی میادین گازی خواهند داشت و ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز در ۲ تا ۳ سال آتی به بهره برداری می‌رسد که هم خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به توسعه میادین گازی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: تاکنون سابقه نداشت که واحد‌های پتروشیمی به توسعه میادین ورود کنند، مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها در توسعه میادین تاکید داشته‌اند و امروز این اتفاق رقم خورد.

وزیر نفت گفت: سال گذشته قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های پتروشیمی در زمینه جمع آوری گاز‌های مشعل امضا کردیم که بخشی هم به بهره برداری رسیده است.

وی درباره تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی گفت: در زمینه تولید بنزین در مجتمع‌هایی که تولید متانول دارند تفاهمنامه‌هایی امضا شده است.

اوجی گفت: بخشی از تولید متانول کشور به سمت تولید بنزین سوق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در بستری از کشور‌ها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافتند که ما نیز دانش فنی و طرفیت و توانمندی این حوزه را داریم بنابرین در برخی پتروشیمی‌ها که سهامدارن آنها تمایل داشته باشند با همکاری شرکت صنایع ملی پتروشیمی این اتفاق رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد: این ریل گذاری باتوجه به این قیمت چند سال گذشته در محصولات متانولی و همچنین تامین ناترازی بنزین انجام شده است امروز در کشور چین هم این پروژه‌ها در حال انجام است ما نیز از خوراک متانول اقدام به تولید بنزین خواهیم کرد.

خبر در حال تکمیل می‌باشد...

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!