Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:33:03 GMT

۳۰ نقطه حادثه خیر در شهرهای استان سمنان ایمن شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۵۲۱۴

۳۰ نقطه حادثه خیر در شهرهای استان سمنان ایمن شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ موسی بزرگی ظهر دوشنبه در جلسه شورای ترافیک استان سمنان به میزبانی استانداری و به صورت ویدئوکنفرانسی با بیان اینکه در جاده‌های درون شهری استان طی سال‌های گذشته ۵۹ نقطه حادثه خیز شناسایی شد، بیان کرد: تاکنون رفع مشکل و ایمن سازی در ۳۰ نقطه حادثه خیز انجام شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تصادف‌های فوتی درون شهری استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان هشت نفر معادل ۴۲ درصد کاهش یافت و موارد جرحی نیز به تعداد ۳۰۵ مورد معادل ۲۰ درصد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش تصادفات

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه در بحث تصادفات خسارتی درون شهری استان در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است، ابراز کرد: در مدت مذکور میزان سوانح رانندگی در جاده‌های درون شهری استان به نسبت سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافت.

بزرگی با بیان اینکه از ۱۲ فقره تصادفی منجر به فوت در سال جاری، شش فقره معادل ۵۰ درصد مربوط به راکبان موتورسیکلت و ۴۱ درصد مربوط به عابران پیاده است، گفت: شرایط ویژه‌ای به منظور تسهیل در ترخیص موتورسیکلت‌های موجود در پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی استان از قبیل بخشودگی جرایم دیرکرد تخلفات، محاسبه هزینه‌نگهداری در پارکینگ به نرخ سال ۹۴، امکان تقسیط جرایم معوقه و سایر موارد در نظر گرفته شده است.

توسعه پیست موتور سواری

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به مدیریت موتورسیکلت به مثابه یک ورزش و جلوگیری از ورود آنها به خیابان‌ها و ایجاد حوادث، گفت: شش پیست موتورسیکلت سواری در استان تعریف شده و مشغول فعالیت و بهره برداری هستند.

مصطفی مرادی با بیان اینکه فضاسازی داخلی، ایجاد دیواره، جداسازی تماشاگران، فنس کشی و تعمیر و تجهیز و توسعه پارکینگ از جمله کمبودهایی است که در شش پیست موتورسواری استان موجود هستند، بیان کرد: ۹۰ ورزشکار سامان یافته رشته موتورسیکلت سواری در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای توسعه رشته موتورسیکلت سواری با مشکلاتی مواجه هستیم که بحث تردد موتورسیکلت این ورزشکاران برای مواردی همچون تعمیرات در داخل شهر یکی از مشکلات این حوزه است که نیاز به تسهیل‌گری دارد، افزود: بهسازی و توسعه پیست‌های موتورسیکلت سواری استان نیازمند جذب اعتبار است و می‌توان در کنار این مهم از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان نیز برای تحقق بهسازی بهره برد.

کد خبر 5072949

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی مرادی موسی بزرگی شورای ترافیک استانداری سمنان ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه بوشهر شهرکرد بارش باران محدودیت های کرونایی هفته کتاب شهرستان کرج کتاب و کتابخوانی ستاد ملی مقابله با کرونا موتورسیکلت سواری درون شهری استان استان سمنان درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودروی سواری در خواف منجر به مصدومیت ۵ نفر شد

به گزارش قدس خراسان، عبدالرحمن مجددی اظهار کرد: به دنبال وقوع حادثه واژگونی خودرو سواری که در کیلومتر ۲ جاده خواف به رشتخوار به وقوع پیوست ۲ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

مسوول اورژانس پیش بیمارستانی شبکه بهداشت و درمان خواف ادامه داد: پنج مصدوم حادثه بعد از ارزیابی نخست توسط کارشناسان اورژانس به بیمارستان ۲۲ بهمن خواف انتقال یافتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • تصادف دو خودروی سواری در جاده کرج - چالوس
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • واژگونی خودروی سواری در خواف منجر به مصدومیت ۵ نفر شد
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • حادثه رانندگی در بروجن
  • حادثه رانندگی در بروجن با ۷ مصدوم
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه