Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@08:43:41 GMT

حمله جدید عربستان به گروه اخوان المسلمین

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۶۷۲۲

حمله جدید عربستان به گروه اخوان المسلمین

ایسنا: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ریاست کل پژوهش‌های علمی و فتوا در عربستان یکشنبه شب در صفحه خود در توییتر فایلی صوتی را از عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی عربستان و رئیس این مرکز منتشر کرد.

ریاست کل پژوهش‌های علمی و فتوا در عربستان درخصوص این فایل صوتی که آن را یک "فتوا" به حساب آورد، اینگونه نوشت: گروه اخوان المسلمین هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و یک گروه گمراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فایل صوتی چند ساعت بعد از آن منتشر شد که اسرائیل اقدام هیئت کبار علمای عربستان در تروریستی خواندن گروه اخوان المسلمین را تایید کرد.

مفتی عربستان در این فایل صوتی به سوالی مبنی بر این امر پاسخ می‌دهد که چه کسی جوانان عربستانی را به پیوستن به اخوان المسلمین و جبهه النصره در سوریه و القاعده و دیگر گروه‌ها فرامی‌خواند.

وی در پاسخ می‌گوید: این گروه‌ها، گمراه شده و گمراه کننده هستند، هیچ ارتباطی با اسلام ندارند، ریختن خون‌ها را مباح به حساب آورده‌ و هتک حرمت کرده‌اند، اموال را غارت کرده و در زمین فساد کرده‌اند، هرکس که خواهان پیوستن به آنها باشد، اشتباه کرده و از مسیر درست گمراه شده است.

با وجود اینکه مفتی عربستان در این فایل در مورد چندین گروه صحبت می‌کند اما ریاست کل پژوهش‌های علمی و فتوا در توییت خود فقط نام گروه اخوان المسلمین را می‌برد.

پیشتر هیئت کبار علمای عربستان در بیانیه‌ای گروه اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی منحرف خواند که نماینده راه و روش دین اسلام نیست و هدفش رسیدن به قدرت است.

این هیئت در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: گروه اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است که نماینده راه روشن دین اسلام نیست بلکه اهداف حزبی خود را دنبال می‌کند که با هدایت‌های دین حنیف ما مغایرت دارد. این گروه تظاهر به دین کرده و تفرقه، فتنه انگیزی، خشونت و تروریسم را که با دین در تضاد است، دنبال می‌کند.

هیئت مذکور افزود: این گروه از زمان تاسیس هیچ گونه توجهی به عقیده اسلامی و قرآن و سنت نداشته بلکه هدف نهایی‌اش رسیدن به قدرت بوده است.

اما در واکنش به بیانیه هیئت کبار علمای عربستان؛ ۱۸ هیئت و انجمن علمای مسلمان از جمله اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای مشترک در پنجشنبه گذشته مخالفت خود را با اقدام هیئت کبار علمای ارشد عربستان در "کافر خواندن" گروه اخوان المسلمین اعلام کردند.

در همین حال، علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که بیانیه هیئت کبار علمای عربستان در مورد اخوان المسلمین "تنها از سوی رژیم صهیونیستی مورد قبول واقع شده است".

قره داغی تصریح کرد: بیانیه هیئت کبار علمای عربستان مورد خوشایند یا پذیرش در جهان عربی و اسلامی واقع نشد؛ جز از سوی رژیم صهیونیستی که اراضی عرب‌ها، مسلمانان، قدس و الاقصی را غصب کرده است.

وی توئیت صفحه "اسرائیل بالعربی" را ضمیمه کرد که در آن این رژیم از این اقدام عربستان علیه اخوان المسلمین استقبال کرده بود.

پیشتر رژیم صهیونیستی از بیانیه رسمی هیئت کبار علمای عربستان که گروه اخوان المسلمین مصر را تروریست خوانده بود، استقبال کرد.

در صفحه رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر تحت عنوان "اسرائیل به زبان عربی" آمده است: ما در اسرائیل از مشاهده این رویکرد مخالف با بهره کشی از اقدامات تحریک آمیز و ایجاد فتنه خوشوقتیم.

در ادامه آمده است: بی‌شک همه ادیان آسمانی برای ایجاد محبت و الفت میان مردم آمده‌اند. ما به شدت نیازمند بیانیه‌هایی برای دعوت به تسامح، همکاری متقابل برای خیزش در سراسر منطقه هستیم.

در مارس ۲۰۱۴، وزارت کشور عربستان گروه اخوان المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد تا از موضع نظام مصر در آن هنگام حمایت کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان اخوان المسلمین گروه اخوان المسلمین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات را پذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» ولایت هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را پذیرفت.

مهاجمان مسلح داعش دهم اردیبهشت نمازگزاران را پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم 7 نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشت و مقامات محلی حکومت طالبان متعهد شدند هرچه زودتر عاملان این جنایات پیدا و به‌دست قانون سپرده خواهند شد.

روسیه: داعش افغانستان ساخته آمریکا و انگلیس استشورای امنیت سرکرده داعش افغانستان را در فهرست تحریم‌ها اضافه کردطالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد/چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری است

گروه تروریستی داعش اوایل اردیبهشت ماه نیز در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفته بود.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • النجباء: مقاومت عراق بانک اهداف بزرگی دارد
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • هیئت حماس به قاهره می‌رود
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است