Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز دوشنبه در جلسه بررسی نهایی دستورالعمل‌های «طرح جامع اعمال محدودیت‌های پویا در مقابله با کرونا» که با اجرای آن از روز شنبه هفته آینده، محدودیت‌های شدید در شهر‌های مختلف کشور به اجرا گذاشته می‌شود، تاکید کرد: تمام دستورالعمل‌ها در خصوص اجرای این طرح برای شهر‌های در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد، باید به روشنی و دقیق، تا صبح چهارشنبه به اطلاع مردم برسد و به مراکزی که باید ابلاغ شود، اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: همچنین ضروری است به تمامی مشاغل، کارکنان، کارگران و کسب و کارها، مراکز آموزشی و گروه‌های که در طرح از آن‌ها یاد شده، از طرف دستگاه‌های مسوول ابلاغ‌های لازم انجام گیرد.

روحانی با اشاره به اینکه برای مهار موج سوم ویروس کرونا که با توجه به افزایش قدرت شیوع و بیماری زایی آن، بسیار سنگین‌تر از قبل است، همگان باید مقررات و دستورالعمل‌های مقابله با کرونا را به عنوان وظیفه‌ای شرعی و اجتماعی رعایت کنند، گفت: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر «همبستگی» میان حاکمیت، همبستگی در میان نهاد‌های مدنی داوطلب و نهایتا همبستگی مابین شهروندان و حاکمیت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیج همگانی باید به آمادگی ملی برای مبارزه با بیماری بیانجامد، افزود: نیازمند ایجاد «آمادگی ملی» برای مبارزه با بیماری هستیم و نباید اجازه داد که رقابت‌های سیاسی، «احساس رهاشدگی» در شهروندان را تقویت کند.

روحانی با اشاره به اینکه «در برابر کرونا یا همه بازنده‌ایم و یا همه پیروز» و دولت به دنبال پیروزی ملی و سلامتی برای همه است، اظهارداشت: بی تردید در تحریم و فشار حداکثری، هر تصمیمی برای مهار بیماری به «تصمیم سخت» بدل می‌شود، اما اولویت نخست در انتخاب‌های سخت و تعیین سیاست‌های بهینه، «جان عزیز» هر ایرانی است.

رئیس جمهور با تاکید مجدد به همه سیاسیون، رسانه‌ها و صاحبان تریبون‌ها برای اینکه عرصه مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم را به میدان کشکمش‌های سیاسی تبدیل نکنند، اظهارداشت: دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا طی ۹ ماه گذشته، فارغ از جریان سازی‌های سیاسی و حاشیه پردازی‌های رسانه ای، به طور هماهنگ و منسجم در مسیر خدمت به سلامت مردم کار خود را انجام داده و هیچ گاه اجازه نداده اند این کشمکش‌ها و حاشیه پردازی‌ها مسیر خدمت را مختل کند.

روحانی تصریح کرد: همه ما به نوبه خود در قبال جان و سلامت یکدیگر مسوولیت داریم و باید به یکدیگر در این مبارزه نفس گیر کمک کنیم و همه دستگاه‌های دولتی همانطور که در ۹ ماه گذشته با اولویت قرار دادن مقابله با کرونا در شرایط تحریمی، تمامی همت و اراده خود را برای تضمین سلامت مردم به کار گرفته در این بسیج عمومی، پررنگ‌تر و قوی‌تر از گذشته در کنار وزارت بهداشت و درمان خواهد بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق و به موقع درباره جزئیات این طرح و جلب همکاری و همراهی مردم گفت: کمیته تبلیغات موظف است به روشنی و شفافیت با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور و رسانه ملی و فضای مجازی مردم را نسبت به این طرح آگاه کند به طوری که هیچ کس نباید نسبت به این موضوع دارای ابهام باشد.

روحانی تصریح کرد: اطلاع رسانی در این راستا باید در یک مسیر واحد هدفمند انجام گیرد و از اظهارنظر‌های متناقض و یا مشکوک و ابهام‌برانگیز که باعث مشوش شدن افکار عمومی می‌شود، پرهیز گردد. در همین راستا، تخلف از مقررات بهداشت عمومی باید به عنوان ضدارزش در فرهنگ عمومی جامعه تثبیت شود و موارد تخلف، به عنوان تعرض به حق‌الناس و حقوق عمومی مطرح شود.

رئیس جمهور گفت: نیروی انتظامی و بسیج ضروری است اجرای کامل و بدون استثناء، تصمیمات انضباطی مقررات فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت شدید بهداشتی را اجرا نموده و ضابطین نسبت به جریمه اقلیت بسیار کوچک متخلفین که امنیت بهداشتی جامعه را به خطر می‌اندازند، اقدام نمایند.

روحانی اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان نیز همانطور که در بیانیه ام به آن اشاره کردم به طور کامل و بدون اغماض، طرح نظارت بر قرنطینه مبتلایان و شناسائی حلقه تماس و هشدار و در صورت لزوم جریمه را اجرا کند.

رئیس جمهور قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا را نیز موظف کرد اجرای همه مصوبات ستاد ملی از سوی دستگاه‌های مسئول را پیگیری و رصد نماید و گزارش آن را ارائه کند.

روحانی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است اعتبارات مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌های مسئول در امر مقابله با کرونا را به فوریت تأمین کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حسن روحانی مقابله با کرونا رئیس جمهور صراط مقابله با کرونا دستورالعمل ها رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امروز نشست روسای ستاد‌های عتبات عالیات شهرستان‌های استان در روستای مهموئی بیرجند برگزار شد تا در آن برنامه‌های این ستاد‌ها در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در این مراسم گفت: تعهد مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۴۰۲، ۱۷۰ درصد محقق شده است.
جوینده افزود: هر نفر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعهد داشته اند در حالی که ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان محقق شده که نشان از عشق و ارادت مردمان استان به اهل بیت (ع) است و این رقم قطعا در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت.
با اشاره به اینکه روستای مهمویی روستای نمونه کشور در کمک به بازسازی عتبات عالیات است گفت: بطور میانگین هر نفر از مردم این روستای ۷۵۰ نفری در سال گذشته ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده اند که یک رکورد است.
صالحی مسئول استان‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور هم با اشاره به ارادت مردم ایران به اهل بیت (ع) گفت: در این بین مردم خراسان جنوبی سرآمد کشورند که نشان ولایت مداری مردمان این استان است.
در این مراسم از ستاد‌های برتر عتبات عالیات استان نیز تجلیل شد.
همچنین عصر امروز با حضور استاندار از رئیس شورای اسلامی روستای مهموئی به عنوان روستای نمونه کشور در بازسازی عتبات عالیات تجلیل شد.
استاندار در این دیدار با تجلیل از عشق و ارادت مردم روستای مهمویی برای بازسازی عتبات عالیات گفت: خراسان جنوبی الگویی برای بازسازی عتبات است و این کم‌های علاوه بر بازسازی اعتاب مقدسه، زمینه فرهنگ سازی برای این امر مقدس را هم فراهم می‌کند.
آقای قناعت با اشاره به خشکالی بیش از ۲ دهه در استان گفت: برای حل مشکل خشکسالی دولت سیزدهم طرح انتقال آب از دریای عمان را در دستور کار دارد که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ اولین سهمیه آب از این طریق به استان اختصاص می‌یابد.
در این جلسه مشکلات روستای مهموئی از جمله برق رسانی به بارگاه‌های زرشک، تکمیل سالن ورزشی و الحاق زمین مطرح شد که مقرر شد در جلسه‌ای با حضور استاندار بررسی شود.
همپنین امروز طرح آبرسانی به روستای مهمویی آغاز شد و قرار شد تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • سردار رادان: دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذردY اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند/ 32 سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می اندازند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است