Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@13:44:00 GMT

ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه از وظایف روحانیون است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۷۸۶۳

ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه از وظایف روحانیون است

حجت الاسلام حبیبی با بیان اینکه روحانیون در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه گام بردارند، گفت: ترویج این فرهنگ در جامعه از جمله وظایف روحانیون است.

حجت الاسلام«محمدمهدی حبیبی» اسلام را دین اندیشه، دانش، کتاب و معنویت دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: آیین آسمانی مسلمانان، پرچمدار کتاب و کتاب خوانی در زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: این حقیقت، با اندک کاوشی در لابه لای ورق زرین تاریخ اسلام به خوبی نمایان می شود.

 

وی با بیان اینکه تاثیر کتاب در صدور اندیشه و فکر، انکارناپذیر است، تصریح کرد: تنها راه انتقال علوم گذشتگان به این عصر، کتاب بوده که در روایات نیز بر آن تاکید شده است.

 

حجت الاسلام حبیبی گفت: ما وارثان فرهنگ پویا و تمدن والای اسلامی، برای تحقق آن فرهنگ، باید به کتاب و کتابخوانی اهمیت داده و کتاب را به عنوان یک کالای تاثیرگذار فرهنگی و معنوی، ارج نهیم.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا، کتاب را مجموعه ای از محصولات یک فکر، یک اندیشه، یک ذوق، یک هنر و مجموعه ای از یافته ‌های یک یا چند انسان دانست و افزود: ما خیلی باید مغتنم بدانیمکه از محصول فکر آحاد گوناگون بشر استفاده کنیم؛ این کاری است که کتاب به ما تقدیم و هدیه می کند؛ این هدیه‌ کتاب به ماست.

 

وی با بیان اینکه کتاب یک پدیده و یک موجود ذی‌ قیمت است، تصریح کرد: همیشه نیز اینجور بوده و در آینده هم همین جور خواهد بود و بایستی به کتاب اهتمام ورزید.

 

حجت الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه روحانیون باید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه گام بردارند، گفت: ترویج این فرهنگ در جامعه از جمله وظایف روحانیون است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا خاطرنشان کرد: روحانیون نقش محوری در راستای ترویج و تبلیغ و گسترش فرهنگ  ‌های دینی و علمی در جامعه دارند و اهمیت این نقش بر کسی پوشیده نیست.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: وظیفه روحانیون بندر آستارا فرهنگ مطالعه کتاب حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) ضمن حضور در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه از محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز بازدید کرد و در جریان روند آماده سازی نمایشگاه قرار گرفت.

محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وزیر فرهنگ را همراهی کردند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه با شعار «بخوانیم و بسازیم» و در دو قالب نمایشگاه مجازی و فیزیکی برپا خواهد شد.

نمایشگاه کتاب کار خود را از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌کند و در‌های نمایشگاه تا ساعت ۸ شب به روی بازدیدکنندگان و مشتاقان کتاب و کتابخوانی باز خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • روحانیون مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه هستند
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد