Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در زمره یکی از مهمترین واحدهای دانشگاهی مهم کشور قرار دارد که با حدود چهل واحد و مرکز دانشگاهی و بهره‌گیری از حدود ۲هزار عضو هیات علمی تمام وقت، در تمامی دوره‌های تحصیلی به ‌صورت سالانه  ۱۰۰هزار دانشجو را آموزش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم تغییر شیوه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌های استان فارس را بر آن داشت که از روش‌ جایگزین آموزش حضوری استفاده کنند.

در این میان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بهره‌گیری از فضای مجازی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد اما تغییر سیستم اداری برخی دانشجویان را از عملکرد مجموعه گلایه‌مند کرده است.

مشکلاتی مانند دشواری در ثبت‌نام و انتخاب واحد و دسترسی به کلاس‌ها در این زمینه مطرح شده است که افزون بر این با کاهش تعداد دانشجویان  برخی واحدها با مشکلاتی در زمینه تامین بودجه  و حقوق استادان و کارمندان مواجه شده اند.

مشکلات سیستم تا پایان ترم جاری کاملا حل می‌شود

محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، گفت: گرچه سیستم اداری مجازی که برای استفاده بهتر دانشجویان و براساس شرایط شیوع کرونا و ضرورت انجام فعالیت ها به صورت غیرحضوری راه‌اندازی شده، در ابتدا با مشکلاتی همراه بود که با بررسی و شناسایی آن‌ها در حال رفع شدن است.

او، بیان کرد: این مشکلات مربوط به انتخاب واحد، پرداخت شهریه و دسترسی تبدیل داده‌ها بود که این مشکل با تاکید رئیس دانشگاه آزاد کشور تا پایان ترم  به‌صورت کامل رفع می شود.

کاوه پیشقدم، تصریح کرد: در حال حاضر دانشجویان، استادان و مدیران گروه کار با سامانه را آموخته‌اند که در این زمینه نیز اطلاع‌ رسانی و آموزش کافی انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، ادامه داد: آموزش تمامی دانشجویان براساس دستورات ستاد مبارزه با کرونا به‌صورت مجازی خواهد بود که از طریق سیستم مجازی وادانا و آموزشیار انجام می‌شود.

او، با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد براساس مصوبات ستاد کرونا عمل می‌کنند، افزود: اگر ستاد کرونا برای همه استان شرایط یکسان در نظر بگیرد، عملکردها در خصوص کاهش ساعات کاری و دورکاری و حتی تعطیلی یکسان است اما در صورتی که مصوبات ستاد درباره شهرستانی متفاوت باشد، به‌ صورت متفاوت عمل می شود.

۱۵هزار دانشجوی تازه‌وارد به دانشگاه آزاد فارس جذب شده‌اند

کاوه پیشقدم با اشاره به اینکه این دانشگاه در سال تحصیلی جدید تاکنون ۱۵هزار دانشجوی تازه ‌وارد جذب کرده است، اضافه کرد: هیچ یک از واحدهای دانشگاهی این استان، بدون دانشجو نیست اما تعداد دانشجویان در برخی واحدها کم است و باعث شده درآمدهای شهریه‌ای کفاف مخارج و حقوق اعضای هیات علمی را ندهد به همین دلیل در تلاش هستیم که درآمدهای غیر شهریه‌ای و نیز تعداد دانشجویان این واحدها را افزایش دهیم.

او، اظهار کرد: دانشگاه آزاد از سال‌ها پیش واحدهای دانشگاهی را موظف کرد که فعالیت‌های خود را درراستای درآمد زایی بدون اتکا به شهریه ساماندهی کنند که در این راستا از استادان درخواست شد تا طرح‌های پژوهشی  را جذب کنند و بسیاری واحدها از جمله زاهد شهر، استهبان، جهرم، میمند، نی‌ریز، اقلید و مرودشت تاکنون دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته‌اند که الگویی برای دیگر واحدها به شمار می‌روند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، تاکید کرد: در سایر واحدهای دانشگاهی به دلیل اینکه شهریه‌ها برای هزینه‌ها کافی نیست، با مشکلاتی برای پرداخت حقوق مواجه هستیم که تا امروز تمامی حقوق‌ها را پرداخت کرده‌ایم و انتظار می رود بتوانیم پرداختی آبان ماه را نیز تامین کنیم.

او، گفت:دانشگاه آزاد استان فارس شامل دو واحد شیراز و مرودشت با درجه جامع و واحدهای دانشگاهی بسیار بزرگی از جمله آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، جهرم، داراب، سپیدان، فسا، فیروزآباد، کازرون، لارستان، لامرد، نی ریز، بیضا، زاهد شهر، زرقان، سروستان، صفاشهر، ممسنی، زرین دشت و داریون و نیز مراکز دانشگاهی خنج، قیروکارزین، فراشبند، گراش، خرامه، کوار، اوز، بوانات، آباده طشک، میمند، پاسارگاد، بیرم، علامرودشت،خفر، قادرآباد و مهر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش مجازی دانشگاه آزاد هیات علمی استان فارس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس رئیس دانشگاه آزاد واحدهای دانشگاهی واحدهای دانشگاه فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی

از میان ۲۰ تن از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، پنج نفر اصفهانی فعال در این دانشگاه در میان پراستتنادترین استادان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارائه مقالات و تحقیقات علمی و پژوهشی از جمله فعالیت‌های استادان و دانشمندان فعال در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی است که ذیل همین فعالیت‌ها استناد به مقالات و پژوهش‌های برتر علمی روز جهان از سوی استادان بعنوان یک شاخص شناخته می‌شود.

شاخصی که در کشورهای توسعه یافته و مدرن به نسبت دیگر کشورها بالاترین درصدها را نشان می دهد و کشورهایی از جمله آمریکا، چین، انگلستان، آلمان و استرالیا در این بین سرآمد پراستنادترین‌ها هستند.

در کشورمان نیز دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۲۳ هزار عضو هیئت علمی وابسته و پیوسته فعالیت دارند، که با طرح ها و برنامه‌ریزی های مدیران این دانشگاه استادان در حمایت از اساتید فناور، زمینه ارتقا علمی و تحقیقاتی استادان، رشد ۹ برابری به نسبت چهاردهه اخیر رشد نشان می‌دهد.

استان اصفهان با داران بودن مراکز متعدد دانشگاهی، آموزشی و دانش بنیان از جمله مناطقی است که توانسته در بین پراستنادترین استادان جای گرفته و از میان ۲۰ استاد برتر پنج استاد پراستناد را به خود اختصاص دهد.

دکتر «داود طغرایی سمیرمی» از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر اصفهان، با ۶۴۹ مقاله و ۲۳ هزار و ۷۶۲ استناد در میان همه استادان دانشگاه‌های آزاد کشور سرآمد است و در جایگاه اول این فهرست جای گرفته است.

دکتر مسعود افرند با ۲۲ هزار و ۴۳۵ استناد از دانشگاه نجف آباد، دکتر آرش کریمی پور با ۱۵ هزار و ۷۶۳ استناد از واحد دانشگاهی نجف آباد، دکتر علی‌رضا نظام زاده اژیه با ۱۲ هزار و ۶۹۱ استناد از دانشگاه شهرضا و دکتر حمیدرضا بخششی راد با شش هزار و ۷۵۶ استناد از دانشگاه آزاد نجف آباد چهار استاد دیگری هستند که نامشان در میان استادان پراستناد جای گرفته است.

سهم این پنج استاد در مجموع ۸۱ هزار و ۴۰۷ مورد استناد به مقالات آنها از سوی محققان و دانش پژوهان بوده است.

کد خبر 749594

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • چگونه «وعده صادق» جَو اعتراضات دانشگاهی آمریکا برای غزه را تغییر داد؟
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی