Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در ‏صورت قطع تنفس بیمار مسموم با منوکسید کربن و گازهای دیگر باید احیای قلبی ریوی پایه توسط افراد آشنا به این امر آغاز شده و ‏با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

وی با بیان اینکه مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت‌هاست ادامه داد: از این مرگ، به عنوان مرگ خاموش یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏منوکسیدکربن، گازی بی رنگ، بی بو، بی طعم و غیر محرک است که در اثر سوختن ناقص سوخت‌های‎‏ فسیلی ‏مانند نفت، گاز، بنزین تولید می‌شود و در صورت مسمومیت، فرد به خواب رفته را آرام آرام به سوی مرگ می‌برد.

سرپرست مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علایم و نشانه‌های مسمومیت با گاز منوکسید کربن به صورت متفاوت در افراد ظاهر می‌شود و در ‏برخی موارد به صورت اختلالات گوارشی مانند تهوع و ‏استفراغ در فرد است.

وی افزود: علایم مسمومیت با منوکسیدکربن در کودکان تهوع، استفراغ و اسهال است که با مقادیر پایین‌تری از ‏منوکسیدکربن بروز می‌کند. تماس طولانی مدت با گاز منوکسید کربن به ویژه در کودکان، می تواند با بروز ‏اختلالات رفتاری و کاهش حافظه و ضریب هوشی همراه باشد.

یزدانی ادامه داد: در اثر تماس طولانی با منوکسیدکربن، سردرد، گیجی، ضربان شدید شقیقه‌ها، ‏وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش هوشیاری، آسیب دائمی عصبی، کما و مرگ رخ می ‌دهد.
وی گفت: تماس طولانی مدت با مقادیر کمتر گاز منوکسید کربن که اغلب در اثر زندگی در شهرهای با هوای آلوده رخ می‌دهد، می‌تواند فرد را به بیماری های قلبی عروقی مبتلا ‏کند.

برچسب‌ها بیماری > مسمومیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری مسمومیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گاز بیماری مسمومیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گاز اخبار کنکور گاز منوکسید کربن گاز منوکسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند. آن‌ها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • قطعی بودن جدایی سه بازیکن از تیم‌های میلان و اینتر به صورت آزاد