Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروهای محافظ سومالی در گزارشی اعلام کردند که در درگیریهای اخیر در مرز اریتره با منطقه تیگرای در شمال اتیوپی، تسلیحات و بمب افکن های سنگین بکار رفته است.

طبق گزارش برخی رسانه ها، تبادل آتش میان طرفهای درگیر در این منطقه برخی از ساکنان نواحی مرزی اریتره را به ترک خانه های خود و پناه بردن به غارهای کوهستانی در مناطق مجاور وادار ساختو

گزارشها مبنی بر وقوع درگیریهای شدید در نواحی مرزی در حالی منتشر می شود که «حزب جبهه آزادی خلق تیگرای» (TPLF) به مقاومت نظامی خود در برابر نیروهای فدرال اتیوپی ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب جبهه آزادی خلق تیگرای همچنین ادعا می کند که دولت اریتره در حال کمک رسانی به نیروهای فدرال اتیوپی است و اینکه پیش از این یگانهای مسلح اریتره برای اجرای یک عملیات تهاجمی با عبور از مرز وارد منطقه تیگرای شده است.

یک نماینده حزب جبهه آزادی خلق تیگرای تأیید کرد که نیروهای شورشی این منطقه روز چهاردهم نوامبر علیه شهر «آسمارا» پایتخت اریتره دست به یک حمله موشکی زده است. در این حمله موشکی، دو فروند موشک به فرودگاه آسمارا اصابت کرد.

این در حالی است که دولت اریتره هرگونه دخالت و نقش آفرینی در تعارض مسلحانه میان شورشیان منطقه تیگرای و نیروهای فدرال آدیس آبابا را انکار می کند.

گفتنی است که درگیری میان شورشیان تیگرای و دولت مستقر در آدیس آبابا در سال ۲۰۱۹ و در پی خروج اعضای حزب جبهه آزادی خلق تیگرای از ائتلاف سیاسی حاکم و امتناع آنا از ادغام در حزبی بزرگتر با نام «حزب رونق» آغاز شد.

امتناع دولت اتیوپی از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات سپتامبر ۲۰۲۰ در منطقه تیگرای که درآن حزب جبهه آزادی خلق به پیروزی چشمگیری دست یافت، تنشها میان این متحدان سیاسی سابق را به نقطه اوج خود رساند. در پی آن، نیروهای ویژه منطقه ای و پشتیبان حزب جبهه آزادی خلق تیگرای به یک اردوگاه نیروهای دفاع ملی اتیوپی مستقر در پایتخت منطقه تیگرای حمله کردند.

در واکنش به این حمله، دولت فدرال اتیوپی یک عملیات تهاجمی متقابل را با هدف اعلانی بازگرداندن این منطقه شورشی به «تحت حاکمیت قانون» آغاز کرد.

کد خبر 5073319

منبع: مهر

کلیدواژه: اریتره اتیوپی تیگرای ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی سوریه ویروس کرونا روسیه افغانستان ولید المعلم مناقشه قره باغ منطقه تیگرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه