Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه درباره رفع ایراد‌های طرح تامین کالا‌های اساسی جلساتی را با اعضای شورای نگهبان برگزاری کرده ایم گفت: با اصلاحات جدید، این طرح در جلسه علنی ۳ شنبه به رای گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید احسان خاندوزی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شب گذشته با بیان اینکه درباره رفع ایراد‌های طرح تامین کالا‌های اساسی جلساتی را با اعضای شورای نگهبان برگزاری کرده ایم گفت: با اصلاحات جدید، این طرح در جلسه علنی ۳ شنبه به رای گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند همکاری مجلس و دولت خوب و سازنده است و از نظر کارشناسی دولت در مصوبات استفاده می‌کنیم.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس نظر کارشناسان، منابع مورد نیاز این طرح که ۳۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است در چارچوب قانون تامین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ایراد شورای نگهبان از این مصوبه، مشخص نبودن منابع مالی آن است افزود: دولت اکنون ۱۱ درصد معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان سهام بانک ملت ۱۱ هزار میلیارد تومان سهام پالایشگاه تهران ۲۶ هزار میلیارد تومان سهام مس ایران ۴۵ هزار میلیارد تومان سهام فولاد مبارکه و ۱۴ هزار میلیارد تومان سهام مخابرات را دراختیاردارد که منابع مورد نیاز طرح تامین کالا‌های اساسی جزیی از این ارقام است و اگر تدبیر و اراده‌ای باشد این منابع به طور قطع قابل وصول است.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنا نیست طرح‌هایی مثل تامین کالا‌های اساسی با اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت برود و فرآیند آن طولانی شود لذا خوشبین هستم بزودی این مصوبه با تائید شورای نگهبان اجرایی شود. در مصوبه روز ۲ شنبه کمیسیون برنامه و بودجه برای تامین کالا‌های اساسی تلاش شد مصوبه صحن علنی بدون ایراد یا کمترین ایراد به شورای نگهبان ارسال شود.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصل نیاز به این مصوبات به وسیله برخی سیاستگذاران در دولت انکار و از کمک مجلس به مردم به اعانه تعبیر می‌شود در حالی که همه شاخص‌های مربوط به فقر، نابرابری درآمدی، مراجعه به نهاد‌های حمایتی و ناهنجاری‌های اجتماعی به ما می‌گوید جامعه فشار سختی را تحمل می‌کند.

 

وی افزود: بسیار دور از منش سیاستمداران جمهوری اسلامی است که در شرایط کنونی به جای اینکه برای رفاه و حمایت از افرادی که زیر خط فقر هستند تلاش کنند و شرمنده باشند که چرا در شش - هفت سال گذشته این کار را نکردند در مقابل اقدام مجلس موضع گیری می‌کنند.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی بنا ندارد در دام مصوبات شتاب زده غیر کارشناسی یا پوپولیستی بیفتد و تا حد ممکن تلاش کرده است منابع این طرح، واقعی و کارشناسی باشد و تورم ایجاد نکند.

 

وی درباره مصوبه مالیات بر خانه‌های خالی نیز افزود: در کمیسیون اقتصادی مجلس، اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان را انجام دادیم و این طرح برای صحنی علنی مجلس ارسال شده است و در روز ۴ شنبه یا هفته آینده در صحن علنی مطرح می‌شود.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درباره تعریف خانه‌های خالی، نمایندگان مجلس از سطر نخست قانون مالیات بر خانه‌های خالی که ۵ سال پیش به تایید شورای نگهبان رسیده است و اجرا می‌شود استفاده کرده اند. اگر وحدت رویه بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد مشکلات سریع‌تر رفع حل می‌شود.

 

وی گفت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده که ۱۲ سال است در کشور، آزمایشی اجرا می‌شود شورای نگهبان اختیارات شورا‌های شهر و روستا را برای تعین عوارض یا اختصاص آن تایید کرده است، اما امروز که این قانون برای دائمی شدن در حال تصویب است شورای نگهبان به این موضوع ایراد گرفته است.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وحدت رویه می‌تواند دستور کار‌های تعاملی بین مجلس و شورای نگهبان باشد.

 

خاندوزی افزود: ایراد شرعی شورای نگهبان به مصوبه مالیات بر خانه‌های خالی این است که مالیات باید در دوره ضرورت گرفته شود در حالی که نظر اقتصاددانان چیز دیگری است و در قانون مالیات بر ارزش افزوده، شورای نگهبان اخذ مالیات را از فقرا خلاف شرع می‌داند در حالی که اقتصاددانان اخذ مالیات را برای همه یکسان می‌دانند. برای این مشکل باید چاره اندیشی شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت طرح تامین کالا های اساسی هزار میلیارد تومان سهام خانه های خالی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم